مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
عکس تیگو 9 سرعته

عکس های مدل های خودروی تیگو ۹ سرعته CVT

در این مطلب می خواهیم در مورد مدل های خودروی تیگو ۹ سرعته CVT و برخی امکانات و تجهیزات و عکس تیگو ۹ سرعته صحبت کنیم.

در این مقاله قصد داریم در مورد خودروهای تیگو که از پرفروش ‌ترین و محبوب‌ ترین محصول شرکت مدیران خودرو و نمایندگی آسیا خودرو مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما به دنبال خرید خودرو باکیفیت و قیمت مناسب می باشید، خودروهای تیگو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. برای خرید قسطی خودرو تیگو به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

CVT

وقتی که در یک خودرو در شرایط عادی راننده اقدام به تعویض دنده می‌کند. در گیربکس سبب درگیر شدن دو چرخ دنده با اندازه و تعداد دندانه‌های متفاوت می‌شود. که علت بوجود آمدن ضریب دنده‌های گوناگون می‌شود و دور و گشتاور بر اساس این ضریب دنده از پیشرانه به چرخ‌ها انتقال داده می شود. این روش درگیری چرخ دنده‌ها در جعبه دنده‌های دستی کاربرد دارد. که در خودروهای اتوماتیک این نسبت دنده‌ها توسط درگیر شدن خورشیدی و قفسه و سیاره‌ای و همین طور چرخ دنده‌های رینگی بوجود می‌آید.

ولی در جعبه دنده‌های CVT دیگر خبری از چرخ دنده و خورشیدی و سیاره‌ای و… نمی باشد. بلکه اساس کار بر دوش دو پولی ورودی (محرک) و پولی خروجی (متحرک) و یک تسمه لاستیکی یا فلزی برای ارتباط این دو با یکدیگر می باشد. این نوع سیستم تبدیل و انتقال قدرت به سرعت در حال رشد بوده است. و کارخانجاتی مانند رنو، نیسان، جنرال موتورز، میتسوبیشی، فولکس واگن و… در حال استفاده و تحقیق و توسعه این نوع سیستم انتقال قدرت می باشند.

اساس کار CVT

اساس کار این سیستم بر مبنای دو پولی مخروطی شکل با سطحی شیب دار و یک تسمه ارتباط دهنده است. بر روی هر محور دو پولی از دو صفحه متحرک زاویه دار تشکیل شده است. که توسط نیروی هیدرولیکی روغن یا نیروی گریز از مرکز به یکدیگر نزدیک یا از هم دور می‌شوند. و سبب تبدیل دور ورودی از پیشرانه می‌شوند. در پولی محرک ورودی نیرو از پیشرانه اگر دو صفحه به هم دیگر نزدیک شود، قطر پولی افزایش یافته و قطر تسمه پیچیده شده به دور آن هم افزایش می‌یابد.

و در طرف دیگر با افزایش قطر پولی اول، صفحات پولی دوم از یکدیگر دور شده و قطر پولی باریک‌تر می‌شود. که موجب گشتاور خروجی کم و دور خروجی زیاد برای خودرو می‌شود. و برعکس اگر قطر پولی محرک باریک‌تر و قطر پولی متحرک زیاد شود، خودرو در لحظات اولیه حرکت قرار داشته و گشتاور خروجی بیشتر از دور خروجی می‌شود.

از ویژگی های استفاده از این سیستم هم می‌توان به کاهش مصرف سوخت تا ۱۸ درصد نسبت به گیربکس‌های خودکار معمولی، انتقال روان‌تر و یکنواخت بدون وقفه قدرت موتور، کارایی دینامیکی بالاتر، شتاب گیری بهتر، کارکرد دائمی موتور در بهینه‌ ترین دور موتور، اشاره نمود.

تیگو ۵ توربو با پیشرانه پرقدرت و گیربکس ۹ سرعته

تیگو ۵ توربو که با نشان ام وی ام عرضه می شود. به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت در دور مجهز است که گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را از دور ۱۷۵۰RPM تولید می کند. در تیگو ۵ توربو شارژر همچنان از سیستم انتقال قدرت CVT استفاده می شود. ولی در این نمونه جعبه دنده ارتقا پیدا کرده و سری فنی مشابهی به آریزو ۶ دارد. در نسخه جدید این کراس اور مونتاژی حالت تعویض دنده مصنوعی به ۹ سرعته ارتقا پیدا کرده است.

عکس این تیگو ۹ سرعته

تیگو ۵ توربو از سوی مدیران خودرو معرفی شد؛ موتور و گیربکس قوی‌تر با تیراژ

تیگو ۷ پرو با پیشرانه پرقدرت و گیربکس ۹ سرعته

چری تیگو ۷ پرو از نظر فنی پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل اول داشته است. حالا مجدد با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر عرضه شده است. در واقع تیگو ۷ پرو از همان موتور قبلی استفاده می کند و هیچ تفاوتی نسبت به آن نکرده است. اما جعبه ‌دنده ۶ سرعته دو کلاچه قبلی جای خودش را به یک سیستم انتقال قدرت CVT با قابلیت شبیه‌ سازی ۹ دنده (مشابه نمونه کار شده روی چری آریزو ۶ و ۵ جدید) داده است. که شاید روی کاغذ خصلت‌های اسپرت مدل دبل‌ کلاچ را نداشته باشد. اما در عوض در بحث استهلاک برتر ظاهر می‌شود و با راندمان مناسب خود، مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری را در سطح معقول نگاه خواهد داشت.

از امکانات دیگر این خودرو، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، مجموعاً ۶ کیسه هوا می باشد. و سیستم صوتی و صفحه نمایش بزرگ لمسی ۱۰.۲۵ اینچی می باشد. از دیگر تجهیزات رینگ ۱۸ اینچی، تهویه مطبوع دوگانه، آینه های تاشو برقی، اتو هلد، سانروف پانوراما، شارژ بی سیم موبایل، دارای ۳ صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی (پشت آمپر)، ۸ اینچی (تهویه مطبوع) و ۱۰.۲۵ اینچی (سیستم صوتی)، سیستم استارت استاپ، چراغ مخصوص روز، باز شدن خودکار در صندوق عقب، ترمز پارک برقی می باشد.

عکس این تیگو ۹ سرعته

ماشین چری فونیکس تیگو 7 پرو: قیمت، مشخصات و عکس | bama

تیگو ۸ با پیشرانه پرقدرت و گیربکس ۹ سرعته

تیگو ۸ که با لوگو ام وی ام مونتاژ می شود. دارای یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ است که با اتصال به یک گیربکس ۹ سرعته CVT، توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار، قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو تیگو ۸ در هر ۱۰۰ کیلومتر هم ۸.۲ لیتر اعلام شده است.

از امکانات تیگو ۸ می‌توان به سقف پانورامیک به همراه سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش ۳D، فرمان دی کات، کروز کنترل، ترمز دستی برقی به همراه اتو هلد سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، شش ایربگ، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن، ، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی، مانیتور لمسی به همراه آمپر دیجیتالی، سامانه کنترل سرعت خودرو در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، تریم چرمی صندلی و رودری ها، چراغ‌های PURE LED، دی لایت، مچ‌بند هوشمند اشاره نمود.

عکس این تیگو ۹ سرعته

تیگو 8» و «تیگو 7 پرو» مدیران خودرو در راه بازار - اسپات نیوز

کلام آخر

شما می توانید برای خرید محصولات تیگو و آریزو و اطلاع از مدل های تیگو ۹ سرعته به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید. هم چنین می توانید جهت کسب اطلاع از شرایط فروش با ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *