مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
آریزو ۶ یا النترا

پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ بهتر است یا النترا

کدام یک از خودروهای آریزو ۶ یا النترا بهتر است؟ در این مقاله قصد داریم که با مقایسه این خودرو به بهتر بودن آنها پی ببریم.

معرفی هیوندای النترا

النترا خودرویی سدان کامپکت می باشد. از سال ۱۹۹۰ تاکنون در پروسه تولید قرار دارد. طراحی آن، به صورت خودروهای موتور جلو محور جلو می باشد. این خودرو در کشورهای کره جنوبی، ایران و مالزی با نام هیوندای آوانته شناخته شده است. در واقع امروزه این مدل مورد توجه بخش بزرگی از بازار قرار دارد. تا زمانی که در سال ۲۰۱۱ عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را از آن خود کرد. هم‌اکنون مدل‌های کوپه GT و استیشن آن به بازار آمده‌ اند. از رقبای النترا می‌توان به شورولت کروز، مزدا۳، فولکس و… اشاره نمود. که در سال‌های اخیر همگی مغلوب رقیب نسبتاً جوان خود شده‌اند. مدل مورد بررسی موجود در ایران بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ روی خط تولید سایت کره قرار داشت. از سال ۸۴ تا ۹۱ توسط شرکت خودروسازان راین و تحت لیسانس هیوندای مونتاژ می‌شد.

معرفی چری آریزو ۶

کمپانی چینی چری در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و این خودروساز که در شرق چین واقع‌شده است. برای اولین دفعه در سال ۲۰۰۳ دست به تولید و عرضه خودروهای سواری زد. از اهداف عمده شرکت چری صادرات محصولات خود به خارج از چین بوده است و تاکنون با سرعت مطلوبی رشد کرده است. خودرو آریزو ۶ از محصولات جدید این خودروساز چینی به حساب می‌آید. آریزو ۶ بر اساس پلتفرمی خاص تولیدشده که در انحصار شرکت چری قرار دارد. ظاهر زیبا و جذاب این خودرو چینی، موجبات استقبال مشتریان ایرانی از آن را فراهم آورده است. در کشورمان ایران شرکت مدیران خودرو واردات چری آریزو را انجام می‌دهد.

طراحی داخلی و خارجی النترا

در این خودرو هماهنگی خاصی بین نمای خارجی و داخلی برقرار می باشد. مزیت سادگی و پرهیز از شلوغی در جلو داشبورد کاملاً مدنظر طراح بوده است. در اصل داخل و خارج آوانته نمایشگر یک خودروی خانوادگی است. در این خودرو صندلی‌ها با روکش پارچه‌ای برای سفرهای طولانی مدت طراحی شده‌اند. فضای پای سرنشینان عقب، در این کلاس خودرو بسیار مناسب است و وضعیت ارگونومی ادوات روی داشبورد مورد قبول می باشد. دریچه‌های تهویه هوا برای قسمت عقب در زیر صندلی‌های جلو نصب شده‌اند. از امکانات دیگر کابین می‌توان به تورهای نگهدارنده پشت صندلی‌ها، کنسول جلو و عقب، جا لیوانی دو عدد در جلو و دو عدد در عقب، گیره آویز اشاره نمود.

جلو پنجره بزرگ نسل جدید این خودرو، چهره شهری این خودرو را مدرن‌تر و به روزتر از گذشته کرده و ظرافت در طراحی این خودرو دیده می‌شود. همینطور چراغ‌ های جلو با لبه‌های تیزتر نسبت به نسل قبلی این خودرو پیشرفت داشته است. گرافیک داخلی چراغ‌های جلو دارای طراحی اسپرت می‌باشد. در نمای‌ جانبی النترا، طراحی اسپرت بیشتر به چشم می آید و در نمای‌جانبی با هوشمندی از خطوط برای به‌ وجود آوردن حجم مناسب استفاده شده است. النترا با رینگ‌های سایز ۱۵ ،۱۶ و ۱۷ اینچی در بازار جهانی عرضه شده و نمونه‌های مونتاژ شده توسط کرمان‌موتور از رینگ‌های ۱۷ اینچی بهره‌ می‌برند.

معایب هیوندای النترا – مجله همراه مکانیک

طراحی آریزو ۶

در طراحی ظاهری آریزو ۶ چند مزیت با یکدیگر تلفیق شده اند. اگر خوب و با دقت به خودرو نگاه کنید متوجه خواهید شد که کشیدگی چراغ های جلو و عقب، خطوط روی بدنه و همچنین جلو پنجره کشیده باعث شده اند تا خودرو بزرگ تر و لوکس تر به نظر بیاید. این در حالی می باشد که از قسمت ابتدایی کاپوت تا روی سقف و تا روی صندوق عقب خودرو دارای یک شیب ملایم می باشد. حتی سقف خودرو در قسمت صندوق عقب نیز زاویه دار نیست و با همان شیب ملایم تا آخر صندوق عقب کشیده شده است.

در این خودرو چراغ های مه شکن که بر روی سپر قرار گرفته اند و سپری که کاملا با رنگ بدنه ست شده، باعث می‌شود تا قسمت جلویی این خودرو بزرگ تر به نظر بیاید. علامت و نشان شرکت چری نیز دقیقا در وسط جلو پنجره کرومی با طرح کهکشانی و رنگ مشکی آریزو ۶ نصب شده است. بهتر است در پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ به این موارد دقت کنید و اگر طراحی ظاهری خودرو باب میلتان بود، آن را خریداری کنید.

چری آریزو ۶ مدیران خودرو + امکانات، مشخصات فنی، مزایا و قیمت - ایمنا

ایمنی خودروی آریزو ۶ یا النترا

مقایسه چری آریزو ۶ و هیوندا النترا از نظر ایمنی برتری بی‌چون‌ و چرای محصول شرکت هیوندای را نشان می‌دهد. النترا موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP شده است. و چری توانسته است ۵ ستاره ایمنی را از مؤسسه تست تصادف خودروهای چین (C-NCAP) دریافت کند.

تجهیزات ایمنی و حفاظتی خودروی چری آریزو ۶، کیسه هوا در مجموع ۶ کیسه هوا راننده سرنشین جانبی و پرده ای و سیستم ترمز، سیستم ترمز کمکی BA، ترمزهای جلو و عقب در سوی خنک شونده را دارا می باشد.

تجهیزات ایمنی و حفاظتی خودروی النترا، کیسه هوا در مجموع ۷ کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، جانبی، پرده ای، محافظ سر و زانوی راننده می باشد. سیستم ترمز خودروی النترا، سیستم ترمز ضد قفل، EBD، ABS، ESC و ترمز جلو دیسکی خنک شونده و همین طور ترمز عقب دیسکی را دارا می باشد.

تجربه رانندگی خودروی آریزو ۶ یا النترا

در مقایسه چری آریزو ۶ و هیوندای النترا باید بدانید که شتاب چری آریزو در مدت‌ زمان کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید. به این صورت است شتاب گیری مناسبی دارد. اما سرعت شتاب گیری النترا به ۱۱ ثانیه می‌رسد که تجربه‌ سرعت کمتری را با آن خواهید داشت. ولی در مقابل النترا می‌تواند سرعت شما در جاده را ۲۰۳ کیلومتر در ساعت افزایش دهد. درحالی‌که آریزو ۶ قادر به‌ سرعت گیری تا ۱۹۰ کیلومتر می باشد. به‌ هرحال مقایسه تجربه رانندگی چری آریزو ۶ و هیوندا النترا نشان‌ دهنده ایمنی و احساس آرامش بیشتر محصول کره‌ای است.

کلام آخر

به نظر شما در آخر آریزو ۶ یا النترا؟ اگر به خودروهای لوکس و امروزی علاقمند می باشید، هر دو خودرو معرفی شده گزینه مناسبی برای خرید می باشند.

در صورت علاقه مند بودن می توانید برای دیدن محصولات پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *