مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
اجزای سیستم تعلیق خودرو

قبل از ثبت نام خودروی چری تیگو ۸ پرو بخوانید

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام خودروی چری تیگو می توان این مقاله را مطالعه نمود. زمانی که خودروی تیگو ۸ پرو به بازار ایران معرفی شد و نام آن در بین مردم پیچید حدودا در اوایل شروع سال ۱۴۰۰ بود. از آن زمان تاکنون صحبت های زیادی در مورد ویژگی ها و مزیت ها و معایب این خودرو شده است.

امروز طی این مقاله که توسط تیم تخصصی آسیا خودرو تهیه شده است سعی داریم تا در مورد ثبت نام خودروی چری تیگو و اینکه چرا خرید این خودرو ما را پشیمان نخواهد کرد، صحبت کنیم. به منظور آن که بهتر بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم باید خودرو تیگو ۸ پرو را از جهات مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. این بررسی ها می تواند شامل بررسی کابین، طراحی ظاهری، ویژگی های فنی و مشخصات موتور باشد.

ثبت نام خودروی چری تیگو

بررسی ویژگی های ظاهری پیش از ثبت نام خودروی چری تیگو

ابتدا اولین قدم را به سمت بازبینی نکاتی برمی داریم که در خصوص طراحی ظاهری تیگو ۸ پرو مطرح شده اند. طراحان این خودروی چینی سعی کرده اند تا ظاهر آن را بسیار خشن و اسپرت گونه جلوه دهند. همان طور که می دانید تیگو ۸ پرو در واقع یک شاسی بلند جمع و جور است و خودروهای شاسی بلند نیز اولین حسی که به مخاطل القا می کنند، ابهت و قدرت است. در تیگو ۸ این موضوع به خوبی حس می شود، زیرا جلو پنجره بزرگ کرومی و کهکشانی شکل در کنار سپر بزرگ و برجسته ای قرار گرفته است.

این موارد به همراه چراغ های کشیده و بزرگ و همچنین مه شکن های جلو که ابعاد بزرگ تری به نسبت خودروهای قبلی دارند، همگی باعث شده اند تا ظاهر خودرو بسیار جذاب و خشن به نظر برسد. در قسمت های جانبی خودرو یا همان قسمت درب ها هیچ نکته خاص و خارق العاده ای به چشم نمی خورد. تنها گزینه ای که نگاه ها را جلب می کند در مورد رینگ های ۱۸ اینچی و ۵ پره ای است که بر روی چرخ ها قرار گرفته است.

از قسمت جلو و جانبی خودرو که بگذریم به قسمت پشتی آن می رسیم. تیگو ۸ پرو نیز همچون تمام خودروهای شاسی بلند فاقد صندوق برجسته است. بر روی درب صندوق عقب چراغ های عقب قرار گرفته اند که تا قسمت های جانبی بدنه نیز کشیده شده اند. در مدل های قبلی تیگو طراحان سعی می کردند تا چراغ ها را به هم وصل کنند اما در آخرین دستاوردشان که همان تیگو ۸ پرو محسوب می شود این موضوع را کنار گذاشته و چراغ ها را عادی طراحی کرده اند که انصافا هم نتیجه خوبی را به همراه داشته است.

ثبت نام خودروی چری تیگو

بررسی ویژگی های فنی پیش از ثبت نام خودروی چری تیگو

مورد بعدی که قرار است به آن بپردازیم در خصوص ویژگی های فنی و موتوری خودروی تیگو ۸ پرو است. می توان گفت تیگو ۸ پرو یکی از خودروهایی است که به صورت ناگهانی نسبت به مدل قبلی خودش که زمان زیادی نیز از معرفی آن نگذشته بوده است، پیشرفت داشته است. اولین مورد در خصوص میزان قدرت موتور تیگو ۸ پرو است. قدرت موتور این خودرو نشان می دهد که تا چه حد موتور می تواند فشار و همچنین شتاب را تحمل کند و بدنه سنگین خودرو را جابجا نموده و به حرکت درآورد.

در ثبت نام خودروی چری تیگو باید بدانید که قدرت موتور در تیگو ۸ پرو برابر ۱۹۰ اسب بخار است که نسبت به خودروهای دیگر ایرانی و یا حتی کره ای موجود در بازار بسیار بیشتر است. به طور مثال خودرویی همچون سمندهای معمولی ساخت ایران خودرو قدرت موتور ۱۰۰ اسب بخار را دارند. دومین مورد میزان گشتاوری موتور این خودرو است. میزان گشتاوری نشان می دهد که یک ماشین در چه مدت زمانی می تواند به نهایت شتاب گیری خودش برسد.

هر قدر شتاب گیری و پر کردن سرعت صفر تا صد یک ماشین کمتر باشد، نشان می دهد که موتور آن ماشین گشتاوری بیشتری دارد. لازم به ذکر است که گشتاوری تیگو ۸ پرو برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

نوع پیشرانه موتور تیگو ۸ پرو از نوع توربوشارژ است. موتورهای توربوشارژ باعث می شوند تا هم قدرت موتور و هم میزان شتاب گیری آن نسبت به حالت عادی بیشتر شود. در خصوص تیگو ۸ در واقع موتور توربوشارژ آن به علاوه قدرت و شتاب فوق العاده این خودرو شده و نتایج بسیار حیرت آوری را رقم می زند.

میزان شتاب گیری تیگو ۸ که در هنگام ثبت نام خودروی چری تیگو باید به آن توجه کنید برابر ۹ ثانیه است. این یعنی تیگو ۸ می تواند در مدت زمان ۹ ثانیه از سرعت صفر و حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که مقدار قابل توجهی است. موضوع بعدی نوع دیفرانسیل و گیربکس این خودرو است. دیفرانسیل تیگو ۸ پرو همچون اغلب قریب به اتفاق خودروهای سواری دیگر از نوع محور جلو است که سبب سرعت و شتاب بیشتر خودرو می شود. نوع گیربکس آن نیز از نوع ۷ دنده اتومات است که سبب می شود به سادگی و راحتی هم در جاده و هم در ترافیک های سنگین بتوانید رانندگی کنید.

جمع بندی

به طور کلی در مورد خودرو تیگو ۸ پرو و شرایط ثبت نام خودروی چری تیگو موضوعات بسیار زیادی مطرح شده است که اطلاعات ضد و نقیض زیادی نیز وجود دارد. مطالبی که بیان شد، طبق گفته نمایندگان رسمی مدیران خودرو  بود که واردات این خودرو به ایران را بر عهده دارند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام خودروی چری تیگو هستید، کافی است تا به سایت آسیا خودرو مراجعه کرده و طبق جزئیات و شرایطی که در آن سایت مطرح شده است عمل نمایید.

 

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *