مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
جلوبندی خودروی تیگو

ثبت نام خودروی تیگو بهتر است یا دیگنیتی؟

خودروی تیگو که شامل چندین مدل مختلف می شود، کمتر از یک دهه است که تولید شده و به بازارهای داخلی ایران نیز راپ پیدا کرده است. این خودروها در حال حاضر جز ترندهای کراس اووری خارجی به حساب می آیند. تیگو ۷، تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ و همچنین تیگو ۸ پرو جز بهترین نمونه های تیگو هستند که تحت برندهای مدیران خودرو، چری و فونیکس به بازار وارد شده اند.

امروز قصد داریم تا خودروهای تیگو را با خودروی دیگنیتی مورد مقایسه و بررسی قرار دهیم. بدین منظور از بررسی این خودروها در سه زمینه ظاهری، فضای داخل کابین و همچنین عملکرد موتورها استفاده می کنیم.

دیگنیتی و تیگو 7 پرو

بررسی دیگنیتی

در ابتدا به معرفی و بررسی خودروی دیگنیتی می پردازیم که نسبت به خودروهای تیگو، در بازار کمتر دیده می شود. در این قسمت قصد داریم تا ابتدا تمام نقاط ضعف و قوت این خودرو را به صورت کلی مورد قیاس قرار داده و سپس به بررسی های دیگر این خودرو بپردازیم.

نقاط کلی ضعف و قوت

نقاط قوت خودروی دیگنیتی شامل مواردی همچون داشتن آپشن های مختلف و متفاوت، پایداری و مانورپذیری بالا، فضای جادار در ردیف دوم صندلی ها، اولین کراس اور مونتاژی که توانسته است ۵ ستاره را بگیرد و همچنین صندوق عقب بزرگ و جادار، می شود. اما این خودرو دارای نکات منفی نیز است که شامل تعلیق اسپرت و تک دیفرانسیل بودن آن می شود. دیگر مشخصات دیگنیتی را در ادامه به شکل جزئی تری بررسی خواهیم کرد.

فضای ظاهری خودرو

شکل خودروی دیگنیتی در عین حال که نوعی کراس اور محسوب می شود، اما گویا طراحان تلاش کرده اند تا آن را به خودروهای سدان نزدیک کنند. این موضوع نیز از برآمدگی رو به پایین قسمت عقب خودرو مشخص است که سعی در کاهش ارتفاع ظاهری خودرو دارد. در قسمت جلو خودرو نیز از جلو پنجره متوسط و کهکشانی مانندی استفاده شده است که در خودروهای تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ و تیگو ۸ پرو نیز شاهد آن هستیم. چاغ های اصلی جلو حالت نیمه کشیده داشته و در نگاه اول، بیشتر جلوپنجره به جشم می آید تا چراغ ها.

آپشن های دیگنیتی بهمن موتور

طبق اطلاعات رسمی بهمن موتور که در اواخر آبانماه ۹۹ منتشر شده، کراس‌اور جدید دیگنیتی، قرار است با آپشن‌های زیر به دست خریداران برسد:

ترمز پارک برقی / اتوهلد

کروز کنترل

کنترل کشش / کنترل پایداری

کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)

کنترل سرعت در سرازیری (HDC)

شیشه بالابر آتنی ترپ

سانروف و پانورما

سه حالت رانندگی (نرمال، اسپرت، زمستانی)

شش ایربگ

ایزوفیکس

کمربندهای پیش کشنده در جلو

سنسور باران

سنسور باد تایر

سنسور پارک جلو و عقب

دوربین عقب

دوربین فیلمبرداری جلو (Dash Cam)

دوربین ۳۶۰ درجه‌ای پارک

فرمان چرمی به دکمه های کنترلی

شیشه دودی عقب

صندوق برقی

درب باک برقی

صندلی ۶ حالته برقی راننده

مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی

بلوتوث

نویگیشن

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

تنظیم برقی آینه های جانبی با گرمکن

چراغ ولکام روی آینه های جانبی

چراغ مه شکن جلو و عقب

چراغ دی لایت و اتو لایت

چراغ بدرقه

چراغ LED جلو و عقب

چراغ جلو با تنظیم اتومات ارتفاع نور

تهویه اتومات با دکمه های لمسی و دریچه عقب

شش اسپیکر

خروجی برق ۱۲ ولت

رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی

بررسی خودرو تیگو ۷ پرو

در مقایسه با دیگنیتی سعی می کنیم تا خودرو تیگو ۷ پرو را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار دهیم، زیرا این مدل از خودرو نسبت به تیگو ۸ قیمت بهتری داشته و تقریبا تمام آپشن های تیگو ۸ را نیز دارد.

ویژگی های ظاهری تیگو ۷

یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص خودرو تیگو ۷ پرو بدانیم در مورد ویژگی ها و مشخصات ظاهری آن است. اولین مورد تفاوت بین جلو پنجره تیگو ۷ پرو و تیگو ۷ معمولی است. در تیگو ۷ پرو، جلو پنجره مشابه با خودرو تیگو ۸ طراحی شده است و ظاهر کهکشانی داشته و بزرگ تر از حالت عادی است.

مورد بعدی در خصوص چراغ های خطی LED است که به شکل یک نوار نسبتا باریک در چراغ های اصلی قرار گرفته اند. حتی در طراحی تیگو ۷ پرو در خصوص شکل کلی چراغ ها نیز تغییراتی اعمال شده است. هم چراغ های جلو و هم چراغ های عقب به طور کامل نسبت به شکل اولیه خود تغییر پیدا کرده اند.

در خصوص طراحی داخلی تیگو ۷ پرو نیز باید گفت که این مدل از ماشین ها بیشتر دارای طراحی شده اند که تلفیقی از ایکس ۵۵ پرو و تیگو ۸ است. به طور مثال از اهرم تعویض دنده دیجیتالی، پنل تهویه هوا لمسی، مانیتور نسبتا بزرگ مدیریت خودرو، فرمان مدل دی کات، شارژر وایرلس و…در طراحی داخلی تیگو ۷ پرو استفاده شده است که سبب جذاب تر و زیباتر شدن این خودرو نسبت به مدل های قبلی اش می شود.

خودروی تیگو

مشخصات موتور و عملکرد

موارد بعدی در حوزه مشخصات فنی و همچنین سیستم عملکردی خودرو مطرح می شوند. قدرت موتور این خودرو برابر ۱۴۷ اسب بخار است و می تواند قدرت و سرعت بسیار زیادی را برای خودرو فراهم کند. گشتاوری آن نیز برابر ۲۱۰ نیوتن بر متر است. این میزان از گشتاوری می تواند شتاب گیری بسیار خوبی را برای تیگو ۷ به ارمغان بیاورد.

میزان شتاب گیری این ماشین از سرعت ۰ به سرعت ۱۰۰ در حدود ۱۰.۲ ثانیه است. این مقدار از شتاب گیری برای یک کراس اور می تواند مقدار خوبی باشد. نهایت سرعتی که با فشار دادن حداکثری پدال گاز می توانید با این ماشین تجربه کنید برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. این مقدار می تواند برای یک خودرو کراس اور بسیار زیاد باشد. میزان مصرف سوخت این خودرو را نیز اگر بخواهیم به صورت ترکیبی در نظر بگیریم، چیزی در حدود ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است.

جمع بندی

بررسی دیگنیتی و تیگو ۷ پرو را طی این مقاله انجام دادیم. متوجه شدید که هر دو مورد از خودروها می توانند در جایگاه خود کیفیت داشته باشند. این در حالی است که انتخاب هر کدام از این خودروها بستگی به مولفه های مدنظر شما دارد. در صورتی که انتخاب شما خرید تیگو ۷ است، برای ثبت نام خودروی تیگو می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کنید.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *