مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خرید تیگو سون 7 دست دوم

نقد و بررسی آپشن ها و قیمت تیگو ۷ پرو

در این مقاله به نقد و بررسی خودروی تیگو ۷ پرو می پردازیم که ببینیم آیا قیمت تیگو ۷ پرو با امکانات آن یکی است.

سال ۱۳۹۶ بود که مدیران خودرو در گامی تازه چری تیگو ۷ را به عنوان پرچم دار محصولات خود تحت عنوان فونیکس به بازار معرفی کرد. خودرویی که توانست به سبب مشخصات فنی و کیفی خوب خود٬‌ جایگاه مناسبی را در بازار بدست آورد.  این خودرو خودرویی  است که به گیربکسی متفاوت مجهز شده و از قدرت موتور بالاتری را نیز نسبت به تیگو ۷ معمولی را داراست. شما می توانید برای ثبت نام خودروی انواع تیگو به نمایندگی آسیا خودرو مراجعه یا با آن ها تماس بگیرید.

طراحی  ظاهری تیگو ۷ پرو

طراحی چری تیگو ۷ پرو به صورت کاملا متفاوت از نمونه قبلی طراحی شده است. برای این خودرو یک جلوپنجره کهکشانی در نظر گرفته شده است. تیگو ۸ پرو نیز به همین جلو پنجره مجهز شده است. علاوه بر این چری تیگو ۷ پرو از چراغ‌های باریک متصل به جلو پنجره استفاده می کند و در دو طرف سپر چراغ‌های دی لایت نیز به چشم می‌ آیند.

این خودرو با دو رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی به بازار جهانی عرضه شده است. لازم به ذکر است که نمای کناری چری تیگو ۷ پرو با رینگ‌های ۱۸ اینچی بسیار جذاب‌تر به نظر می آید. کمپانی چری در طراحی قسمت عقب این خودرو نیز از خودرو تیگو ۸ پرو الگو برداری کرده است. این خودرو در عقب از چراغ‌های باریک متصل بهره می برد، علاوه بر این پایین‌تر از سپر و در دو طرف دو خروجی اگزوز استفاده شده، که باید دید آن‌ها تنها جنبه تزیینی یا واقعا کارایی نیز دارند.

فونیکس تیگو 7 پرو؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی | مجله پدال

مشخصات فنی چری تیگو ۷ پرو مدیران خودرو

شرکت چری دو نوع پیشرانه توربو شارژ ۱.۵ و ۱.۶ لیتری را برای تیگو ۷ پرو در نظر داشته است. بنابراین انتظار می رفت که احتمالا مدیران خودرو نیز این محصول را با همان موتور ۱.۵ لیتری به بازار کشورمان عرضه کند.

این قدرت پیشرانه از لحاظ فنی و ساختاری تفاوت زیادی با موتور نسل اول خود ندارد. توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار به‌ علاوه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را توسط یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه و یا جعبه دنده سی وی تی با ۹ دنده شبیه‌ سازی‌ شده به سوی محور جلو ارسال خواهد کرد. حداکثر سرعت چری تیگو ۷ پرو مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، در منابع خارجی حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. مصرف سوخت آن نیز به صورت ترکیبی معادل ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. اطلاعات دقیق در جعت شتاب صفر تا صد این خودرو در دسترس نیست.

اما با توجه به وزن ۱۴۳۸ کیلوگرمی و میزان توان پیشرانه انتظار می رود که چری تیگو ۷ پرو بتواند رکوردی حدود ۱۱.۵ ثانیه را در فرایند شتاب ‌گیری صفر تا صد به ثبت برساند. این ویژگی ها تاثیر ویژه ای بر روی قیمت تیگو ۷ پرو می گذارد. سیستم تعلیق جلو این خودرو نیز از نوع مک فرسون می باشد. در عقب از انواع مالتی لینک مستقل استفاده شده است. که در نتیجه کیفیت سواری با tiggo 7 pro را ارتقا بخشیده و از خشکی سواری آن به عنوان یک کراس اوور لوکس کاسته است.

فروش اقساطی چری تیگو 7 پرو با کمترین پیش پرداخت و تحویل فوری - سپند خودرو

امکانات و تجهیزات تیگو ۷ پرو

مدیران‌ خودرو فعلاً لیست تجهیزات نسخه قابل عرضه در کشورمان را ارائه نکرده اما با توجه به سطح مناسب آپشن‌های نسل قبلی می‌توان انتظار داشت که امکاناتی نظیر: دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور های پارک پیرامونی، سقف پانوراما، سنسور های نور و باران، ترمزدستی برقی مجهز به سیستم اتو هلد، سامانه کنترل حرکت در شیب، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا برای سرنشین کناری و دریچه جداگانه برای سرنشینان پشتی دارا می باشد.

از دیگر امکانات این خودرو استارتر دکمه‌ای، چراغ خوش‌آمد گویی و چراغ بدرقه، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، فرمان برقی، شارژ وایرلس، آینه الکترو کرومیک، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سیستم کمکی EBA، سامانه کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای و مواردی از این دست در لیست آپشن‌ های استاندارد تیگو ۷ پرو مشاهده شوند و حتی ممکن است با توجه به سطح قیمتی بالاتر، چند گزینه اضافه نیز ما را سورپرایز نمایند.

تجربه رانندگی با تیگو ۷ پرو

وقتی با کراس اوور رانندگی می کنیم و آنهم در پیست حرفه ای باید انتظارات به جا باشد تیگو ۷ با توجه به ارتفاع زیادش دارای پایداری نسبتا مناسبی بود به طوری که با فشار بیش از حد هم در پیچ ها خود را مسیر نگه می داشت که این مهم برای یک کراس اوور بسیار مناسب است.

با فشردن گاز در مسیر های مستقیم پیشرانه واکنش مناسبی نشان می داد و در هنگام حرکت، سریع شتاب خود را افزایش می داد. اما در هنگام سکوت و در ثانیه های اول کندی تیگو ۷ به خوبی حس می شد که برای یک کراس اوور خانوادگی چندان عیب محسوب نمی گردد.

اگر تجربه رانندگی با تیگو ۷ فعلی را داشته باشید، حتما می‌دانید که گیربکس شش سرعته دوکلاچه این خودرو گاهی اوقات سر و صدا تولید می‌کند و در ترافیک‌های شهری نیز با کاهش عملکرد مواجه می‌شود. این مشکلات به واسطه جایگزینی گیربکس ۹ سرعته CVT برطرف شده‌اند و اکنون عملکرد تیگو ۷ پرو پایدارتر از گذشته احساس می‌شود.

قیمت تیگو ۷ پرو به واسطه بهره‌مندی از سیستم‌های مختلف ایمنی عملکرد مناسبی در ترمز گیری‌ها دارد و حس ایمنی را به راننده القا می‌کند. در خصوص تجهیزات داخلی خودرو نیز بایستی گفت که صندلی‌ها راحت و مناسب هستند. سیستم صوتی عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و کنترل ادوات مختلف خودرو همچون کروز کنترل یا سیستم چندرسانه‌ای نسبتا راحت است.

چری تیگو 7 جدید؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی - زومیت

شرایط فروش اقساطی چری تیگو ۷ پرو

شرکت آسیا خودرو نمایندگی معتبر می باشد. که با شرایطی ویژه انواع خودرو را به صورت اقساطی به فروش می‌رساند. تلاش ما در آسیا خودرو این است تا نیاز هم‌وطنان عزیزمان را برطرف کنیم و برای آن‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید خودرو را به ارمغان بیاوریم. برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی و قیمت تیگو ۷ پرو کافی است با ما تماس بگیرید و یا به سایت مراجعه کنید.

 کلام آخر

خودروسازان چینی ها سالهاست که دیگر چینی نیستند. شاید در نگاه اول این جمله طنز باشد ولی در عمل واقعیتی بلامنازع است چرا که اگر به لوگوی نصب شده در جلوی برخی از خودروسازان برتر چینی دقت نکنید به سختی پی می برید که این خودرو چینی است. تیگو ۷ و محصولات جدید مدیران خودرو هم به واسطه پیشرفت شریک تجاریش کاملا قابل تحسین می باشد. البته باید توجه داشت ما در حال بررسی یک کراس اوور اقتصادی خانوادگی روبرو می باشیم. از نظر قیمتی با هم رده های کره ای و ژاپنی خود قابل مقایسه نیست. اما از نظر ظاهری ،امکانات رفاهی و کیفیت چیزی از آنها کم ندارد. تیگو ۷ پرو هم به واسطه همین موارد می تواند در بازار ایران به خوبی مشتریان خود را جذب نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *