مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۷ پرو

تیگو ۷ پرو بخریم یا نخریم؟

در مقاله های قبلی به معرفی دلایلی برای خرید چری تیگو ۷ پرو پرداخته و  مزایا و خصوصیات این خودروی گران قیمت و لوکس چینی در بازار خرید و فروش خودرو در کشور ایران مورد بررسی قرار دادیم. اکنون قصد داریم با بیان ۶ فاکتور به شما بگوییم چرا چری تیگو ۷ را خریداری نکنید و به شما کمک نماییم تا درست ترین تصمیمی که امکان دارد  را در مورد خرید چری تیگو ۷ بگیرید. لذا در ابتدا با مقایسه این ماشین و رقبای هم رده اش ارزش خرید واقعی آن را بررسی می نماییم. بنابراین اگر تمایل به خرید یک خودرو شاسی بلند جمع و جور و لوکس را دارید توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله را مطالعه فرمایید.

مقایسه تیگو ۷ مدل پرو با ماشین های کره ای و ژاپنی

همانگونه که قبلا صحبت کردیم شرکت خودروسازی در چین هر روز در حال پیشرفت و گسترش می‌باشد. چینی ها با بهتر کردن محصولات خود و ارتقا سطح ایمنی و کیفیت ماشین‌ها، و از سوی دیگر با زیاد کردن امکانات و تجهیزات ماشینهای تولیدی، خود را بعنوان رقیبی جدید برای ماشینهای قدرتمند روز جهان معرفی نموده اند.

در هر صورت اکنون نمی‌توانیم منکر این مساله شویم که همچنان فاصله بسیاری میان ماشینهای ژاپنی و ماشینهای چینی و کره ای وجود دارد. اما با وجود واردات گسترده ماشین های چینی به کشورهایی که در  حال گسترش و توسعه هستند مانند کشور ایران که از سویی درگیر تحریم های بین المللی است و از سوی دیگر درگیر قوانین و ممنوعیت واردات ماشین‌، شرکت‌های خودروسازی چینی در این سال‌ها فروش بسیار بالایی داشته اند.

قیمت تیگو ۷ پرو

یکی از معایب اصلی و مهم فونیکس تیگو ۷ پرو قیمت بالای این ماشین است که وارد بازار ایران می‌شود. چری TIGGO 7 با داشتن آپشن ها و امکاناتی نه خیلی زیاد و شاید کمتر از رقبای چری در این دامنه قیمت، خیلی بالا و نامعقول قیمت گذاری شده‌ است. همین امر می‌تواند شکست چری تیگو ۷ را در بازار کشور ایران ایجاد نماید و این کراس اوور لوکس را از صحنه رقابت با ماشین هایی که در بازار  وجود دارند کنار بزند. اگر تمایل به خرید چری تیگو ۷ را دارید و از خودتان سوال میکنید که این ماشین را با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات با ارزشی که دارد بخریم یا نخریم؟ بایستی صادقانه گفت که خیر!

بازار دست دوم چری تیگو  مدل پرو ۷

به نظر بیشتر اشخاص جامعه در کشور ایران ماشین های چینی، ماشینی بی کیفیت و ضعیف و غیر قابل اعتماد می‌باشد! مشخص است که با داشتن چنین طرز فکری، خودروهای چینی با استقبال خوبی مواجه نخواهند شد. لذا در صورت خریداری چری تیگو ۷ به احتمال زیاد هنگام فروش ماشین خود با مشکلاتی بسیار جدی روبرو می شوید. یکی از ایرادات  ماشین های چینی این می‌باشد که در زمان فروش دچار افت قیمت شدیدی خواهند شد و خریدار فقط در صورتی می‌تواند موفق به فروش ماشین خود شوند که به اصطلاح دست به آتش زدن به مالش بزند. به این معنا که آن را به هر قیمتی بفروشند.

کیفیت و ایمنی تیگو ۷  در پیچ و خم جاده ها

احتمالا بهتر است که با در نظر گرفتن قیمت زیاد چری تیگو ۷، نخست به سراغ بررسی رقیبان این ماشین مانند سوزوکی گرند ویتارا، سانگ‌یانگ تیوولی و رنو کپچر برویم. چونکه چری تیگو ۷ علیرغم داشتن قیمت زیاد و نجومی اش، نه تنها در پیچهای تند غیر قابل کنترل می‌باشد و راننده  دچار حرکات گهواره ای ماشین می‌شود، بلکه دارای ترمز خوبی نیز نمی‌باشد. بنابراین امکان دارد که در سرعت های بالا و زمان رانندگی در جاده جان و مال فرد به خطر بیفتد. البته فقط می‌توانید دلخوش به این باشید که چون این ماشین دارای چرخهای بزرگی است و دارای سیستم کمکی الکترونیکی می‌باشد می‌تواند تعادل خود را به خوبی حفظ کند و واژگون نشود.

پیشرانه چری تیگو ۷ پرو

چری تیگو ۷  دارای پیشرانه خوبی است و ضعیف نمی‌باشد، بنابراین اگر قیمت آن یک مقدار مناسب تر باشد، می‌توان گفت که به نسبت رقبایش قدرت موتور و پیشرانه خوبی نیز دارد. اما چری، این ماشین لوکس چینی با قیمت بسیار بالایش، رقبای زیادتری دارد که مقایسه با آنها زیاد مهم نیست. چری تیگو ۷ پرو دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری است که به مولدهای توربو هم مجهز می‌باشد و دارای قدرت ۱۴۷ اسب بخار است و شتابی بالا از صفر تا صد ۱۱ ثانیه دارد. به منظور مقایسه چری با رقبایش باید آگاه باشید که مثلا سوزوکی گرند ویتارا که برند معتبرتری از چری است دارای پیشرانه ۲.۴ لیتری و قدرتی معادل ۱۶۹ اسب ‌بخار است و ماشینی دو دیفرانسیله بحساب می آید. در صورتی که دیفرانسیل تیگو ۷ پرو در جلوی آن است و  برای آفرود مناسب نمی‌باشد.

طراحی داخلی چری تیگو ۷ پرو

یکی دیگر از ایرادات تیگو ۷ پرو این است که دارای طراحی داخلی ساده و کلاسیک می‌باشد که پس از مدتی شما را خسته می‌نماید. طراحان چری به منظور طراحی داخلی TIGGO 7 از هیچگونه خلاقیتی استفاده نکرده اند و هیچ گونه سعی و تلاشی به منظور طراحی ماشینی برای بروز شدن آن نداشته اند. علاوه بر طراحی داخلی که خیلی زیبا و دلچسب نیست، چری تیگو ۷ با کیفیت ساخت درون کابین نیز ثبات مشخصی نیز ندارد!

برخی از قطعاتی که در کابین خودرو بکار رفته با کیفیت بالا و برخی دیگر از قطعات بسیار بی کیفیت هستند. مثلا، بعد از مدتی ممکن است رنگ کلیدهای آن پاک شود. بنابراین تعجب نکنید و نشان بی‌کیفیت بودن قطعات را بشناسید.

امکانات و آپشن های تیگو ۷ پرو

یکی دیگر از معایب و ایرادات چری تیگو ۷، آپشن های بسیار کم این ماشین می‌باشد که  نسبت  به قیمت بالایی که دارد  برای همه جای سوال است که ماشینی با این قیمت بالا چرا  دارای امکاناتی ساده می‌باشد. مثلا  این ماشین دارای اتوهلد ، خنک کننده صندلی و  پارک خودکار خودرو  نیست و یا از این قبیل معایب. در نتیجه می توان گفت تیگو ۷ پرو را نخرید.

مقایسه خودروی تیگو  ۸ و ۷

با در نظر گرفتن قیمت این دو خودرو می توان گفت علیرغم تفاوت کم قیمت آنها تیگو ۸ از امکانات بسیار بیشتری برخوردار است.

جمع بندی

برای اطلاع از مشخصات فنی، شرایط فروس و سایر اطلاعات لازم در مورد تیگو ۷ پرو به سایت آسیا خودرو مراجعه نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *