مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
جلوبندی خودروی تیگو

علائم و نشانه های خرابی جلوبندی خودروی تیگو

جلوبندی خودروی تیگو یکی از قسمت های مهم این ماشین است که لازم دانستیم تا در خصوص آن به شما توضیح دهیم. فراموش نکنید که اطلاع داشتن از ماهیت، وضعیت کنونی، عوامل که سبب خرابی یک قطعه می شوند و از همه مهم تر نشانه های خرابی آن قطعه، اهمیت بسیار زیادی برای افرادی که مالک خودرو هستند، دارد. در صورتی که از این موارد آگاه باشید، می توانید به سادگی و به راحتی در هنگام بروز مشکل، جلوی خسارت های احتمالی را بگیرید.

نشانه های خرابی جلوبندی

در ابتدا به بررسی نشانه هایی می پردازیم که به ما نشان می دهند جلوبندی خودروی ما خراب شده است. در صورتی که بتوانید به خوبی و درستی این نشانه ها را تخیص دهید، می توانید در همان روزهای اولیه، جلوبندی ماشین را تعمیر کرده و از بروز مشکلات بیشتر در خودروی خودتان جلوگیری نمایید.

*حالت خشک و سفت ماشین

این موضوع یک شبه و یک روزه به وجود نمی آید. ممکن است در عرض چند ماه، تازه متوجه شوید که خودروی شما دیگر همچون قبل نرم نیست و نمی توانید به سادگی با آن رانندگی کنید. این موضوع سبب می شود تا در هنگام سوار شدن به ماشین، حالت خشک و سفت آن را حس کنید. در چنین شرایطی ممکن است قسمت های دیگری همچون کمک فنر ها نیز آسیب دیده باشند. با این وجود بهتر است ماشین را به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید و پیش از آن که شرایط بدتر شود، اقدام به تعمیر آن کنید.

*آج های ناهمگون تایرها

مورد بعدی مربوط به وضعیت ناهمگون و نامتناسب لاستیک ها می شود. اگر به لاستیک های خودروهای مختلف در گذر زمان دقت کرده باشید، این نکته را متوجه شده اید که آج های لاستیک ها در طول زمان ساییدگی پیدا کرده و سپس خود لاستیک نیز ساییدگی پیدا می کند. این موضوع نشان می دهد که دیگر زمان عوض کردن لاستیک رسیده است.

در صورتی که جلوبندی خودروی ما دچار مشکل شده باشد، ساییدگی هایی که بر روی لاستیک ها مشاهده می کنید، بسیار نامتناسب و ناهمگون هستند. این موضوع نیز یکی دیگر از نشانه ها و دلایلی است که می تواند نشانگر خرابی جلوبندی خودروی ما باشد.

*اختلالات فرمان

مورد بعدی که معمولا حتی رانندگان ناشی و تازه کار نیز آن را متوجه می شوند، مربوط به اختلالاتی است که در فرمان ماشین به وجود می آید. این اختلالات می توانند عمدتا شامل چند مورد شوند. در دسته اول فرمان خودرو می کشد. کشیدن فرمان در هنگام رانندگی یک اصطلاح است و به مواقعی گفته می شود که اگر فرمان خودرو را سفت نگیرید، خودرو به سمت چپ و یا راست متمایل شده و نمی تواند به مسیر مستقیم خودش ادامه دهد. این موضوع در حالی است که در شرایط عادی خودرو باید بتواند در یک جاده صاف و بدون مانع، به مسیر مستقیم خودش برود.

در حالت دوم فرمان ماشین در سرعت های بالا دچار لرزش های بسیار متعدد و زیادی می شود که دیگر قادر به کنترل ماشین نخواهید بود و همین موضوع سبب می شود تا نتوانید به خوبی بر روی رانندگی خود تمرکز و کنترل داشته باشید. هر کدام از این موارد در وهله اول نشان دهنده خرابی جلوبندی هستند؛ البته امکان این موضوع نیز وجود دارد که خرابی قطعات دیگری همچون اکسل، کمک فنرها و…نیز منجر به بروز این اتفاقات شده باشد؛ اما در نهایت بهتر است ابتدا به بررسی جلوبندی و قطعات مربوط به آن بپردازید و سپس در صورتی که مشکل را پیدا نکردید به سراغ دیگر قطعات خودرو رفته و آن ها را بررسی کنید.

*نشتی روغن

در خودرو نباید قطعات مربوط به جلوبندی دارای حالت روغنی و چرب باشند. این موضوع نشان می دهد که یکی از قسمت های این سیستم دچار نشتی روغن شده است و همین موضوع سبب می شود که سیستم جلوبندی خودرو به شکل اصولی و درستی نتواند کار کند. فراموش نکنید که نشتی روغن شاید دلایل دیگری نیز داشته باشد.

*خرابی تعلیق

این مورد یکی از معدود روش هایی است که می توانید در حالت ساکن و خاموش خودرو نیز آن را امتحان کنید. البته از این روش بیشتر برای تست کردن خرابی کمک فنرها استفاده می شود، با این وجود خرابی سیستم تعلیق می تواند به خرابی جلوبندی نیز ربط داشته و سبب شود تا ماشین در وضعیت نامطلوبی قرار گیرد. اما چگونه می توان متوجه خرابی سیستم تعلیق شد؟

زمانی که خودرو در یک گوشه پارک شده و خاموش است، ابتدا با دستان خودتان بر یک سمت از کاپوت خودرو فشار وارد کنید و این فشار را چندین ثانیه نگه دارید. زمانی که دست خود را برمی دارید، خودرو دو حالت بیشتر نخواهد داشت. در حالت اول صفا بالا آمده و ممکن است تکان های کوچکی داشته باشد. اما در حالت دوم احتمال این موضوع وجود دارد که خودرو دو و یا سه بار بالا و پایین شود. همین بالا و پایین شدن ماشین می تواند یکی از مهم ترین نشانه هایی باشد که سیستم تعلیق، جلوبندی و کمک فنرها را بررسی کنید.

*صداهای تلق و تلوق

یکی دیگر از نشانه های خرابی جلوبندی یک خودرو مربوط به صداهای تلق و تلوقی است که از ماشین در هنگام رانندگی شنیده می شود. این صداها می توانند مربوط به هر کدام از قطعات سیستم جلوبندی باشند و صرفا نمی توانید بدون باز کردن جلوبندی خودرو متوجه شوید که کدام قطعه مشکل داشته است. اما به طور کلی این مدل از صداها که به خصوص در هنگام دور زدن و…بیشتر خود را نشان می دهند و بیشتر شنیده می شوند، مربوط به خرابی سیستم جلوبندی هستند.

جلوبندی خودروی تیگو

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا تمام علائم و نشانه های خرابی جلوبندی خودروی تیگو را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. شناخت این عوامل و نشانه ها سبب می شوند تا بتوانید هرچه بهتر و بیشتر از خودروی خود مراقبت کنید. در صورتی که به دنبال ثبت نام خودروی تیگو هستید، کافی است تا به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید و به راحتی اطلاعات لازم را به دست آورید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *