مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو 5

مشخصات تیگو ۵

مشخصات تیگو ۵ از جمله نکاتی است که بسیاری اذهان را به خود مشغول کرده است. تیگو ۵ دارای مشخصات فنی شبیه به ام‌وی‌ام X33 وارد بازار شده است، ولی دارای بدنه‌ی بزرگ‌تر و ظاهری لوکس‌تر و زیباتر است. نمونه دست دوم این محصول در حال حاضر در بازار آزاد با قیمت ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان معامله می‌گردد.

شرکت خودروسازی چری، در شهر ووهو در استان آنهوی در کشور چین فعالیت دارد. این شرکت خودروسازی در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده است و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع و اقسام خودروهای سواری شروع به کار نموده است و در حال حاضر رتبه دهم تولید و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ ۶۰۰ هزار دستگاه در سال به خود اختصاص داده‌ است.

خودرو چری علاوه بر این که تولیدات خودش را به منظور فروش به شرکت‌های مطرح دنیا، مخصوصا جگوار و لندرور مونتاژ می‌نماید، در کل نزدیک به یک‌چهارم کل تولیدات این شرکت  به خارج از کشور چین صادر می‌گردد. بیشتر از هر چیز لازم است بدانید که خودروهای برند MVM نیز زیر مجموعه شرکت خودروسازی چری می‌باشند و در کشور چین با همان نام چری شهرت دارند.

معرفی مشخصات تیگو ۵

کلمه تیگو (Tiggo) در شرکت خودروسازی چری، مخصوص کراس‌اورهای این برند می‌باشند و در حقیقت اولین تیگویی که به کشور ایران وارد شد، همان مدل X33 بحساب می‌آید که اکنون نیز از مهم‌ترین تولیدات چری می‌باشد.

پیشرانه و توانایی فنی مشخصات تیگو ۵

 این خودرو دارای پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲ لیتری با حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی برای تیگو ۵ لحاظ شده است که دارای دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه و حداکثر توان ۱۳۶ اسب ‌بخار می باشد. در ضمن ۱۸۲ نیوتن‌ متر گشتاور نیز در دور موتور۴۵۰۰ دور در دقیقه بهمراه دارد. این خودرو دارای جعبه‌دنده‌ ای با  مدل پایه و ۵ سرعته دستی و در نمونه بالاتر به نسخه ی CVT مجهز می‌باشد. با این دو مدل جعبه‌دنده به ترتیب ۸.۵ و ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌نماید که از سمت دارندگان ایرانی مصرف سوخت متوسطی تا حدود ۹.۵ لیتر برای آن اعلام گردیده است.

تیگو ۵ دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری موجود در کشور ایران، بیشتر از ۱۳ ثانیه به منظور رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمان احتیاج دارد و آخرین سرعت آن ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مشخصه بارز این خودرو در کشور ایران، صرفا دیفرانسیل جلو می‌باشد. مدل دنده‌ خودکار تیگو ۵ به جعبه‌ دنده‌ی CVT‌ مجهز می‌باشد که در موقع استفاده در حالت تیپ ترونیک دارای ۷ ضریب دنده‌ مشخص شده است و در اختیار راننده قرار گرفته است تا در  شرایط مشابه با جعبه‌دنده‌های خودکار معمولی بتواند کار کند.

طراحی ظاهری و فضای داخلی تیگو ۵

خودروسازی چری در اکثر خودروهای تولیدی خود از برندهای دیگری، مخصوصا تویوتا الهام گرفته است. همانگونه که تیگو ۳ قدیمی ( که در ایران به اسم نسل اول X۳۳ شهرت دارد) خیلی شبیه تویوتا راو۴ مدل ۲۰۰۱ عرضه شده است، در تیگو ۵ نیز خیلی تلاش شده است که خودرویی شبیه به تویوتا فورچونر ۲۰۰۸ در ابعاد کوچک‌تر تولید کنند.

 همچنین در جلو پنجره و نمای جلو، نگاهی نیز به رنجروور دارند. در کل با در نظر گرفتن سابقه‌ی کم و نه‌چندان طولانی برند چری در تولید خودرو و همچنین اصالت چینی آن تیگو ۵ در نمای مقابل، ظاهر مناسبی دارد. هرچند که خیلی دلفریب و زیبا نیست ولی زشت هم نیست.

مشخصات تیگو ۵ از نظر ظاهر خودرو

در نمای جانبی و مخصوصا در نگاه نخست، تیگو ۵ از  خودروهای چینی با طراحی پیش پا افتاده و ساده نمی‌باشد. بلکه برعکس مدلی با پختگی کامل در طراحی آن به چشم می آید. احتمالا می‌توانیم بگوییم که در این قسمت، مهندسان چری  توانسته اند که کپی‌برداری‌های هوشمندانه‌ای از کراس‌ اوری داشته باشند، ولی بایستی قبول کنید که این حرکت را خیلی هنرمندانه و با ظرافت بسیار زیادی انجام داده‌اند.

مشخصات تیگو ۵ از نمای جلو

در این خودرو یک خط هدایت‌کننده از چراغ‌ عقب تا بالای دستگیره‌ها ترسیم شده است که همراه‌ با خطوط بالای گلگیر، خیلی خوب توانسته بدنه آن را حجم دهد و آن را جذاب‌تر سازد. از طرفی دیگر، این خودرو دارای سقفی است که شیب ملایمی به سمت عقب دارد و پنجره‌های آن شباهت به نیسان ایکس ‌تریل جدید دارد و دارای قابی فلزی و براق می‌باشد. این خودرو از سپر جلو تا زیر گلگیرها و رکاب، دارای پلاستیک سختی است که آن را پوشش داده است که زمان حرکت در مسیرهای خارج جاده و گل آلود از رنگ و بدنه‌ خودرو محافظت می‌نماید.

مشخصات تیگو ۵ از نمای پشت

در نمای پشت این خودرو، با کمی بی دقتی کار شده است، زیرا چینی‌ها علاقه‌ شدیدی به چراغ‌های بزرگ دارند که در تیگو ۵ نیز مشاهده می شود. ولی این چراغ ها نسبت به جثه ی آن که زیاد بزرگ نیست تو ذوق می‌زند.

 اگزوزها خیلی خوب درون سپر جای گرفته اند و سر اگزوزهای فلزی دارای حالتی سه‌گوشه هستند و هماهنگ با نمای عقب می‌باشند. حجم‌دهی در این قسمت از تیگو ۵ نیز خیلی خوب انجام شده‌ است و  شامل برجستگی‌ها، نمای اسپرت و جذابی می‌باشند.

مشخصات تیگو ۵ در مقایسه با سانتافه

در فضای داخلی این خودرو، این بار چری خیلی دقت کرده است و تا حدودی بسیار زیبا و شیک می‌باشد. اگر داخل آن را شبیه به فضای درون سانتافه در اندازه کوچک‌تر فرض کنیم، هزینه‌ ای که برای آن پرداخت میکنید، خیلی رضایت بخش می‌باشد. تیگو ۵ خیلی خوب و با خلاقیت  تولید شده است و از فضای داخلی از روی شاسی بلندهای جهان الگوبرداری شده است.

این خودرو دارای صندلی‌هایی چرمی می‌باشد و داخل داشبورد هم از پلاستیک با کیفیت طراحی شده است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی تیگو ۵

از دیگر مشخصات تیگو ۵ صندلی های آن است. صندلی‌های تیگو ۵ از جنس چرم و در ردیف جلو برقی می‌باشند. همچنین، دارای مانیتور ۷.۵ اینچی لمسی است و میتوان به وسیله USB با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار نمود. به علاوه عملکرد بسیار مناسبی با دوربین دید عقب دارد که برای پارک کردن نقش زیادی دارد و کار را راحت می‌کند. این خودرو دارای فرمان تلسکوپی و برقی می‌باشد که بسیار دقیق تنظیم می‌شود و آینه‌های بغل‌ نیز به صورت خودکار تنظیم می‌گردند.

تیگو ۵ دارای سقف سانروف برقی می‌باشد و همچنین تهویه مطبوع خودکار نیز دارد. استارت این خودرو بدون کلید و همچنین دارای حسگر پارک است که از مهمترین خصوصیات این خودرو به حساب می‌آید.

جمع بندی

با خرید  تیگو ۵ از سایت آسیا خودرو انتخاب خود را به شرکتی معتبر بسپارید تا با راهنمایی های لازم و با کمک مشاوران بتوانید خودروی مورد پسند خود را با هر بودجه ای خریداری نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *