مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فروش خودرو صفر

مراحل و شرایط فروش خودرو و محصولات صفر تیگو و آریزو

فروش خودرو صفر در نمایندگی های آسیا خودرو و دیگر نمایندگی ها و مراکز فروش خودرو، اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که خودروی صفر آریزو و یا تیگو را خریداری می کنید، مطمئنا در خصوص ویژگی های مختلف آن نیز کمی مردد هستید و لازم است تا جایی که می توانید در مورد آن اطلاعات جمع آوری کنید. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم تا در خصوص شرایط مربوط به دو گروه خودرویی تیگو و آریزو، اطلاعات کاملی را در اختیار شما بگذاریم. این اطلاعات به شما کمک می کند تا در مورد خرید خودروی کارکرده و یا دست دوم، بتوانید تصمیمات بسیار بهتری را بگیرید.

بررسی محصولات آریزو

ابتدا و پیش از بررسی فروش خودرو صفر، سعی می کنیم در این قسمت به بررسی محصولات آریزو بپردازیم. محصولات آریزو در واقع از جمله محصولاتی هستند که در رده سدان های خانوادگی به شمار می روند. این محصولات را می توانیم به نوعی خودروهای کم مصرف و مقرون به صرفه شرکت چینی چری تلقی کنیم. در بین محصولات آریزو می توانیم به خودروهایی همچون آریزو ۵ و آریزو ۶ و همچنین آریزو ۶ پرو اشاره کنیم. این ۳ مدل خودرو همگی جز سدان ها محسوب می شوند و تقریبا دارای شکل ظاهری مشابه و همچنین امکانات شبیه به هم می باشند.

این در حالی است که در بخش قدرت موتور، نوع گیربکس و گشتاوری می توانند تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند.  مسلما آریزو ۵ به دلیل آن که مدل پایین تری نسبت به دو مورد دیگر دارد، می تواند تفاوت های دیگری نیز داشته باشد. این موضوع در حالی است که آریزو ۶ پرو، آپشن های بسیار بیشتری را در اختیار مشتری قرار می دهد. در ادامه به صورت مختصر سعی می کنیم تا به تمامی این موارد بپردازیم و هر آن چه اهمیت دارد را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

در آریزو ۵ خبری از گیربکس اتوماتیک نیست، اما این موضوع در آریزو ۶ و آریزو ۶ پرو برطرف شده است و از این لحاظ بین این دو مدل خودرو تفاوت هایی وجود دارد. از لحاظ ظاهری نمی توانیم اختلاف فاحش و بزرگی که سبب شده باشد تا آریزو تغییرات زیادی کند را نام ببریم، زیرا تاحدودی اتاق آریزو ۵ و آریزو ۶ مشابه با یکدیگر است. با این تفاوت که کمی چراغ ها و گلگیرها تغییر پیدا کرده اند.

  • قدرت موتور و گشتاوری

از لحاظ قدرت موتور و گشتاوری خودروهای سری آریزو باید گفت که آریزو ۵ دارای ۱۱۶ اسب بخار و آریزو ۶ دارای ۱۴۷ اسب بخار است. مسلما تفاوت زیادی بین این دو مورد وجود دارد. در خصوص گشتاوری آریزو ۵ باید گفت که شاید گشتاوری ۱۴۱ نیوتن بر متر و در آریزو ۶ شاهد گشتاوری ۲۱۰ نیوتن بر متر هستیم.

فروش خودرو صفر

بررسی محصولات تیگو

در خصوص بررسی محصولات تیگو می توانیم به دو خودرو محبوب از این سری اشاره کنیم که با نام های تیگو ۷ و تیگو ۸ شناخته می شوند. هر دو این خودروها دارای اتاقی کراس اور بوده و به نوعی نیم شاسی محسوب می شوند. این خودروهای نیم شاسی دارای شرایط مخصوص به خودشان هستند که بهتر است به آن ها نیز اشاره کنیم. در صورت شناخت بهتر هر کدام از این خودروها، می توانید قیمت فروش خودرو صفر را بهتر متوجه شوید.

  • گیربکس و دیفرانسیل

در هر دو خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ شاهد دیفرانسیل جلو هستیم که شتاب و قدرت خودرو را بسیار زیاد می کند؛ در خصوص نوع گیربکس این ماشین ها نیز می توانیم بگوییم که در تیگو ۷ از گیربکس ۶ دنده ۲ کلاچه اتومات و در تیگو ۸ از گیربکس ۷ دنده ۲ کلاچه اتومات استفاده شده است.

  • پیشرانه و حجم موتور

مورد بعدی در خصوص پیشرانه و حجم موتور است. هر دو مدل تیگو دارای موتورهای ۴ سیلندر می باشند؛ این در حالی است که از موتور توربو بر روی این ماشین ها استفاده شده است و همین موضوع سبب می شود تا شتاب ماشین به شدت افزایش پیدا کند. حجم موتور تیگو ۷ برابر ۱.۵ لیتر است اما همین موتور در تیگو ۸ دارای افزایش حجم شده و به ۱.۶ لیتر رسیده است.

  • قدرت و گشتاوری

قدرت و گشتاوری موتور خودرو است که تعیین می کند خودروی مدنظر شما تا چه حد می تواند سرعت برود و شتابش در چه محدوده ای خواهد بود. قدرت موتور تیگو ۷ برابر ۱۴۷ اسب بخار  و گشتاوری ۲۱۰ نیوتن بر متر است که با موتور آریزو ۶ برابری می کند و این موضوع می تواند کمی خریدار را دلسرد کند، اما فراموش نکنید که تیگو ۷ از موتور توربوشارژ بهره می برد و همین موضوع می تواند دلیل خوبی بر سرعت و شتاب بیشتر این ماشین باشد.

در تیگو ۸ موضوع کمی متفاوت است. در حقیقت شرکت چری در تیگو ۸ دست و دلبازی به خرج داده و سعی کرده است تا هم قدرت موتور و هم گشتاوری را افزایش دهد. قدرت موتور در تیگو ۷ برابر ۲۵۴ اسب بخار و گشتاوری نیز برابر با ۳۹۰ نیوتن بر متر است.

میزان مصرف بنزین تیگو ۷ که دارای وزن تقریبا سنگینی نیز می باشد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برابر ۶.۷ لیتر و میزان مصرف تیگو ۸ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برابر ۷.۸ لیتر است. نهایت سرعتی که هر دو خودرو می توانند طی کنند نیز چیزی معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است که برای خودرویی با این وزن می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

فروش خودرو صفر

جمع بندی

مواردی که طی این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفتند، جز موضوعاتی بودند که به شما کمک می کردند تا بتوانید هرچه بهتر و بیشتر در خصوص خریدن خودروهایی که مدنظر خود دارید، اقدامات کافی و لازم را انجام دهید. این اقدامات به شما کمک می کنند تا در نهایت خودروی مدنظرتان، بیشترین هماهنگی را با خواسته های شما داشته باشد. برای آن که از شرایط محصولات تیگو و آریزو اطلاعات بیشتری را کسب کنید، می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *