مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
گیربکس CVT

مزایای استفاده چری از گیربکس CVT در محصولات تیگو و آریزو

شاید چری گیربکس CVT را اختراع نکرده باشد، اما می توان گیربکس CVT تیگو  و آریزو را «گیربکس همه کاره چری» نامید.

البته «CVT» مخفف عبارت Continuously Variable Transmission است. این یک شکل نسبتاً جدید از گیربکس اتوماتیک است که سه نقطه ضعف اصلی گیربکس اتوماتیک سنتی را از بین می برد:

مصرف سوخت کمتر (در مقایسه با گیربکس دستی)، هزینه های ساخت بالا (به دلیل قطعات داخلی بسیار پیچیده تر) و کاهش قدرت (به دلیل گشتاور، زیرا گیربکس های CVT کلاچ یا مبدل گشتاور ندارند.

برخلاف اتومات‌هایی که از چهار تا ۱۰ سرعت به جلو دارند، یک گیربکس CVT تیگو، به طور پیوسته دنده‌ها را به‌طور یکپارچه از طریق دامنه پیوسته و بی‌نهایت نسبت‌های دنده تغییر می‌دهد.

یک CVT تقریباً ۸۸ درصد راندمان انتقال نیرو ارائه می‌کند، که اگرچه کمتر از راندمان تقریباً ۱۰۰ درصدی یک گیربکس دستی است اما می‌تواند با هزینه تولید پایین‌تر و با قادر ساختن موتور به کارآمدترین دور در دقیقه خود به طور مداوم (برای سوخت بیشتر) جبران شود.

هنگامی که قدرت مهمتر از صرفه جویی است، نسبت گیربکس CVT تیگو را می توان تغییر داد تا به موتور اجازه دهد تا در دور در دقیقه که در آن بیشترین قدرت را تولید می کند بچرخد (معمولاً بیشتر از دور در دقیقه که به حداکثر بازدهی می رسد). این بدان معناست که خودروهای مجهز به CVT هنوز هم می توانند عملکردی پاسخگو ارائه دهند. پیش از این در مطلبی به طور کامل به بررسی مزایا و معایب گیربکس CVT پرداخته‌ایم که می‌توانید به آن مطلب نیز مراجعه کنید.

 

به همین دلیل است که گیربکس CVT یکی از ویژگی‌های مکانیکی است که یکی از سریع‌ترین نرخ‌های پذیرش را در میان تعداد رو به رشدی از برندهای بزرگ خودرو از آسیا، اروپا و آمریکا دارد.

 

مشخصات فنی گیربکس CVT تیگو ۵

این جعبه دنده انتخابی برای گیربکس CVT تیگو ۵ است. گیربکس CVT تیگو به موتور ۱.۵ لیتری Borg-Warner D-VVT مطابق با استاندارد یورو ۵ با دو بادامک ۱۶ سوپاپ EFI بنزینی ۱۱۴ps/141Nm متصل است.

این خودرو از سیستم تعلیق جلو عقب مک فرسون با لاستیک‌های ۲۱۵/۶۵R-16 برای تمام زمین استفاده می‌کند و دارای ترمزهای دیسکی چهار چرخ با ABS و EBD است. همچنین دارای فرمان برقی است.

 

سایر امکانات خودروهای تیگو

امکانات لوکس و راحت شامل صندلی‌های چرمی و ترمز دستی الکترونیکی (در انواع CVT)، صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی UHD، سیستم اطلاعات سرگرمی بلوتوث/MirrorLink، صفحه ابزار LCD هفت اینچی، کنترل‌های لمسی برای A/C، درگاه‌های شارژ USB، ورود کلید هوشمند، استارت دکمه ای، سانروف پانوراما، داشبورد و کنسول لمسی نرم، DRL جلو و عقب و چراغ های عقب، تاخیر در خاموش شدن چراغ جلو، کروز کنترل، فرمان چند منظوره، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی شش جهته (برای بهترین نوع لوکس)، در میان بسیاری دیگر.

 

گیربکس CVT تیگو

ویژگی های ایمنی گیربکس CVT تیگو

ویژگی های ایمنی شامل دو کیسه هوای جلو، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم فرود در تپه (HDS)، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، دوربین معکوس با مانیتور و صندلی های ISOFIX است.

چری با طولانی‌ترین گارانتی موتور ۱۰ ساله/یک میلیون کیلومتری، پنج سال ضمانت عمومی خودرو و بسته تبلیغاتی رایگان سه ساله PMS، پیشتاز صنعت است.

گیربکس CVT تیگو از ۸۱۸۰۰۰ P برای نسخه گیربکس دستی شروع می شود. مدل‌های CVT از P860000 شروع می‌شوند و برای نوع ۱.۵ Luxury از ۹۵۰۰۰۰ P شروع می‌شوند.

 

چری CVT25 برنده ۱۰ گیربکس برتر جهان شد

پس از آزمایش‌های دقیق خودروهای واقعی و بررسی‌های کارشناسان، گیربکس CVT تیگو از میان بسیاری از محصولات فهرست کوتاه متمایز می‌شود، مورد تمجید هیئت داوران قرار می‌گیرد و عنوان “۱۰ گیربکس برتر جهان” را به خود اختصاص می‌دهد.

این بار انتخاب شدن CVT25 در فهرست نهایی نه تنها قدرت R&D قوی چری را نشان می‌دهد، بلکه قابلیت رانندگی در سطح بالای محصولات چری را نیز تأیید می‌کند.

گیربکس CVT تیگو قدرت پیشرو بین المللی را در مواجهه با ارزیابی دقیق از نظر محدوده نسبت انتقال، راندمان انتقال، وزن سبک، لرزش، صدا و غیره نشان می دهد.

این گیربکس مجموعه ای از فناوری های پیشرفته مانند سیستم هیدرولیک مستقل، تسمه فشاری نسل جدید بوش، پمپ پره ای با راندمان بالا با کنترل جریان و روغن ویسکوزیته کم و عملکرد عالی از نظر قابلیت اطمینان، مصرف سوخت، پاسخ دینامیکی و عملکرد NVH دارد.

 

پارامترهای گیربکس CVT تیگو

در مورد پارامترهای دقیق، CVT25 می تواند حداکثر گشتاور ۲۵۰ N•m را تحمل کند که برای مدل های ۱.۵T یا حتی ۱.۶T کافی است.

نسبت سرعت به ۷.۰۷ می رسد، به این معنی که محدوده انتخابی r.p.m برای دستیابی به مصرف سوخت بهتر و بهبود عملکرد شتاب بیشتر می شود.

راندمان انتقال تا ۹۷ درصد نیز مصرف برق را به حداقل می رساند و به کاربران امکان می دهد از سفر با مصرف کم و بدون بار لذت ببرند. در رانندگی واقعی، حتی در بخش های پرسرعت و بخش های شلوغ با استارت و توقف های مکرر، راحتی بالایی را می توان تضمین کرد.

این گیربکس برای بسیاری از مدل های چری مانند Tiggo 8 PRO، Tiggo 7 PRO و موارد دیگر اعمال می شود.

برنده شدن در “۱۰ گیربکس برتر جهان” نه تنها ستایش صنعت و مصرف کنندگان برای محصولات چری است، بلکه حمایت و تأیید Chery Automobile برای پایبندی به نوآوری های تکنولوژیکی است.

 

سخن پایانی

CVT بخشی از یک ماشین بزرگتر است و بسیاری از بخش های دیگر بر نحوه درک شما از آن تأثیر می گذارد.

رانندگی کردن با تیگو  مجهز به گیربکس CVT عالی همراه با یک موتور قوی، انتخاب ایده آلی است که با توجه به شرایط ویژه خرید اقساطی ارائه شده در آسیا خودرو می تواند شما را ترغیب به خرید این خودروهای خوش ساخت چینی کند.

شما می توانید جهت مشاوره خرید انواع ماشین های چری با مشاورین ما که نماینده رسمی فروش مدیران خودرو است، تماس بگیرید. اصالت ما دلیل انتخاب شما است.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *