مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
بهترین ماشین چینی

بهترین ماشین های چینی ۲۰۲۱: جدیدترین مدل های تیگو و آریزو

شرکت خودرو سازی چری که در اواخر قرن بیستم در ووهو، آنهوی چین راه‌اندازی شده است. یکی از بزرگ‌ ترین کارخانه‌های تولید بهترین ماشین های چینی ۲۰۲۱ در این کشور به حساب می آید. محصولات اصلی چری، خودروهای سواری هستند. از دیگر محصولات می توان به مینی‌ون‌ها و اس‌یو‌وی‌ها اشاره کرد. چری در سال ۱۹۹۹ تولید خودرو را آغاز و صادراتش را در سال ۲۰۰۱ شروع کرد. این کارخانه بزرگ‌ ترین صادرکننده خودروی سواری چین از سال ۲۰۰۳ به بعد بوده است. و در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۵ درصد از کل تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر کرده است. چری خطوط مونتاژ بسیاری در سراسر چین دارد و در کشورهای بسیاری از جمله برزیل، مصر، ایران، مالزی، ترکیه، ونزوئلا و … نیز محصولات خود را تولید می‌کند. این کارخانه در حال حاضر، ۱۴ مدل مختلف را بر روی خط تولید خود دارد.

بهترین ماشین های چینی ۲۰۲۱

در ادامه به بررسی جدیدترین مدل های تیگو و آریزو خودرو های چینی در ایران می پردازیم.

تیگو ۷

چری تیگو ۷ از سال ۹۶ وارد بازار کشورمان شد و حضور مستمر آن تاکنون به دلیل استقبال خوبی بوده که با آن مواجه بوده است. این خودرو تا سال ۹۷ در تیپ اکسلنت وارد شد و از سال ۹۶ تیپ IE نیز به آن اضافه شد. این تیپ جدید تفاوت‌های چندانی با تیپ قبلی نداشت و عمده اختلافات آن‌ها به تجهیزات موجود در کابین تیپ IE مربوط می‌شد. تنها تفاوت ظاهری که در تیپ جدید شاهد بودیم، جایگزینی رینگ‌های پنج پره‌ تیپ اکسلنت با رینگ‌های ۱۰ پره جدید بود.

چری تیگو ۷ در تمام نسخه‌ها از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برد. سقف قدرت خروجی این شاسی بلند کوچک ۱۴۷ اسب بخار، شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و سقف سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو نیز ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

شرایط فروش تیگو 7 در سال 1400

تیگو ۸

مشخصات فنی تیگو ۸، دو نوع موتور توربوشارژ ۱.۵ و ۱.۶ لیتری در بازار جهانی وظیفه تامین قوای tiggo 8 را بر عهده گرفته‌اند که به ترتیب معادل ۱۵۶ اسب بخار _۲۳۰ نیوتن متر و ۱۹۷ اسب بخار_ ۲۹۰ نیوتن متر قدرت و گشتاور را به سوی چرخ‌ها ارسال می‌کنند. ضمنا پیشرانه ۱.۵ لیتری با گیربکس cvt و موتور ۱.۶ لیتری TGDi با جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه جفت شده‌اند.

کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، نمایشگرهای دیجیتال دوگانه ۱۲.۳ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، حسگرهای پارک، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه تهویه عقب، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی و حافظه، نویگیشن، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، ترمز پارک برقی و… از امکانات این خودرو به شمار می آیند.

مشخصات فنی و قیمت احتمالی چری تیگو 8 در ایران - زومیت

چری آریزو ۶

بارزترین ویژگی ظاهری آریزو ۶، چراغ های کشیده جلوی آن است که این سدان را به یک خودروی لوکس تبدیل کرده است. سپر جلوی آن نیز طراحی بسیار شیک و زیبایی دارد که نشان می دهد چری در طراحی خودرو ها به پیشرفت قابل توجهی رسیده و توانسته به طور کامل نیازهای بازار را درک کرده و انتظارات را براورده کند.

رینگ های آریزو ۶ از نوع ۱۷ اینچی کرومی هستند و در نمای کنار می توانید یکی از دوربین های نمای ۳۶۰ درجه را در زیر آینه بغل مشاهده کنید. طول آریزو ۶ حدودا ۱۵ سانتی متر کشیده تر از آریزو ۵ طراحی شده اما به علت طراحی حجیم تر، بسیار پهن تر از آریزو ۵ به نظر می رسد. عقبARRIZO 6 EX نیز با چراغ های کشیده فوق العاده لاکچری به نظر می رسد و در طراحی صندوق عقب نیز تورفتگی ها و خطوط خاصی در نظر گرفته شده که جلوه بی نظیری به آن بخشیده است.

مشخصات فنی آریزو ۶، موتور آریزو ۶، مشابه با خودروی تیگو ۷، ۱.۵ لیتری توربو است. و می تواند ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند اما برخلاف تیگو ۷ با گیربکس ۹ سرعته CVT کار می کند.

از امکانات دیگر آریزو ۶، صندلی های جادار با روکش چرم باکیفیت، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، طراحی داخلی مدرن، داشبورد دورنگ چرم و پلاستیک، مانیتور ۹ اینچی، دکمه های لمسی کنترل تهویه مطبوع، نمایشگر پشت فرمان، مجهز به کروز کنترل، فرمان برقی می باشد.

چری آریزو 6 / آریزو GX؛ مشخصات فنی، قیمت و هر چه درباره آن باید بدانید - زومیت

چری آریزو ۵

چری آریزو در ابتدای ورود خود به بازار داخلی تنها در دو مدل اکسلنت و لاکچری به بازار عرضه می‌شد که هر دو مدل نام برده به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز شده بود. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ که حاصل همکاری شرکت چری با شرکت AVL اتریش محسوب می‌شود، توانایی تولید ۱۱۶ اسب بخار را دارد که برای یک سدان ۱۲۵۰ کیلویی قدرت نسبتاً کمی به نظر می‌رسد. طبق اعلام رسمی شرکت چری، شتاب صفر تا صد این خودرو برابر ۹.۵ ثانیه است که در مقایسه با مدل تنفس طبیعی، در حدود ۲ ثانیه کاهش داشته، مصرف سوخت ترکیبی آریزو توربو در حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بیان شده که نسبت به گذشته در حدود ۱ لیتر افزایش داشته است.

نمای روبروی آریزو ۵، به دو قسمت بالا و پایین تقسیم شده است که با خط روی جلوپنجره مشخص می‌شود. امتداد این خط تا زیر چراغ اصلی، سپر و گلگیر را جدای از دیگر قسمت‌ها نشان می‌دهد. جلوپنجره ۶ ضلعی، با لوگوی کوچک چری و زمینه‌ی مشبک سیاه‌ رنگ دیده می‌شود. درحالی که قاب براق فلزی دارد و خبری از لوگوی درشت قدیمی نیست. چراغ اصلی، نقش بسیار مهمی در حس اسپرت آریزو ۵ بازی می‌کند و مجزا از دیگر قطعات بدنه، زیبایی بسیار خوبی دارد. سپر این مدل، از کنار چرخ جلو و ناحیه‌ی گلگیر به صورت مدور طراحی شده است تا حالت چهارگوش کلاسیک نداشته باشد.

این بخش، با فضای سیاه‌ رنگ و پلاستیکی دیده می‌شود که هدایت‌ کننده‌ی هوا و البته کاهش‌ دهنده‌ی هزینه‌های تولید خواهد بود. چراغ روشنایی روز LED هم در طرفین سپر و با جایگاهی پلاستیکی قرار داده شده است که البته می‌توانست با کمی هزینه‌ی بیشتر، طراحی بهتری داشته باشد.

 

مزایا چری آریزو ۵

  • طراحی ظاهری مناسب
  • ایمنی مناسب در مقایسه با رقبا
  • امکانات مناسب در نسخه اکسلنت
  • هندلینگ خوب
  • عملکرد خوب مدل توربو
  • گارانتی طولانی

کلام آخر

در این مطلب در مورد بهترین ماشین های چینی ۲۰۲۱ صحبت کردیم. شما می توانید برای خرید اقساطی چری آریزو ۶ و هم چنین جهت اطلاع بیشتر در مورد بهترین ماشین های چینی ۲۰۲۱ به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید و یا با تماس بگیرید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *