مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
جنس روکش صندلی

بهترین جنس روکش صندلی خودرو

جنس روکش صندلی خودروها معمولا یکی از مواردی است که در بخش تزئین خودرو قرار می گیرد. احتمالا با خودتان فکر می کنید که این بخش آن چنان هم که باید و شاید اهمیت زیادی ندارد و می توانید از آن چشم پوشی کنید؛ اما باید گفت که روکش های صندلی خودروها می تواند تاثیر زیادی بر روی راحتی سرنشینان داشته باشد.

این موضوع بیشتر زمانی خودش را نشان می دهد که مسافران قرار است یک مسافت طولانی را در خودرو سپری کنند و نمی توانند دائما از ماشین پیاده شده و سوار شوند. در ادامه سعی کرده ایم تا در مورد جنس روکش صندلی خودروهایی همچون تیگو و آریزو و…توضیحات بیشتر و جامع تری را ارائه کنیم.

روکش صندلی خودروهای مختلف

ابتدا و زمانی که خودروی خود را می خرید، متوجه می شوید که جنس روکش صندلی خودروی شما چیست. به طور معمول و در بین خودروهای ایرانی، این جنس از پارچه تهیه شده است که کیفیت های مختلفی دارد؛ اما موضوع در خصوص خودروهای خارجی همچون تیگو و آریزو که محصولات شرکت خودروسازی چری هستند، متفاوت است. این خودروها دارای روکش های صندلی از جنس چرم بوده که با کیفیت هستند و به احتمال بسیار زیاد دیگر نگرانی در خصوص استفاده یا عدم استفاده از روکش های مضاعف نخواهید داشت.

مزیت های استفاده از روکش صندلی

حالا که متوجه شدید چه نوع روکش صندلی هایی برای خودروهای مختلف استفاده می شود، بهتر است به مزیت های استفاده از روکش صندلی نیز بپردازیم. توجه به نقاط قوت و همچنین مزیت های این کار می تواند سبب شود که شما نیز به سمت استفاده کردن از روکش های صندلی مضاعف ترغیب و تشویق شوید.

*حفظ خود صندلی

اولین مورد آن است که با استفاده کردن از روکش های صندلی ها می توانید از خود صندلی محافظت کنید. تصور کنید زمانی که خودرو را خریداری می کنید، صندلی ها بسیار نو بوده و در شرایط فوق العاده ای قرار دارند. این مضوع سبب می شود که جلوه داخلی خودرو نیز بالاتر رود و به سادگی بتوانید از این بابت، خودروی خود را در شرایط فوق العاده ای نگهداری کنید. بنابراین استفاده از روکش صندلی به شما این امکان را می دهد که از پوسیده شدن و کهنه شدن صندلی خودروی خود به مرور زمان جلوگیری کنید.

جنس روکش صندلی

*وجود تنوع در طرح و رنگ

شرکت های خودروسازی سعی می کنند تا همواره خنثی ترین و ساده ترین رنگ ممکن را برای روکش صندلی خودروهای تولیدی خود به کار ببرند. این کار سبب می شود که روکش ها برای هر کسی و با هر سلیقه ای مناسب باشد. استفاده از روکش صندلی خودروها سبب می شود که امکان انتخاب جنس روکش صندلی خود را از بین طرح ها و رنگ های مختلف و گوناگونی داشته باشید.

به طور مثال وجود رنگ هایی همچون زرد، بنفش، سبز، مشکی خاص و…چیزی نیست که بتوانید به صورت فابریک بر روی خودروها پیدا کنید و مسلما این موضوع می تواند سبب شود که نتوانید آن طور که باید و شاید نسبت به زیباسازی فضای داخلی خودروی خود عمل نمایید. اما استفاده از روکش این امکان را به شما می دهد.

*عایق دمایی

زمانی که به صورت طولانی مدت بر روی صندلی ماشین می نشینید، متوجه می شوید که لباستان عرق کرده است و همین موضوع سبب ایجاد ناراحتی برای شما خواهد شد. فراموش نکنید که این موضوع به نحوی می تواند در طولانی مدت ایجاد مشکلاتی را نیز نماید.

استفاده از انواع مختلف جنس روکش صندلی سبب می شود تا فصل تابستان کمتر عرق کرده و در فصل زمستان نیز کمتر سردتان شود. این موضوع به نام عایق دمایی شناخته می شود که یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های مربوط به رکش صندلی های بسیار خوب و با کیفیت است.

*دوام بیشتر

مورد بعدی در خصوص دوام بیشتر وکش های صندلی است. صندلی های خودروها می توانند با داشتن روکش های با کیفیت و مرغوب، بیشتر دوام بیاورند و در عرض مدت کوتاهی دچار خرابی و پوسیدگی نشوند. در صورتی که نخواهید از روکش صندلی استفاده کنید، به احتمال بسیار زیاد در عرض مدت کوتاهی شاهد خرابی روکش های اصل و فابریک صندلی های ماشین خود هستید و در چنین شرایطی یا باید همین روکش های کهنه و آسیب دیده را تحمل کنید و یا بایستی نسبت به اصلاح آن ها اقدام کنید که هزینه های زیادی را برای شما در بر خواهد داشت.

*دارای تنوع جنس

مورد بعدی داشتن تنوع در جنس این روکش ها است. جنس روکش صندلی های موجود در بازار به دو دسته چرمی و پارچه ای طبقه بندی می شود که هر کدام از آن ها را می توانید با استفاده از سلیقه خود و همچنین میزان زمان نشستن خود داخل خودرو انتخاب نمایید.

اجازه بدهید این موضوع را با ذکر یک مثال به شکل بهتری برایتان توضیح دهیم. ممکن است شما راننده یک تاکسی باشید که روزانه ۱۶ الی ۱۸ ساعت را در خیابان های شهر در حال مسافرکشی هستید. در چنین شرایطی انتخاب کردن یک روکش چرمی برای صندلی های خودروی خود می تواند اشتباه باشد، زیرا این روکش های صندلی ها می توانند در فصل تابستان کمی عرق کرده و سبب ایجاد ناراحتی برای فرد شوند. بهتر است از روکش های پارچه ای برای چنین خودروهایی استفاده کنید.

مورد بعدی که می تواند مهم باشد آن است که اگر از خودروی خود زیاد استفاده نمی کنید و فرزند کوچکی نیز دارید که ممکن است شیر و یا خوراکی های دیگری را روی صندلی های ماشین بریزد، بهتر است به سراغ روکش های صندلی چرمی بروید؛ زیرا این مدل از روکش ها را بسیار راحت تر و ساده تر می توانید پاکسازی کنید.

جنس روکش صندلی

جمع بندی

به طور کلی در خصوص جنس روکش صندلی خودروهای مختلفی صحبت کردیم و متوجه شدیم که به طور کلی دو نوع جنس روکش صندلی پارچه ای و چرمی وجود دارد که هر کدام از آن ها برای یک نوع خودرو می تواند مناسب باشد. حالا که از این موضوع مطلع شده اید، بهتر است بدانید که اگر قصد خرید خودرویی را از نمایندگی های آسیا خودرو دارید، می توانید شرایط محصولات تیگو و آریزو این شرکت را از کارشناسان آسیا خودرو به طور کامل بپرسید و راهنمایی های کاملی را دریافت نمایید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *