مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تفاوت تیگو 7 ie و اکسلنت

تفاوت تیگو ۷ ie و اکسلنت

مدیران خودرو که توانست با عرضه و مونتاژ محصولات چری و ام‌وی‌ام در ایران، به فروش خوبی دست یابد. در مرداد ۹۶ اقدام به مونتاژ چری تیگو ۷، پرچمدار این کمپانی محبوب چینی کرد که البته به نتایج خوبی نیز رسید. چری تیگو ۷ شاسی بلند لوکس شرکت چری است که در سال ۲۰۱۶ به جهان معرفی شد و در ابتدا با تیپ اکسلنت به ایران راه یافت. ایرانیان که به واسطه چری تیگو ۵ و نامگذاری تیپ‌های آن با واژه اکسلنت در کنار نام تیگو آشنایی داشتند. تفاوت تیگو ۷ ie و اکسلنت می تواند چذاب باشد. در ادامه به این مبحث می پردازیم.

با طراحی و چهره جذاب این شاسی بلند سایز کوچک نیز ارتباط برقرار کرده و اقبال خوبی نسبت به آن نشان دادند. همین امر موجب شد تا مدیران خودرو از سال ۱۳۹۸ و همزمان با عرضه نسخه IE و IL تیگو ۵، تیپ IE را به لیست تیگو ۷ نیز اضافه کند. این تیپ جدید در ظاهر تنها یک تفاوت با نسخه اکسلنت داشت و آن طراحی متفاوت رینگ‌های آلومینیومی ۵ پره و تبدیل آن‌ها به نوع ۱۰ پره بود.

فروش اقساطی چری تیگو 7 با تحویل یک روزه و اقساط بلند مدت - سپند خودرو

تفاوت تیگو ۷ ie و اکسلنت در کابین

اما تفاوت تیپ IE چری تیگو ۷ نسبت به نسخه اکسلنت در داخل کابین نمود بیشتری داشت. این تفاوت‌ها ضمن مونتاژ و عایق‌بندی بهتر، در بخش ظاهری شامل تغییر رنگ تریم داخلی و جایگزینی روکش‌های به رنگ موکا، متریال متفاوت روی داشبورد و استفاده از فوم نرم به جای پلاستیک، طراحی کنسول وسط، روکش رودری‌ها و جا دستی کنسول می‌شد. در کنسول وسط شاهد اضافه شدن جاکارتی و انتقال دکمه سنسور پارک و دوربین ۳۶۰ درجه به روی کنسول بودیم.

چری تیگو ۷ IE در بخش امکانات رفاهی نیز موارد جدیدی را مانند ترمز پارک برقی و حذف ترمز دستی، اتوهلد، چراغ مطالعه و دو عدد پورت USB در ردیف عقب عرضه می‌کرد. همچنین، در این تیپ شاهد سیستم کنترل سرعت در سرازیری هستیم. اما چری تیگو ۷ IE در بخش فنی کاملا شبیه به نسخه اکسلنت ظاهر شده و همچنان از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برد. سقف قدرت خروجی این شاسی بلند کوچک ۱۴۷ اسب بخار، شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و سقف سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو نیز ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که رقم قابل قبولی برای یک شاسی‌بلند شهری به نظر می‌رسد.

تست و بررسی چری تیگو 7 اکسلنت | bama

تفاوت تیگو ۷ ie و اکسلنت در تجربه رانندگی

چری تیگو ۷ را می‌توان یکی از زیباترین خودروهای چینی بازار ایران دانست. این شاسی بلند میان سایز که از تناسب خوبی در طراحی برخوردار است. با روند معمول کپی‌کاری هم‌وطنانش فاصله گرفته و هویت مستقلی به خود گرفته است. همین امر باعث شده تا این خودرو با استقبال خوبی مواجه شده و بازار خرید و فروش مناسبی را تجربه کند. معاملات نمونه‌های دست دوم این شاسی بلند محبوب نیز رونق خوبی دارد. اطمینان از خدمات پس از فروش نمایندگی رسمی، ارائه گارانتی مناسب از طرف واردکننده و تامین قطعات یدکی همگی مواردی هستند که در این رونق تاثیر بسزایی دارند. البته این شرایط درمورد چری تیگو ۷ IE به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر و کابین به‌روزتر بهتر نیز است.

سواری نرم و عملکرد خوب سیستم تعلیق که در دو تیپ تیگو ۷ شاهد هستیم. در کنار سیستم فرمان برقی، رانندگی با این خودرو را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش در سطح خود کرده است. بیش‌‌فرمانی‌هایی که تیگو ۵ در پیچ‌های تند از خود نشان می‌دهد را در چری تیگو ۷ نمی‌بینیم و به این ترتیب، می‌توان گفت این شاسی بلند شهری هندلینگ مناسبی نیز ارائه می‌دهد.

تفاوت امکانات تیگو ۷ ie و اکسلنت

سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی که در تیپ IE جایگزین ترمز دستی شده است. و از مواردی محسوب می‌شوند که رفاه بیشتری برای راننده به ارمغان می‌آورند. تعویض متریال داشبورد به فوم نرم، اتاق چری تیگو ۷ را بی‌صداتر کرده و در کنار اضافه شدن روکش‌های موکا رنگ، به چشم‌نواز‌تر شدن کابین کمک می‌کند. سیستم صوتی در نسخه IE تیگو ۷ ارتقاء یافته که می‌تواند در سفرهای جاده‌ای مفید باشد. فضای کافی کابین چری تیگو ۷ در ردیف عقب و جلو و همچنین صندوق بار بزرگ، از دیگر مزایای این شاسی بلند میان سایز است. اضافه شدن دو خروجی USB و چراغ مطالعه عقب را نیز باید در بررسی آسایش سرنشینان ردیف عقب لحاظ کرد.

نکته دیگر اینکه خوشبختانه در چری تیگو ۷، ضعف موتور و ناهماهنگی آن با گیربکس را شاهد نیستیم. قدرت ۱۴۷ اسب بخاری موتور توربوشارژ خودرو برای وزن ۱.۵ تنی آن کاملا متناسب است. و کشش نامناسب و کندی معمول خودروهای تیگو ۵‌ موجود در بازار را بروز نمی‌دهد. وجود ۶ ایربگ و سیستم‌های ترمز کمکی و ضد قفل می‌تواند از ایمنی مناسب تیگو ۷ خبر دهد و سیستم توزیع نیروی ترمز نیز تکمیل کننده این ایمنی است. گرچه نبود ترمز اضطراری را نیز می‌توان برای خودرویی با این سطح که به عنوان شاسی بلند لوکس چری ارائه می‌شود، نوعی نقص دانست. نقص دیگری که می‌توان برای چری تیگو ۷ IE برشمرد، فقدان سیستم ۴WD یا نیروی محرک دو دیفرانسیل است.

کلام آخر

در این مطلب به تفاوت تیگو ۷ ie و اکسلنت پرداختیم. بصورت کلی بهترین سایت خرید و فروش خودرو می تواند ویژگی های مختلفی داشته باشد. اما اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی کنیم، آسیا خودرو یکی از بهترین مکان ها و نمایشگاه های فروش خودرو است. در صورتی که خرید اقساطی چری اریزو ۶ را در نظر دارید، می توانید به سادگی و به راحتی به آسیا خودرو مراجعه کنید و خودروی مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *