مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
قیمت مانیتور تیگو 5

قیمت مانیتور خودروی تیگو ۵ جدید چقدر است؟

قیمت مانیتور های اینفوتینمنت که این روزها نصب آنها روی خودروهای لوکس و جدید نظیر تیگو ۵ ، تیگو ۸ و آریزو ۶ مد شده، به عنوان یکی از تکنولوژی های پیشرفته ای که تا چندین سال پیش برای ما نا آشنا بود، روز به روز در حال افزایش است.

اگر ۲۰ سال پیش به شخصی واژه های «تله کنفرانس» یا «سوشال مدیا» را می‌گفتید، احتمالاً نگاه‌های مبهوت و گنگی تحویل می گرفتید اما امروزه این واژه ها مانند بسیاری از اصطلاحات مربوط به دنیای مدرن مانند مانیتور اینفوتینمنت برای همه ما بسیار عادی شده است.

در این مقاله، تصمیم گرفتیم امکانات و ویژگی های این صفحه نمایش های لمسی را به شما معرفی کنیم تا مطمئن شوید که آیا ارزش خرید دارند یا خیر؟

 

صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی یا مانیتور اینفوتینمنت چیست؟

تا همین چند سال پیش، تنها وسیله الکتریکی که در داشبورد ماشین شما جای می گرفت، چیزی بیش از یک رادیو یا یک پخش‌کننده سی‌دی نبود. البته شاید یک سیستم مسیریابی ماهواره‌ای را نیز می توانستیم برای خودروهای لوکس تصور کنیم. اما نصب مانیتورهایی نظیر صفحه نمایش لمسی پیشرفته ای که روی تیگو ۵ جدید دیده می شود، برای بسیاری از ما غیر قابل تصور بود.

با این حال، از آنجایی که تمایل مصرف کنندگان به نصب ابزارهای پیشرفته در داخل خودرو افزایش یافته است، سازندگان خودرو نیز برای جلب رضایت آنها این کار را انجام می دهند و البته ببل توجه به اینکه می توانند قیمت خودروی خود را نیز به علت مجهز بودن به چنین امکاناتی افزایش دهند، کاملا راضی اند.

مانیتور های اینفوتینمنت جدید مانند صفحه نمایش لمسی که روی تیگو ۵ جدید نصب شده، فراگیرتر و پیچیده تر شده اند و شروع به ارائه اطلاعات  به راننده و در عین حال پخش محتواهای سرگرم کننده برای سرنشینان کرده اند. با توجه به این ماهیت کاربردی دوگانه، اصطلاح «اطلاعات سرگرمی» متولد شد و البته قیمت مانیتور ها نیز نسبت به نسل قبل به شدت افزایش یافت.

 

آیا قیمت مانیتور تیگو ۵ جدید نسبت به امکانات آن مقرون به صرفه است؟

در حال حاضر طیف وسیعی از عملکردها توسط سیستم‌های اطلاعات سرگرمی مدرن ارائه می‌شوند، از جمله:

پخش شبکه های رادیویی به صورت دیجیتال

مسیریابی ماهواره ای

اتصال بلوتوث  و پاسخگویی به تماس ها

پخش کننده صوتی – از طریق سی دی، کابل، USB یا اتصال بلوتوث به تلفن همراه

دسترسی به اینترنت – مرور وب برای سرنشینان از طریق اتصال به Wi-Fi داخلی و به روز رسانی وضعیت ترافیک در لحظه برای سیستم های مسیریابی

پخش محتواهای تصویری – برای سرگرمی سرنشینان یا حتی راننده زمانی که ماشین پارک شده یا در ترافیک است

دوربین‌های عقب یا ۳۶۰ درجه که امکان پارک بهتر یا عبور از فضاهای تنگ را برای راننده آسان تر می کند.

اتصال به تلفن همراه – به کاربر این امکان را می دهد تا دستگاه تلفن همراه خود را به صورت بی سیم به خودرو متصل کند و رابط کاربری آن را روی صفحه نمایش لمسی بزرگتر خودرو منعکس کند.

 

شاید این امکانات تا یک دهه پیش پیچیده به نظر می رسیر اما اکنون به یک آپشن ضروری در خودروهای رده بالا تبدیل شده است.

چرا نصب مانیتور در خودروهای جدید ضروری است؟

اگر صفحه نمایش لمسی نباشد، باید از کنترل‌های دکمه ای برای کنترل کردن یا فعال و غیرفعال کردن امکانات مختلف استفاده شود. تعبیه ها دکمه ها، استهلاک زیادی به همراه دارد و ممکن است پس از چند بار استفاده به سرعت خراب شود. از طرف دیگر، همانطور که می توانید تصور کنید، بدون وجود مانیتور های لمسی، کنترل عملکردهای خودرو مانند تهویه مطبوع به طور بالقوه می توانند داشبورد شما را آنقدر پر از دکمه کنند که دیدن بیرون از پنجره دشوار شود، بنابراین وجود صفحه نمایش های لمسی داخل خودرو بسیار مفید است. تقریباً هر نوع اطلاعات و امکاناتی در داخل خودرو اکنون از طریق یک صفحه نمایش لمسی در مرکز داشبورد کنترل می شود. البته قیمت مانیتور های لمسی که در خودروهای لوکس تعبیه شده، بسیار بیشتر از کنترلرهای مکانیکی و ضبط صوت های قدیمی است. اما با توجه به استقبالی که خریداران خودرو از این امکانات پیشرفته کرده اند، به نظر می رسد قیمت مانیتور ها در خودروهایی نظیر تیگو ۵ جدید به نسبت کارایی آنها بسیار مقرون به صرفه باشد.

 

مشخصات مانیتور لمسی تیگو ۵ جدید

تیگو ۵ جدید که به نام تیگو ۵ IE نیز شناخته می شود به سیستم صوتی و تصویری به همراه مانیتور ۱۰ اینچی لمسی با پورت USBمجهز شده که قابلیت اشتراک گداری محتدیات موبایل، تبلت و غیره را بر روی صفحه نمایش خود از طریق Mobile mapping دارد.

تیگو ۵ جدید همچنین دارای آپشن های فوق العاده دیگراز ججمله سیستم ورود بدون کلید، فرمان برقی با کروز کنترل، سیستم مکان یاب یا Navigation و سنسورهای متعدد نظیر سنسور باران، سنسور جلو و عقب و بسیاری امکانات دیگر است که مطمئنا نسبت به قیمت این خودرو هر راننده ای را راضی نگه می دارد.

 

جمع بندی

قیمت مانیتور تیگو ۵ جدید با توجه به امکانات بی نظیری که در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد، بسیار مقرون به صرفه است. اگر تصمیم به ثبت نام خودروی تیگو در نمایندگی های فروش آسیا خودرو گرفته اید، فرصت را از دست ندهید. شرایط فروش اقساطی ما برای رفاه حال شما در نظر گرفته شده تا همین امروز با هر بودجه ای که دارید، خودروی دلخواه خود را سوار شوید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *