مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
آریزو 5 مدل 1400

فوت و فن خرید ماشین آریزو ۶ دست دوم

خرید خودرو فوت و فن هایی دارد که دانستن آن لازم یک خرید خوب و درست می باشد. با توجه به نکاتی مهم و البته اصلی در خرید خودرو آریزو ۶ می توانید با اطمینان عمل کرده و یک خرید موفق داشته باشید. یکی از نیازهایی که خانواده‌ها با آن روبرو می باشند، داشتن یک خودروی ایمن و مطمئن است که هزینه بالایی در پی نداشته باشد. خرید خودرو نو آریزو ۶ به دلیل تمکن مالی برای همه خانواده ها امکان پذیر نیست. خرید ماشین دست دوم علاوه بر اینکه می تواند سبب کاهش هزینه ها شود. جهت اطلاع از خرید آریزو ۶ به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید.

چری آریزو 6 #16

نکات مهم در زمان خرید ماشین آریزو ۶

در ادامه این بخش به برخی از نکاتی که متخصصان خودرو زمان خرید به آن توصیه می کنند اشاره می کنند، می‌پردازیم.

۱. بازدید از خرید ماشین دست دوم آریزو ۶

این موضوع یکی از نکات کلیدی خرید خودرو کارکرده می باشد. بسیاری از فاکتورهایی که می بایست مورد بررسی قرار گیرند، فقط در روز و ظهر نمایان می باشد. چرا که در زیر تابش مستقیم نور خورشید و با تغییر زاویه دید شما می توانید جزئی ترین فرورفتگی ها و آثار تصادفات جزئی را نیز مشاهده کنید.

ضمنا بسیاری از رنگ پریدگی ها که در نتیجه ی صافکاری و نقاشی مجدد بوجود آمده اند نیز در زیر نور خورشید نمایان تر می باشد.

۲. همراه داشتن چک لیست خرید خودرو دست دوم آریزو ۶

داشتن یک چک لیست به ویژه برای افراد تازه کار در بازار خودرو الزامی می باشد. شما می توانید از سرفصل های همین راهنمای خرید ماشین دست دوم به عنوان یک چک لیست کامل جهت بررسی تمامی فاکتور های ضروری استفاده کنید.

۳. بررسی و تست ماشین دست دوم قبل از خرید

اگر می خواهید خودرو دست دومی را بخرید که ظاهری نو دارد باید بدانید که امکان دارد این ماشین ایرادات فنی بسیاری داشته باشد اما از ایرادات فنی و احتمالی خودرو با خبر شده و انتخاب درستی داشته باشید.

خرید خودروی دست دوم بدون مشورت با یک فرد متخصص می تواند ضررهای مالی زیادی برای شما داشته باشد. در بیشتر موارد دیده شده است که ۳۰ الی ۴۰ درصد خریداران خودرو قبل از خرید ماشین را تست نمی کنند. پس حتما اگر قصد خرید خودرو را دارید آن را شخصا تست و آزمایش کنید.

۴. مقدار کارکرد کیلومتر ماشین دست دوم

در کنار این موضوع که خودرویی با کارکرده کمتر را در اولویت قرار می دهید. بدانید که همیشه کیلومتر کارکرد، رابطه مستقیمی با سلامت ماشین ندارد. یعنی امکان دارد موردی با ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، اما بسیار مرتب‌ تر از مدل های مشابه کم کارکردش باشد.

لوازم یدکی چری آریزو ARRIZO 6 | نمایندگی مدیران خودرو کد 5055 - لوازم چری آریزو 6

 

نکات حقوقی خرید ماشین دست دوم آریزو ۶

۱.  قولنامه معامله خودرو دست دوم

در نقل و انتقالات ماشین دست دوم در میان فروشنده و خریدار باید قراردادی به امضا برسد که ضمن آن اصول انجام معامله با توافق طرفین مشخص می گردد.  مبایعه نامه مثل سایر قراردادها که تعهدی را برای طرفین ایجاد می کند، در مراجع قضایی معتبر است که طرفین ملزم به اجرای مفاد آن هستند.

در زمان تنظیم قولنامه تمام مبلغ را یکجا پرداخت نکنید. و پرداخت باقی مبلغ ماشین را به بعد از دریافت برگه عدم خلافی و حضور فروشنده در دفتر اسناد رسمی برای انتقال دادن سند موکول کنید.

۲. مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو

پس از تنظیم قرارداد بین فروشنده و خریدار برای رسمی کردن معامله هر دو طرف به همراه خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و با ارائه مدارک لازم، نسبت به فک پلاک قبلی ماشین اقدام و با دریافت پلاک جدید برای خریدار، آن را روی ماشین نصب کنند.

زمانی که به دلایل معطلی زیاد یا هر دلیلی فروشنده یا خریدار نتوانند به همراه یکدیگر، جهت تعویض پلاک مراجعه کنند. و می توانند با مراجعه به دفترخانه، اقدام به تنظیم وکالت نامه جهت تعویض پلاک کنند.

۳. مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ثبت سند

طبق قوانین کشورمان ایران، تنظیم سند نقل و انتقالات ماشین در دفاتر اسناد رسمی الزامی می باشد. پس از تعویض پلاک ماشین، فروشنده و خریدار موظف می باشند جهت تنظیم سند قطعی خودرو به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

اگر فروشنده وکالت کل امور یعنی تعویض پلاک و فروش را به خریدار داده باشد. و دیگر نیازی به حضور او در مرحله انتقال نهایی سند نمی باشد. و حساب و کتاب ها در دفتر ثبت و زمان واگذاری وکالت صورت می‌گیرد.

ولی اگر فروشنده تنها وکالت تعویض پلاک را به خریدار داده باشد. واجب می باشد در دفتر ثبت حضور پیدا کند. در محضر سند قطعی تنظیم می شود و باقیمانده پول ماشین به فروشنده پرداخت می شود.

۴. انتقال بیمه خودرو

بیمه شخص ثالث به ماشین مربوط می باشد و خرید و فروش ماشین اثری در آن ندارد. ولی بیمه بدنه باید با تغییر بیابد. پس لازم می باشد به یکی از شعبه های بیمه مورد نظر مراجعه و با پرداخت مابه التفاوت تخفیف بیمه، یک الحاقیه ثبت شود.

چری آریزو ۶ مدیران خودرو + امکانات، مشخصات فنی، مزایا و قیمت - ایمنا

کلام آخر

چک لیست خرید خودرو دست دوم در کنار یک کارشناس خبره، رمز اصلی یک انتخاب عالی می باشد. حتما با توجه به نوع ماشین دست دوم مورد نظرتان، از یک تعمیرکار خبره به عنوان مشاور کمک بگیرید تا با اطمینان خاطر ماشین مورد نظرتان را خریداری کنید. شما می توانید برای خرید ماشین دست دوم و پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید و جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *