مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خرید تیگو سون 7 دست دوم

تست صفر تا صد تیگو سون پرو

پشت فرمون تیگو سون پرو که میشینید. ماشین کاملا توی دستتان هست فرمان خیلی خوش دستی دارد. دیدتان به جاده کامل است. کاملا مسلط به جاده هستید. امکاناتی که دکمه هایش در جلو داشبورد قرار دارد دسترسی بهشان خیلی خوب است. و در کل سواری خیلی خوب و راحتی دارد.

مشخصات فنی

موتوری که روی تیگو ۷ پرو هست. همان موتوری است که روی تیگو۷ است. موتور یک و نیم لیتری توربو که میتواند حداکثر ۱۵۷ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتون متر را تولید کند. خب مشخصات جدیدی ندارد همون موتور است و خب روی خیلی از کراس اور خای مخصوصا چینی که الان دارد می اید. موتور های ۱.۵ لیتری توربو می گذارند. که یک جور هایی رایج شده. اما یک نکته خیلی مهم که می خواهم راجبش صحبت کنم گیربکس این ماشین است. به نظر من بهترین و  مهمترین بروزرسانی که در این نسل  انجام شده. گیربکس این ماشین است. همانطور که می دانید در  تیگو سون یک گیربکس دو کلاچه خشک استفاده شده بود. که خب گرفتاری خودش را داشت اتفاق های ناخوشایندی برایش می افتاد و به هر حال ان کسی که ماشین را خریداری می‌کرد مسائلی را تجربه می‌کرد که خیلی جالب نبود. اما الان این ماشین گیربکسش سی وی تی ۹ سرعته شده است. حالا سی وی تی که می دانید به صورت پیوسته است این ۹ سرعته بودنش شبیه سازی شده است. ولی ماهیت اصلی اش سی وی تی است و خیلی هم بدون دردسر است. این نکته خیلی خوب است که در این ماشین یک گیربکس کم دردسری استفاده شده است. درست است که شتابش یک خورده کاسته شده است. حالا یک ثانیه کم تر و بیشتر ولی رانندگی راحت تر بی دردسرتری دارید. این ماشین کاربریش قاعدتا بیشتر خانوادگی است. برای اینکه دو دیفرانسیل نیست و موتورش هم انقدری حجیم نیست. این ماشین بیشتر یک کراساورد جمع و جور شهری است.

سیستم تعلیق و توربو

سیستم تعلیق تیگو سون پرو جلو مک فرسون است و عقب مولتنینگ. خب می دانید این ترکیب خیلی پر استفاده است. این ماشین یک مقدار خشک است. یعنی اینکه شما نباید انتظار یک اس یو وی  را داشته باشید که تقریبا همه ی ضربات جذب کند. لگ توروب نسبت به تیگو سون قبلی خیلی کمتر شده است. ان مدت زمانی که طول می کشید که توربو بیاید در مدار در ماشین خیلی کم است و به سختی احساس می شود.

آپشن های تیگو سون پرو

جلوی کنسول ۶ است که حالت عمودی دارد و جالب است و دترسی بهشان راحت است. که روی سه دکمه اپشن نصب شده است. سمت راستی HTC است همان حالت کنترل سرعت در سراشیبی. دکمه وسطی دوربین ۳۶۰ درجه را تصویرش را می اندازد روی مانیتور ماشین و اپشن های مختلفی هم دارد می توانید از جهات مختلف بهش نگاه کنید. دکمه چپی دکمه مود است فقط نکته ای که دارد این است که یک اکو دارد یک اسپورت یعنی شما یا حالت اکو هستید یا اسپورت. حالا معمولاً یک نرمال هم  هست. یک نکته ای هم که راجب دوربین ۳۶۰ هست این است که شما وقتی فرمان را از یک حدی که بگذرانید تصویر دوربین می افتد روی مانیتور ماشن. یک نکته که اینجا باید اشاره کنیم این است که. این ماشین برند فونیکس است و برند لوکس مدیران خودرو است و خب  قاعدتاً باید در یک کلاس بالاتری باشد از لحاظ آپشن. ولی اون آپشن هایی که در تیگو۸ پرو هست مثل ای دی اس ال یا هشدار خروج از خطوط یا یکسری آپشن های اینچنینی دیگر روی این ماشین نیست.

سیستم صوتی و امنیت تیگو سون پرو

سیستم صوتی ای که در تیگو۷ پرو استفاده شده است. رویش لوگوی تیگو درج شده است ولی در مقایسه با تیگو۸ پرو که سیستم صوتی اش سونی است واقعا کیفیت خوبی ندارد. یکی از آپشن هایی که این ماشین دارد اتو هلد است و همانطور که میدانید وقتی دارید حرکت میکنید و با ترمز ماشین را متوقف می کنید وقتی اتوهلد با اینکه در حالت درایو هستید ترمز پارک فعال می شود. و وقتی گاز نمی دهید و ترمز را ول میکنید ماشین حرکت نمیکند. با اینکه در حلت درایو هستید و وقتی مجددا گاز می دهید ترمز پارک غیر فعال می شود و ماشین شروع می کند به حرکت از لحاظ امینت خب تیگو۷ تواسنسته بود ۵ ستاره را از سی ام کپ دریافت بکند. این ماشین هم ادعا کردند که از لحاض ساختاری  بهبود پیدا کرده است از لحاظ امنیت و پنج ستاره ایمنی از سی ان کپ دارد. تیگو۷ پرو در مجموع ۶ کیسه هوا دارد. و ترمز های قابل اطمینان و خوبی دارد.

 باک و مصرف سوخت تیگو سون پرو

مصرف سوخت این ماشین، ان چیزی که ادعا شده است در سیکل ترکیبی حدود هشت و نیم لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. که حتما میدانید در عمل یک مقدار عددها بیشتر از این خواهد بود و نکته اینکه باک این ماشینه حدود ۵۱ لیتر است. حالا بهتر است با این مصرف سوخت و اینکه این ماشین کراس اور است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم مثلاً اسپورتیج حدود ۶۲ لیتر ظرفیت باک اش است که  با هم اختلاف قابل توجه ی دارند.

 

جمع بندی

تیگو سون پرو نسبت به تیگو سون تغییرات خوبی داشته. ظاهرش خیلی به روز شده است. قشنگ شده. اتاق اش زیبا شده. آپشن های خوبی هم بهش اضافه شده است. اما متاسفانه در این رنج قیمت کماکان یک کراس اور تک دیفرانسیل است و خوب نیست که با این قیمت دو دیفرانسیل نیست. چینی ها هنوز خیلی راه دارند تا به کره ای های دست دوم بازار برسند. که انها هم خیلی قوی تر هستند ولی با این حال کسانی هستند که دیگر دوست ندارند ماشین دست دوم سوار بشوند و با توجه به شرایط فروش متنوعی که مدیران خودرو می گذارد. به عنوان یک ماشین صفر و کراس اور می توانیم به تیگو۷ پرو فکر کنیم.


ثبت نظر

یک پاسخ به «تست صفر تا صد تیگو سون پرو»

با سلام

سپاس از همراهی و به اشتراک گذاری نظر با سایر دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *