مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
گشتاور موتور القایی تیگو 7 و تیگو 7 پرو

مقایسه تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو

سابقه حضور ماشین های چینی به خصوص محصولات تیگو و آریزو در بازار ما آنقدر زیاد شده است که گاهی وقت ها دو نسل از یک مدل حتی سه نسل و یک فیس لیفت از یک مدل خاص را در بازارمان داریم. از خانواده کراس‌اوورهای تیگو قبلاً تیگو ۵ و تیگو ۷ با نام تجاری تیگو در بازار ما آمدند و اکنون امکان ثبت نام و خرید خودروی چری تیگو۷ پرو که مثل تیگو۸ پرو روی پلتفرم تی وان ایکس طراحی شده، از نمیاندگی های مختلف مدیران خودرو وجود دارد.

همانطور که می دانید مثلاً ام وی ام ایکس ۳۳ خیلی سال است که در بازار ماست و سه نسل از آن را بطور کامل داریم بعلاوه یک فیس لیفت که اخیراً عرضه شده و همان تیگو۳ است که در خود چین یا بازارهای دیگر به همین نام می شناسند. در واقع ما تمام محصولات کراس اوورهای تیگو را در ایران داریم. جدیدا مدل های لاکچری این برند از جمله تیگو ۷ پرو با برند لوکس مدیران خودرو یعنی فونیکس عرضه شده است.

در این مقاله به مقایسه مشخصات، آپشن ها و امکانات چری تیگو ۷ و تیگو سون پرو میپردازیم با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی بیرونی تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو

تیگو سون همان سالی که عرضه شد طراحی خیلی خوب و پخته ای داشت. خیلی هم خوب از آن استقبال شد و خریداران روی خوشی به آن نشان دادند. با اینحال طراحی تیگو۷ پرو بسیار بهتر شده و خیلی بروز است.

ممکن است خیلی ها بگویند که ظاهر آن از ماشین های دیگر کپی شده یا شبیه به ماشین خارجی دیگری است. شاید از نظر برخی افراد کپی کردن از طراحی ماشین های لوکس جزو معایب تیگو ۷ پرو باشد اما از لحاظ ظاهری هیچ ایرادی ندارد. در حال حاضر، در خیلی از صنعت ها، اِلمان های رایج طراحی به یک سمت می رود و اینکه طراحی ماشین ها کمی شبیه به هم باشد جای تعجب نیست.

طراحی چراغ ها و جلو پنجره تیگو ۷ پرو

در نمای جلوی تیگو ۷ پرو می بینید که چراغ ها باریک و جلو پنجره ها بزرگ شده است که حالت ماشین را تاحدودی تهاجمی نشان می دهد.

این طراحی کاملا رایج است و به نظر می رسد طراحی خیلی زیبا، به روز و داینامیکی دارد.

جلو پنجره بزرگ تیگو خ با طراحی سه بعدی که نام های دیگری مثل کهکشانی، فضایی یا درگر یکپارچه نیز روی آن گذاشته اند با تیگو ۸ پرو، آریزو سیکس پرو، و حتی آریزو فایو جدیدی هم که اخیراً مدیران خودرو رونمایی کرد، مشابه است.

لوگوی بزرگ فونیکس هم وسط جلو پنجره نصب شده که به این جلوپنجره بزرگ می اید.

طراحی چراغ ها نیز جزئیات خیلی جالبی دارد. دی لایت ها در قسمت پایین و چراغ اصلی در قسمت بالاست. نکته جالب راهنمایی است که به صورت یک خط در همین قاب چراغ طراحی شده است.

کلا تیگو۷ پرو خیلی طراحی یکپارچه و داینامیکی دارد. چراغ های عقب نیز یک تیکه است که خیلی هم پرطرفدار می باشد. خروجی اگزوز هایش فیک هستند مثل خیلی از ماشین های دیگر. در مجموع طراحی عقب ماشین به جلو ماشین می اید. و باید بگوییم ظاهر تیگو سون پرو خیلی پخته و بروز است.

 

مقایسه طراحی ظاهری تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو

گلگیر ها حالت عضلانی به ماشین داده اند که در مقایسه با تیگو۷  ابعاد ماشین هم بزرگ تر شده است.

رینگ ها ۱۸ اینچی است.

فاصله دو محور تیگو۷ پرو هم نسبت به تیگو۷ بهتر شده است.

تیگو سون پرو، فضای عقب خوبی هم دارد. طراحی عقب آن با خط نقره ای رنگ روی سپر، کنار و پایین سپر هم ادامه پیدا کرده است.

صندق عقب و صندلی عقب

فضای صندوق عقب تیگو ۷ پرو خیلی خوب و جادار است این را به عنوان یک کراس اور می توان در نظر گرفت. زاپاس داخل صندوق است و سخت دزدیده می شود. زاپاس فرقونی است ولی کارتان را راه می اندازد تا به یک جایی برسید و لاستیک را عوض کنید. یک دکمه هم دارد که با آن می توانید در صندوق را باز و بسته کنید.

فاصله دومحور تیگو سون پرو نسبت به تیگو سون بهتر شده در نتیجه فضای صندلی عقب جادارتر شده است و واقعا فضای صندلی عقب قابل قبول شده و سرنشینان راحت می توانید بنشینند.

فضای سرنیشن عقب هم بسیار خوب است و کلا این ماشین ماشین جا داری است.

پشت کنسول وسط برای سرنشینان عقب خروجی تهویه مطبوع و یک خروجی  usb کار شده است.

طراحی داخلی و آپشن ها

طراحی داخلی تیگو سون پرو در عین سادگی خیلی شکیل است و باید بگوییم طراحی مینیمالی دارد. مخصوصا چرم دورنگی که استفاده شده و دوخت طبیعی که روی آن کار شده است خیلی جذابیت کابین را افزایش داده است.

یک نمای کرومی هم وجود دارد که روی سپر و بیرون ماشین هم کار شده است.

نمایشگر ۱۲اینچی در این ماشین تعبیه شده است که به سبک ماشین های بی ام و است.

دسته دنده فرق کرده با تیگو ۷ متفاوت است و شبیه ای درایو بی ام و کار شده است.

فرمان این خودرو، حالت دیکات دارد و روی آن هم دکمه های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی دیده می شود.

پشت امپر در تیگو۷ یک حالت انالوگ داشت و یک حالت دیجیتال الان در تیگو۷ پرو یک سره دیجیتال شده که روی یک دیسپلی ۷ اینچی حالا اطلاعات خوبی هم نمایش داده می شود.

دکمه های وسط ماشین به سبک خیلی از کراس اور هایی که الان دارند طراحی میشوند، پیانوی است.

کیفیت و متریال داخلی واقعاً خوب است. مخصوصا درها که کماکان چرم است.

پلاستیک بالای داشبورد، پلاستیک نرم است و باید بگوییم کابین با کیفیتی دارد.

در وسط ماشین یک دانه وایرلس شارژر دیده می شود که روی تیگو۷ نبود.

زیر پنل کولر جایی است که می توانید وسایلتان را بگذارید ولی در تیگو۸ پرو این زیر هم شارژر وایرلس قرار دارد.

خروجی های آن، یک خروجی ۱۲ ولت و دو عدد یو اس بی می باشد.

تیگو۷ پرو نورپردازی های خیلی جذابی در قسمتهایی از در و داشبورد دارد که می توانید از طریق منو رنگ آنها را عوض کنید و شاید برایتان جالب باشد که با توجه به ان موسیقی ای که در ماشین پخش می شود رنگ آن عوض می شود.

یکی دیگر از تفاوت های تیگو ۷ و تیگو۷ پرو این است که هردو صندلی برقی است.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *