مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
دستیار هوشمند صوتی

درباره دستیار هوشمند صوتی تیگو ۸ پرو بیشتر بدانید

 وسایل نقلیه بیش از هر زمان دیگری به تکنولوژی های پیشرفته مجهز شده اند تا رانندگی را راحت تر و لذت بخش تر کنند. تعداد روزافزون سنسورها و دستیارهای هوشمند در محصولات لاکچری نظیر تیگو و آریزو، موجب شده که انتظارات رانندگان از خودروهای به روز بالاتر رود. دستیار صوتی هوشمند تیگو ۸ پرو، یکی از همین تکنولوژی های پیشرفته است که می تواند دستورات صوتی راننده را اجرا کرده و به رانندگان کمک کند تا به وسیله نقلیه خود به شیوه ای آسان تر تعامل داشته و تجربه فوق العاده ای از رانندگی داشته باشند.

شکی نیست که دستیار صوتی هوشمند خودرو در حال حاضر جزء اصلی ماشین های لوکس به شمار میآید. گزارش موسسه تحقیقاتی Capgemini پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۲، ۹۵ درصد از مصرف‌کنندگان از دستیارهای هوشمند داخل خودرو، از جمله دستیار صوتی، در وسایل نقلیه خود استفاده خواهند کرد.

افزایش محبوبیت دستیارهای صوتی هوشمند موجب شده خودروسازان به فکر برطرف کردن مشکلات تشخیص دقیق گفتار در محیط های پر صد و صدای چالش برانگیز مانند داخل اتومبیل باشند. مسائل مربوط به حریم خصوصی نیز به طور کلی یکی دیگر از مشکلات دستیارهای صوتی است.

 

 

دستیار صوتی هوشمند تیگو 8 پرو

دستیار هوشمند صوتی خودرو از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفت؟

هوندا یکی از اولین خودروسازانی بود که از کنترل صوتی در خودرو استفاده کرد. این شرکت یک سیستم ناوبری صوتی را در سال ۲۰۰۴ ارائه کرد که شامل قابلیت‌های فرمان و کنترل صوتی برای کنترل صدا، DVD و کنترل آب و هوا بود.

دستیار صوتی هوشمند در خودرو هایی نظیر تیگو ۸ پرو، به رانندگان این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای امن به صورت هندزفری داشته باشند: برقراری تماس تلفنی، کنترل موسیقی، کنترل برخی از امکانات خودرو مانند روشن یا خاموش کردن تهویه مطبوع، باز و بسته کردن سانروف، ناوبری و غیره.

با گذشت زمان، فناوری تشخیص صدا در خودروها بهبود یافته است.

هم تولیدکنندگان خودرو و هم شرکت‌هایی که محصولات هوش مصنوعی خودرو را تولید می کنند، مشتاق اند تا به رشد این صنعت کمک کنند. به عنوان مثال، آمازون دستیار صوتی متمرکز بر خودرو خود، Echo Auto را ساخت. با این حال، برندهای دیگری با شرکت‌های خودروسازی نظیر چری همکاری می‌کنند تا تقاضای فزاینده برای دستیارهای صوتی سفارشی‌سازی شده برای خودروهایی نظیر تیگو ۸ پرو را تامین کنند.

تجهیز تیگو ۸ پرو به دستیار هوشمند چقدر در افزایش خرید آن موثر بوده است؟

دستیار صوتی داخل خودرو بر تصمیم‌گیری خرید تأثیر می‌گذارد. هرچند چالش‌هایی وجود دارد، اما علاقه مصرف‌کنندگان به دستیارهای صوتی خودرو تأثیر زیادی در فروش خودروهای لاکچری دارد. ۷۲ درصد از خودروسازان گزارش دادند که تجهیز ماشین های امروزی به دستیارهای صوتی برای استراتژی های تجارت و تعامل با مشتری ضروری هستند.

مطالعه دیگری نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد افرادی که از دستیار صوتی در حین رانندگی استفاده کرده اند از تصمیم خود برای خرید خودرویی مانند تیگو ۸ پرو که به چنین تجهیزاتی مجهز شده، راضی هستند

بر اساس گزارش Voicebot، دستیار صوتی سفارشی سازی شده در خودرو قابلیتی است که ممکن است محرک قابل توجهی در تصمیم گیری برای ثبت نام و خرید خودرو ها از جمله محصولات تیگو و آریزو باشند.

 

دستیار صوتی هوشمند تیگو 8 پرو

چالش های پیش رو

در حالی که محبوبیت دستیارهای صوتی خودرو به طور پیوسته در حال افزایش است، هنوز چالش هایی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. یعنی یک وسیله نقلیه در حال حرکت اغلب در یک محیط پر سر و صدا قرار دارد. بنابراین، فناوری تشخیص صدا باید برای کاهش موثر نویز پس زمینه بهبود یابد.

فناوری صدای به کار رفته در دستیار صوتی هوشمند تیگو ۸ پرو، هنوز تشخیص گفتار قابل اعتمادی را به خصوص در چنین محیط های پر سر و صدایی ارائه نمی دهد. تشخیص نادرست گفتار باعث ناامیدی راننده و نیاز به استفاده از صفحه لمسی دیجیتال یا انجام آنها به صورت دستی برای تکمیل دستورات می شود. این روند، خطر بروز حوادث در رانندگی را حین استفاده از این فناوری در خودروهای هوشمند افزایش می دهد.

تفاوت در لهجه یا استفاده از زبان عامیانه نیز باعث تشخیص نادرست گفتار می شود. اگرچه این مشکل منحصر به دستیارهای صوتی خودرو نیست، اما سازندگان دستگاه ها باید برای دستیابی به ظرفیت کامل، به این مشکل نیز رسیدگی کنند.

طبق گزارش Capgemini، ۵۰ درصد از مصرف‌کنندگان گفتند که دستیار صوتی داخل خودرو، دستورات بیان شده توسط آنها را درک نمی‌کند.

از طرف دیگر، مایکروسافت متوجه شده که ۵۲ درصد از کاربران در هنگام استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند نگران امنیت اطلاعات و داده های شخصی خود هستند.

البته با پیشرفت تکنولوژی می توان نویز پس‌زمینه را کاهش داد و تشخیص گفتار را بهبود بخشید. از فناوری جداسازی منبع مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری کاهش نویز Kardomeکه توانسته اند تجربه کاربر را از دستیارهای صوتی خودرو به‌طور چشمگیری افزایش دهند می توان به عنوان پیشرفت های قابل توجه نام برد.

سیستم‌های تشخیص صدای ماشین سفارشی‌شده نیز ممکن است از مشکلات حریم خصوصی جلوگیری کنند.

 

آشنایی با سیستم دستیار هوشمند صوتی تیگو ۸ پرو

روی فرمان تیگو ۸ پرو، دکمه ای برای فعال کردن دستیار هوشمند قرار داده شده که با فشردن آن می توانید به آن پیام بدهید.

با جمله “What can you do” می توانید از لیست تمام پیام های صوتی که می توانید به دستیار صوتی بدهید تا برای شما اجرا کند مطلع شوید.

برخی از این دستورات و پیام های صوتی عبارتند از:

Open the sunroof

برای باز کردن سانروف

Open all windows car

برای باز کردن کل پنجره های خودرو

دستیار صوتی هوشمند در این خودروی لاکچری به شما امکان می دهد که بدون نگرانی در حین رانندگی کنترل بسیار بهتری روی تجهیزات و امکانات خودرو داشته باشید.

برای خرید اقساطی تیگو ۸ و ثبت نام و سفارش آنلاین سایر محصولات تیگو و آریزو می توانید با کارشناسان آسیا خودرو در تماس باشید. اعتماد شما اصالت ما است.

منبع

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *