مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فونیکس تیگو 8 پرو

مقایسه خودرو تیگو ۷ و تیگو ۸

خودروهای چینی چندسالی می شود که در بازار خودرویی ایران خود را جا کرده و محبوبیت نسبی را نیز برای خود دست و پا کرده اند. آسیا خودرو نیز به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین نمایندگان فروش خودرو، خودروهای چینی را در لیست محصولات فروشی خود دارد.

در این بین بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو و منتقدین هستند که اعتقاد دارند این خودرو نمی توانند گزینه های مناسبی برای خرید باشند. اما آیا چنین چیزی صحت دارد؟ برای پاسخ به این سوال و شک و شبهه بایستی مشخصات کامل این خودروها را بدانیم. در این مقاله قصد داریم تا دو خودرو چری تیگو ۷ و چری تیگو ۸ را بررسی کنیم تا متوجه شویم که این خودرو ساز چینی تا چه حد بین دو مدل از یک خودرو یکسان تفاوت قائل شده و مدل جدیدتر را تا چه حدی ارتقا بخشیده است.

مقایسه خودرو تیگو 7 و تیگو 8

بررسی ویژگی های فنی و موتور

ابتدا بهتر است دو خودرو چری تیگو ۷  و چری تیگو ۸ را از لحاظ فنی و ویژگی های موتوری آن ها با هم مقایسه کنیم تا به نتایج بهتری بتوانیم برسیم.

خودرو تیگو ۷ دارای محور حرکتی دیفرانسیل جلو بوده و نیروی محرکه موتور به این چرخ های جلویی منتقل می شود. در تیگو ۸ چری که آسیا خودرو به زودی قرار است فروش آن را آغاز کند نیز دیفرانسیل حرکتی همان محور جلو است.

گیربکس چری تیگو ۷ از نوع شش دنده دو کلاچه است، در حالی که چری در این قسمت خودرو تیگو ۸ را ارتقا داده و آن را به هفت دنده دو کلاچه تبدیل کرده است.

پیشرانه موتور در هر دو مدل تیگو ۷ و ۸ برابر ۴ سیلندر و از نوع توربوشارژ است. وجود موتور توربوشارژ باعث می شود تا این خودرو بتواند با رقبای زیادی مقابله کند و حتی از آن ها در سرعت و شتاب پیشی نیز بگیرد.

مورد پایانی که از لحاظ موارد فنی بررسی می شود، حجم و ظرفیت کلی موتور است. موتور چری تیگو ۷، ظرفیت ۱.۵ لیتری دارد، در حالی که ظرفیت تیگو ۸ برابر ۱.۶ و به گفته برخی از منابع برابر ۱.۷ لیتر است. مسلما هر قدر میزان ظرفیت موتور بالاتر باشد، شتاب، قدرت و سرعت بیشتری نیز خواهد داشت، این در حالی است که میزان مصرف سوخت خودرو نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند.

بررسی موتور تیگو ۷ و تیگو ۸

بررسی موتور این دو خودرو نیز می تواند در تصمیم گیری نهایی شما و یا هر فردی که قصد خرید خودرو دارد، موثر باشد. میزان قدرت موتور چری تیگو ۷ برابر ۱۴۷ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز برابر ۲۱۰ نیوتن متر است که برای خودرویی با این حجم و ابعاد بسیار مناسب است.

اما خودرو تیگو ۸ به چه شکلی است؟ میزان قدرت موتور تیگو ۸ به ۱۹۴ اسب بخار و میزان گشتاوری آن نیز به ۲۹۰ نیوتن متر رسیده است. مسلما این اعداد و ارقام نشان می دهند که این خودرو در مدل جدیدش بسیار پیشرفت داشته است.

مورد بعدی میزان شتاب صفر تا صد خودرو است. در مدل قدیمی تر تیگو یا همان تیگو ۷ این میزان برابر ۱۰.۲ ثانیه و در مدل جدیدتر برابر ۹ ثانیه است. حداکثر میزان سرعت در هر دو مدل برابر ۱۹۰ کیلومتر است و میزان مصرف سوخت نیز که ارتباط مستقیمی با نوع موتور و حجم موتور دارد در تیگو ۷ آسیا خودرو برابر ۶.۷ و در تیگو ۸ برابر ۷ لیتر است. شاید میزان مصرف بنزین این خودرو افزایش پیدا کرده باشد، اما مسلما دو دهم لیتر ارزش حجم موتور و قدرت موتور افزایش یافته را دارد.

مقایسه خودرو تیگو 7 و تیگو 8

بررسی ویژگی های ظاهری و آپشن ها

در قسمت پایانی به مرور ویژگی ها و آپشن های این دو خودرو می پردازیم تا متوجه شویم چه مواردی به خودرو تیگو ۸ نسبت به تیگو ۷ افزوده شده است.

وجود کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی ها، کنترل کشش و کنترل پایداری همگی مربوط به سیستم تعلیق خودرو می شوند. این ویژگی ها باعث می شوند تا خودرو بتواند در پیچ و خم جاده ها راحت تر تعادل خود را حفظ کند. این ویژگی ها تماما در خودرو چری تیگو ۸ نیز وجود دارند که سبب می شود سیستم تعلیق این خودرو نیز بسیار مناسب باشد.

جلو پنجره ای که در چری تیگو ۷ نصب شده است، نسبت به جلو پنجره چری تیگو ۸ کوچک تر است و ظاهر کشیده تری را به خودرو می دهد. چراغ های این خودرو نیز ظاهر کشیده ای دارند. بر خلاف چری تیگو ۷، در تیگو ۸ جلو پنجره تغییر پیدا کرده و ظاهری بزرگ تر و کهکشانی پیدا کرده است.

در هر دو خودرو فرمان با حالت برقی تنظیم می شود. علاوه بر برقی بودن فرمان، غربیلک فرمان نیز دکمه دار بوده و روکش چرمی دور فرمان جلوه زیبایی به آن بخشیده است. یکی دیگر از ویژگی های فرمان این دو خودرو فرمان حساس به سرعت آن ها است.

آینه های بغل در هر دو مدل از خودرو دارای حالت برقی تاشو و گرمکن برقی هستند. این موارد سب می شود تا رانندگی در هوای سرد برای راننده راحت تر باشد. وجود حالت سانروف، سقف پاناروما نیز از دیگر ویژگی ها و آپشن های این خودرو محسوب می شود. ایربگ های جلویی، جانبی و پرده ای به همراه سیستم توزیع نیروی ترمز و همچنین ترمزهای ضد قفل و کمکی به ایمنی راننده و سرنشینان آن بیشتر کمک می کند.

جمع بندی

در صورتی که قصد خرید تیگو ۷ یا تیگو ۸ را دارید می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو که نماینده مجاز مدیران خودرو در ایران است، مراجعه کنید. این شرکت می تواند خودروهای محصول کارخانه چری را با قیمت های استثنایی و شرایط فوق العاده به فروش برساند. به طور کلی و خلاصه اگر بخواهیم این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که چری در تولید نسل جدید تیگو تا جایی که توانسته است به قدرت موتور این خودرو افزوده است تا رضایت بیشتر کاربرانش را فراهم کند.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *