مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
قیمت تیگو 7 پرو مدل 1400

ثبت نام خودروی تیگو

ثبت نام خودروی تیگو در نمایندگی های مجاز آسیا خودرو می تواند یکی از دغدغه های افرادی باشد که ماشین قدیمی خود را فروخته و به همراه پس اندازی که دارند، حالا به دنبال خرید یک ماشین جدید و یا حتی یک ماشین جدید و نو خارجی هستند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص خرید خودرویی به نام تیگو به شما اطلاعات لازم و کافی را ارائه کنیم تا اگر جز مشتاقان خودروهای خارجی هستید، این مورد را نیز در هنگام انتخاب نهایی خودروی خود در گوشه ذهنتان داشته باشید.

در حال حاضر سه خودروی تیگو ۳، تیگو ۵ و تیگو ۷ در بازار خودرویی ایران وجود دارند که تیگو ۵ و تیگو ۷ را می توانید در نمایندگی های آسیا خودرو پیدا کنید. مدل آخر خودروی تیگو نیز قرار است به صورت انبوه از طریق مدیران خودرو وارد بازار ایران شود، تیگو ۸ نام دارد. بنابراین به طور کلی در حال حاضر ۴ خودرو از سری تیگو و تولید کارخانه چری وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

بررسی فنی برای ثبت نام خودروی تیگو

پیش از آن که بخواهید به سراغ ثبت نام خودروی تیگو بروید، بهتر است بدانید که مدل های مختلف این خودرو از لحاظ فنی به چه شکل هستند و کدام یک از انواع تیگو می تواند بیشتر برای شما مناسب باشد و یا آن که به طور کلی تیگو، خودرویی است که طبق ملاک و ضوابط ذهنی شما باشد و بتواند انتظارات شما را برآورده کند یا خیر.

اولین مورد که در خصوص خودروها و برای ثبت نام خودروی تیگو بیان می شود مربوط به گیربکس آن ها است. گیربکس تیگو ۵ از نوع CVT با ۷ دنده مصنوعی است. این در حالی است که تیگو ۷ ارتقا پیدا کرده و گیربکس ۶ دنده اتومات و دو کلاچه دارد. مسلما تیگو ۸ نیز باز هم ارتقا پیدا کرده است. در تیگو ۸ گیربکس به صورت ۷ دنده اتومات و دو کلاچه است که مسلما رانندگی را نیز بسیار راحت تر کرده است.

مورد دوم در خصوص قدرت موتور و همچنین میزان گشتاوری آن است. قدرت موتور در تیگو ۵ برابر ۱۳۹ اسب بخار بود. این مقدار در تیگو ۷ افزایش یافت و به ۱۴۷ اسب بخار رسید. در تیگو ۸ نیز قدرت موتور به ۱۹۸ اسب بخار رسید که تقریبا دو برابر قدرت موتور خودروهایی همچون پژو پارس و سمندهای معمولی است. اما میزان گشتاوری چقدر است؟ گشتاوری چری تیگو ۵ برابر ۱۸۲ نیوتن متر، تیگو ۷ برابر ۲۱۰ نیوتن متر و تیگو ۸ که گل سرسبد این خانواده است، برابر ۲۹۰ نیوتن متر است.

نوع موتور نیز موضوع مهم بعدی است که در بررسی های فنی اهمیت دارد. موتور تیگو ۵ از نوع ۴ سیلندر عادی است. در حالی که تیگو ۷ دارای موتور ۴ سیلندر توربوشارژ است و تیگو ۸ نیز دارای موتور ۴ سیلندر توربوشارژ است. حجم و یا همان ظرفیت سیلندرها در تیگو ۵ برابر ۲ لیتر بود که خودرو را بسیار پر مصرف می کرد. در طراحی تیگو ۷، چری این موضوع را لحاظ کرد و به یک باره حجم موتور را به ۱.۵ لیتر کاهش داد که مسلما سبب کاهش قدرت، سرعت و شتاب گیری اولیه خودرو شد. در خصوص تیگو ۸ چند ایده مختلف وجود دارد. برخی ادعا می کنند که تیگو ۸ دارای موتور ۲ لیتری است و برخی دیگر نیز آن را دارای ظرفیت ۱.۶ لیتری متصور می شوند.

در صورتی که دقت کرده باشید شرکت خودروسازی چری در تیگو ۸ تمام تلاش خود را کرده است تا نهایت افزایش قدرت، سرعت و شتاب را به این خودرو بدهد و از هر لحاظ کاری کند تا مشتریان این محصولات نتوانند در برابر خرید آن مقاومت کنند.

ثبت نام خودروی تیگو

بررسی ظاهری برای ثبت نام خودروی تیگو

در خصوص طراحی ظاهری خودروهای تیگو باید گفت که در مواردی هنوز هم خودروهای تیگو تحت تاثیر سلیقه عجیب طراحان چینی شرکت چری قرار دارند. در طراحی تیگو ۳ که اولین مورد از این خط تولید به حساب می آمد، مهندسان طراحی هم از ایده های موجود در لندروور و هم از ایده های تویوتا کپی برداری کرده بودند، در  حالی که در خودرو تیگو ۵ این سلیقه کمی فروکش کرد و چراغ های خودرو در عین داشتن کشیدگی، طراحی زیبایی نیز داشتند و کپی برداری نیز بسیار کم شده و حتی از بین رفته بود.

اما در خصوص طراحی تیگو ۷ باید گفت که به صورت ناگهانی سلیقه خودروسازان بروز پیدا کرد و چراغ های عقب و جلویی این خودرو را به طور کامل تغییر دادند. چراغ های جلویی طرحی مشابه بومرنگ و چراغ های عقبی نیز کشیده تر از مدل تیگو ۵ شدند. حالا به آخرین مدل تیگو که با نام تیگو ۸ قرار است وارد بازار شود می رسیم.

اولین نکته ای که در تیگو ۸ جلب توجه می کند مربوط به جلو پنجره بزرگ و کهکشانی آن است که در هیچ کدام از موارد قبلی وجود نداشته است. این جلو پنجره به همراه سپری که اندکی به سمت بیرون برجستگی پیدا کرده و چراغ هایی که باریک تر از قبل شده اند می تواند نقطه تشخیص این خودرو باشند که از چندین متر دورتر نیز آن را قابل تشخیص می کند.

ویژگی ها و آپشن های خودروها نیز موضوع مهم دیگری است که توجه به آن در هنگام ثبت نام خودروی تیگو اهمیت زیادی دارد. کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری و کنترل ایستایی، سیستم توزیع نیروی ترمز، ترمزهای کمکی و ضد قفل، ایربگ های جانبی و جلویی، سنسور جلو، سنسور عقب، سنسور هوای بارانی و سنسور فشار باد تایر، مانیتور لمسی، دوربین دنده عقب، دی لایت و اتو لایت، چراغ های مه شکن جلو و عقب در هر ۳ مدل تیگو وجود دارند. مسلما در تیگو ۷ و تیگو ۸ آپشن های جانبی و داخلی خودرو بسیار بیشتر شده و رفاه مضاعفی را نیز برای راننده و سرنشینان به وجود می آورند.

ثبت نام خودروی تیگو

جمع بندی

در نمایندگی های آسیا خودرو می توانید ثبت نام برای خودروی تیگو را انجام داده و هر کدام از این ۴ مدل را که دوست دارید انتخاب کنید تا بتوانید با شرایط ویژه و استثنایی آن ها را خریداری نمایید.

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *