مشخصات فنی تیگو ۷ پرو باعث محبوبیت روزافزون این خودرو شده است. شرکت آسیا خودرو تمایل دارد بازار نیمه جان ماشینهای کشور را با سبد محصولات جدید و بهروز برند چری، درست و حسابی سر و سامان دهد. بنابراین بعد از معرفی مدل جدید تیگو ۸ پرو و ام وی ام X22 پرو که نسل جدید هستند، اکنون نوبت به معرفی کردن نسل دوم کراساوور لوکس تیگو ۷ بنام تیگو ۷ پرو رسیده است.
تیگو ۷ جدید از لحاظ طراحی، مزایای رفاهی و فنی، ماشینی بسیار نوین و بسیار متمایز میباشد که حاصل پیشرفت صنعت ماشین سازی کشور چین است که پیش از این نمایان شده بود.
این مدل ماشین ها دارای طراحی لوکس و زیبا و جذاب میباشند و شامل خصوصیات و امکانات رفاهی خیلی زیادی هستند.
مدل های جدید محصولات چری که به بازار کشور ایران آمده است با اسم و هویتی بسیار جدید عرضه گشتند. این تغییرات خیلی از انتظارات دور نیست و هماهنگ با تغییراتی که داشته است، فاکتورهای فنی این ماشین نیز دچار تغییر شده است. یکی از تغییرات مشخصات فنی تیگو ۷ در بکارگیری گیربکس ضریب متغیر (CVT) با ۹ ضریب از پیش مشخص شده است که بجای نسخه دو کلاچ خشک (DCT) نسل قبل است.
اگرچه این خصوصیت بسیار طبیعی و در هویت گیربکس دو کلاچ خشک وجود دارد، ولی مدیران خودرو تمایل دارد تا با تغییر و بکارگیری گیربکس جدیدتر و بروزتر ۹CVT که دنده اتوماتیک میباشد برای بهتر کردن شبکه تامین قطعات و خدمات، خصوصیات فنی این ماشین را مثل میزان مصرف سوخت و دوام قطعات آن بهبود بخشد.
تیگو ۷ پرو یک ماشینی تیز به شمار نمیآید ولی با بهره گیری سیستم تعلیق مولتی لینک دارای چند نقطه اتصال در محور عقب است. این ویژگی یک سواری خیلی پایدار و تقریبا نرمی را به افراد داخل خودرو ارائه میدهد.
برای آن گروه از اشخاصی که میانه بسیار خوبی با گیربکس CVT ندارند و عملکرد گیربکس DCT مدل قبلی را میپسندند، بایستی گفت که گیربکس CVT جدید دارای ۹ ضریب از قبل مشخص شده در حالت ترونیک است.
مشخصات فنی تیگو ۷ پرو توانایی کنترل دقیق و کامل خودرو را به رانندهاش هدیه میکند و حس بدی به آنها نمیدهد. معمولا این ماشین در حالت رانندگی استاندارد درایو (D) معادل یک دنده بالاتر از حالت ترونیک است و ضرایب سبکترین دنده را باقی میگذارد تا در موقع کاهش دور موتور، مصرف سوخت را به جهت مصارف داخل شهر و با شتاب کم پایین نگه دارند.
یکی از مشخصات فنی تیگو سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ ماشین ضمن روش تست و استفاده خشن و پشت سرهم خبرنگاران در پیست اتومبیل رانی آزادی است. بر اساس این مشخصات، با داغ شدن باز هم عملکرد خیلی خوبی از خود به اجرا گذاشته است و به اصطلاح با پدیده «چوب شدن با خشک شدن » درگیر نمی شود.
از لحاظ فاصله و طول محورها ، تیگو ۷ پرو با نمونه قبل خودش متفاوت نیست ولی سبک طراحی جعبه اش در مقایسه با تیگو ۷ نمونه قبلی دارای سبک طراحی نرم و قوسدار است. بدین ترتیب، نمای این خودرو اکنون به شکل شاسی بلند است و شباهت کمتری به یک کراساوور دارد.
این خوردو دارای نمای جلو و عقبی است که بدون تردید شباهت بینظیری به برادر بزرگترش، یعنی تیگو ۸ پرو دارد ولی از لحاظ ابعادی و اندازه از آن کوچکتر میباشد. احتمالا جلو پنجره کهکشانی تیگو ۷ پرو در اولین نگاه موجب میشود آن را با تیگو ۸ پرو اشتباه بگیرید، ولی گرافیک لامپهای جلو و کشیدگی امتداد لامپهای عقب، خیلی با تیگو۸ پرو متفاوت میباشد.
نمای جانبی هم بعنوان یک تفاوت بزرگ، در قسمت لچکیهای عقب بر روی ستون C امتداد می یابد در صورتی که لچکیها در تیگو ۸ پرو در طرحی شبیه به هیوندای سانتافه گرند یا هیوندای ix55 با شیب ملایم و رو به افزایشی خاتمه یافته است.
نمای داخل تیگو ۷ جدید را به هیچ وجه نمیتوانید با تیگو ۸ پرو اشتباه بگیرید، زیرا این نما در واقع با ام وی ام X55 مشترک میباشد. اشتراک سبک طراحی نمای داخل تیگو ۷ پرو با X55 احتمالا زیاد به مزاق خریداران خوش نیاید. لذا بهتر بود که چری برای ماشین لوکس و سطح بالاتری مثل تیگو ۷ پرو، از سبک طراحی متفاوت تری نسبت به X55 استفاده می نمود. با داشتن این نما و با داشتن تریم تزئیناتی با چرم قرمز رنگ بر روی داشبورد و رودری ها به همراه دوختی همرنگ و متضاد با روکش درونی تیره صندلیها، طرحی جذاب و لوکس را ارائه میدهند.
بکارگیری نمایشگرهای لمسی بعنوان رابط ارتباطی سیستمی مولتی مدیا، نشانگرهای پشت فرمان و پنل کنترلی سیستم تهویه مطبوع موجب گشته است از تعداد و حجم کلیدها و ادوات کنترلی این سیستم ها روی داشبورد کم و بر سادگی و حجم لوکس گرایی نمای درونی اضافه شود. افزایش سادگی داشبورد موجب شده تا تریم قرمز رنگ چرمی بروی داشبورد و تریم تزئیناتی مشکلی بروی کنسول میانی جذاب در نظر سرنشینان جلوه خاص و زیبایی پیدا کند.
تیگو ۷ پرو در کشور ایران جای خود را در دل خریداران باز کرده است و جای محصولات دست دوم کرهای مثل کبا اسپورتیج و هیوندای توسان در بازار را گرفته است، ولی در بازار ماشینهای صفر کیلومتر رقیب خودروهای هموطنی مثل KMC K7 کرمان موتور، SWM G01 سیف خودرو، فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور شده است.
برای اطلاع از شرایط ثبت نام تیگو ۷ پرو به سایت آسیا خودرو مراجعه نمایید. برای خرید و کسب اطلاعات در مورد دیگر محصولات این شرکت همچنین مقاله مشخصات تیگو ۷ را بخوانید.
ثبت نظر