مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو باعث محبوبیت روزافزون این خودرو شده است. شرکت آسیا خودرو تمایل دارد بازار نیمه جان ماشینهای کشور را با‌ سبد محصولات جدید و به‌روز برند چری،  درست و حسابی سر و سامان دهد. بنابراین بعد از معرفی مدل جدید تیگو ۸ پرو و ام وی ام X22 پرو که نسل جدید هستند، اکنون نوبت به معرفی کردن نسل دوم کراس‌اوور لوکس تیگو ۷ بنام تیگو ۷ پرو رسیده است.

آپشن های رفاهی در مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

تیگو ۷  جدید از لحاظ طراحی، مزایای رفاهی و فنی، ماشینی بسیار نوین و بسیار متمایز می‌باشد که حاصل پیشرفت صنعت ماشین سازی کشور چین است که پیش از این نمایان شده بود.

مزایا و معایب مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

این مدل ماشین ها دارای طراحی لوکس و زیبا و جذاب می‌باشند و شامل خصوصیات و امکانات رفاهی خیلی زیادی هستند.

مزایا

  • شکل طراحی این ماشین‌ها بسیار نوین و بروز می‌باشند.
  • این ماشین ها بسیار مجهز در پیشرانه خود هستند که ارتقا یافته اند.
  • دارای گیربکس جدید CVT هستند.
  • از قیمت نهایی قابل توجهی برخوردارند.
  • مجهز به سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیلی می‌باشند.

تغییرات در مشخصات فنی تیگو ۷

مدل های جدید محصولات چری که به بازار کشور ایران آمده است با اسم و هویتی بسیار جدید عرضه گشتند. این تغییرات خیلی از انتظارات دور نیست و  هماهنگ با تغییراتی که داشته است، فاکتورهای فنی این ماشین نیز دچار تغییر شده است. یکی از تغییرات مشخصات فنی تیگو ۷ در  بکارگیری گیربکس ضریب متغیر (CVT) با ۹ ضریب از پیش مشخص شده  است که بجای نسخه دو کلاچ خشک (DCT) نسل قبل است.

همچنین از فاکتورهای مهم و اساسی ویژگی های فنی تیگو ۷ پرو که شرکت مدیران خودرو در ارائه سرویس‌های فنی به تیگو ۷ مدل قبلی اشاره کرده است، داغ گشتن ذاتی گیربکس دو کلاچ خشک نمونه پیش بوده است که در جاده های سربالایی با ترافیک بالا ، برای رانندگان مشکل ساز بوده است.

مصرف سوخت تیگو ۷ پرو

اگرچه این خصوصیت بسیار طبیعی و در هویت گیربکس‌ دو کلاچ خشک وجود دارد، ولی مدیران خودرو تمایل دارد تا با تغییر و بکارگیری گیربکس جدیدتر و بروزتر ۹CVT  که دنده اتوماتیک می‌باشد برای بهتر کردن شبکه تامین قطعات و خدمات، خصوصیات فنی این ماشین را مثل میزان مصرف سوخت و دوام قطعات آن  بهبود بخشد.

شتاب در مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

تیگو ۷ پرو یک  ماشینی تیز به شمار نمی‌آید ولی با بهره گیری سیستم تعلیق مولتی لینک  دارای چند نقطه اتصال  در محور  عقب است. این ویژگی یک سواری خیلی پایدار و تقریبا نرمی را به افراد داخل خودرو ارائه می‌دهد.

برای آن گروه از اشخاصی که میانه بسیار خوبی با گیربکس CVT ندارند و عملکرد گیربکس DCT مدل قبلی را می‌پسندند، بایستی گفت که گیربکس CVT جدید دارای ۹ ضریب از قبل مشخص شده در حالت ترونیک  است.

 مشخصات فنی تیگو ۷ پرو توانایی  کنترل  دقیق  و کامل خودرو را به راننده‌اش هدیه می‌کند و حس بدی به آنها نمی‌دهد. معمولا این ماشین در حالت رانندگی استاندارد درایو (D)  معادل یک دنده بالاتر از حالت ترونیک است و ضرایب سبکترین دنده را باقی می‌گذارد تا در موقع کاهش دور موتور، مصرف سوخت را به جهت مصارف داخل شهر و با  شتاب کم پایین نگه دارند.

یکی از مشخصات فنی تیگو سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ ماشین ضمن روش تست و استفاده خشن و پشت سرهم خبرنگاران در پیست اتومبیل رانی آزادی است. بر اساس این مشخصات، با  داغ شدن باز هم عملکرد خیلی خوبی از خود به اجرا گذاشته است و به اصطلاح با پدیده «چوب شدن با خشک شدن » درگیر نمی شود.

نمایی از طراحی ظاهری مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

از لحاظ  فاصله  و طول محورها ، تیگو ۷ پرو با نمونه قبل خودش متفاوت نیست ولی سبک طراحی جعبه اش در مقایسه با تیگو ۷ نمونه قبلی دارای سبک طراحی  نرم و قوس‌‌دار  است. بدین ترتیب، نمای این خودرو اکنون به شکل شاسی بلند است و شباهت کمتری به یک کراس‌اوور دارد.

این خوردو دارای نمای جلو و عقبی است که بدون تردید شباهت بی‌نظیری به برادر بزرگترش، یعنی تیگو ۸ پرو دارد ولی از لحاظ ابعادی و اندازه  از آن کوچک‌تر می‌باشد. احتمالا جلو پنجره کهکشانی تیگو ۷ پرو در اولین نگاه موجب می‌شود آن را با تیگو ۸  پرو اشتباه بگیرید، ولی گرافیک لامپهای جلو و کشیدگی امتداد لامپهای عقب، خیلی با تیگو۸ پرو متفاوت می‌باشد.

 نمای جانبی هم بعنوان یک تفاوت بزرگ، در قسمت لچکی‌های عقب بر روی ستون C امتداد می یابد در صورتی که لچکی‌ها در تیگو ۸  پرو در طرحی شبیه به هیوندای سانتافه گرند یا هیوندای ix55 با شیب ملایم و رو به افزایشی خاتمه یافته است.

طراحی داخلی تیگو ۷ پرو با تیگو ۸ پرو

نمای داخل تیگو ۷ جدید را به هیچ وجه نمی‌توانید با تیگو ۸  پرو اشتباه بگیرید، زیرا این نما در واقع با ام وی ام X55 مشترک می‌باشد. اشتراک سبک طراحی نمای داخل تیگو ۷ پرو با X55 احتمالا زیاد به مزاق خریداران خوش نیاید. لذا بهتر بود که چری برای ماشین لوکس و سطح بالاتری مثل تیگو ۷ پرو، از سبک طراحی متفاوت تری نسبت به X55 استفاده می نمود. با داشتن این نما و با داشتن تریم تزئیناتی با  چرم قرمز رنگ بر روی داشبورد و رودری ها به همراه دوختی همرنگ و متضاد با روکش درونی تیره صندلی‌ها، طرحی جذاب و لوکس را ارائه می‌دهند.

کاربرد نمایشگرهای لمسی در مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

بکارگیری نمایشگر‌های لمسی بعنوان رابط ارتباطی سیستمی مولتی مدیا، نشانگرهای پشت فرمان و پنل کنترلی سیستم تهویه مطبوع موجب گشته است از تعداد و حجم کلیدها و ادوات کنترلی این سیستم ها روی داشبورد کم و بر سادگی و حجم لوکس گرایی نمای درونی اضافه شود. افزایش سادگی داشبورد موجب شده تا تریم قرمز رنگ چرمی بروی داشبورد و  تریم تزئیناتی مشکلی بروی  کنسول میانی جذاب در نظر سرنشینان جلوه خاص و زیبایی پیدا کند.

ثبت نام خودروی چری تیگو

تیگو ۷ پرو در کشور ایران جای خود را در دل خریداران باز کرده است و جای محصولات دست دوم کره‌ای مثل کبا اسپورتیج و هیوندای توسان در بازار را گرفته است، ولی در بازار ماشینهای صفر کیلومتر رقیب خودروهای هم‌وطنی مثل KMC K7 کرمان موتور، SWM G01 سیف خودرو، فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور شده است.

جمع بندی

برای اطلاع از شرایط ثبت نام تیگو ۷ پرو به سایت آسیا خودرو  مراجعه نمایید. برای خرید و کسب اطلاعات در مورد دیگر محصولات این شرکت همچنین مقاله مشخصات تیگو ۷ را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *