مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات تیگو ۷

مشخصات تیگو ۷

 در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با آشنایی با مشخصات تیگو ۷ انتخاب بهتری داشته باشید. علاقه‌مند بودن اکثر مردم ایران به کراس‌اورها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و شرکت‌های چینی از این موقعیت بیشترین بهره را می‌برند. برند چری با محصولات جدیدی بنام تیگو ۷، وارد بازار ایران شده و مهمان جاده‌های ایران خواهد شد.

ماشین‌سازی چری، در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌نماید. این شرکت بزرگ در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده است و  از سال ۲۰۰۳ با ساخت انواع و اقسام ماشینهای سواری شروع به کار نموده است و در حال حاضر رتبه دهم تولید و مونتاژ ماشین در چین را با تیراژ ۶۰۰ هزار دستگاه در سال به خودش اختصاص داده است.

به یاد داشته باشید که خودروهای برند MVM نیز زیر مجموعه شرکت چری می‌باشند و در کشور چین و سایر نمایندگی های این برند، با همین نام یعنی چری معروف شده‌ است. با در نظر گرفتن مالیات‌های سنگین و زیادی که برای خودروهای وارداتی در نظر گرفته شده است، محصولات چینی تنها گزینه‌ قابل خرید می‌باشد که برای اشخاص با درآمد متوسط در جامعه‌ ایران می‌باشند.

طراحی ظاهری و بدنه تیگو ۷

احتمالا در ظاهر و در تصاویری که از  مشخصات تیگو ۷ منتشر گشته است، این ماشین کوچک‌تر از تیگو ۵ به نظر می‌آید، ولی اینطور نیست. اکنون این مدل پرچم‌دار برند چری می‌باشد و مخصوصا از کلاس کراس‌اورها برای این شرکت به حساب می آید. چری سرمایه‌گذاری سنگینی روی طراحی و تولید این ماشین داشته‌ و سعی می‌نماید تا به عنوان گروهی جدای از سایر ماشین سازان جهان فعالیت نماید.

در نمای مقابل، تیگو ۷ دارای حالتی اسپرت و جوان‌پسند است که هر بیننده ای را جذب خود می نماید. این خودرو چراغ‌های مثلثی با حس آیرودینامیک جالبی دارد که حالت تهاجمی و مدرن را جلوه می‌دهند.

طراحی داخلی چری تیگو ۷، بسیار خوب می‌باشد و  دارای یک جایگاه مناسب برای آرنج راننده است. فرمان تیگو ۷ به پیروی از داشبورد آن، از پلاستیک خشک تولید گشته است، اما قسمت‌های اطراف که با دست راننده مرتبط می‌باشد از چرم مصنوعی ساخته شده است. بکارگیری یک قطعه‌ای فلزی و براق در فرمان تیگو ۷،  جلوه‌  لوکسی  را برای راننده به اجرا گذاشته است که به همراه پنل دیجیتال پشت فرمان، مدرن‌تر، زیباتر و جذاب‌تر از سایر ماشین های چینی می‌باشد.

مشخصات تیگو ۷ از نمای کنار

از نمای کنار، تیگو ۷ دارای طراحی هنرمندانه و خوش‌استیل می‌باشد که فراتر از انتظارها است. همچنین این خودرو دارای زه‌کشی کروم است که قسمتی از شیشه‌ها را در برگرفته است، در صورتی که ریل‌های باربند و رکاب هم نقره‌ای رنگ و چشم‌نواز بنظر می‌آید. بطور معمول در کلاس کراس‌اورهای میان‌رده، فریم گلگیرها از پلاستیک سیاه ساخته شده است و  سپرهای جلو و عقب را به وسیله زیر رکاب به هم وصل کرده است.

فضای داخلی و کابین تیگو ۷

وقتی وارد تیگو ۷ می شوید با تمام نکات مثبت و منفی جذاب آن آشنا خواهید شد. قسمت مثبت و جذاب این ماشین، دارای صندلی‌های لوکس و خوش‌ فرم است و مخصوصا برای سرنشینان جلو راحت تر می‌باشند. این خودرو داشبورد پلاستیکی و بسیار ساده‌ ای دارد که چندان زیبا و جذاب نیست و معمولی بنظر می رسد.

مشخصات فنی چری تیگو ۷

سانروف تیگو ۷، با حالتی پانورامیک ارائه می‌گردد و  چیزی حدود ۱ متر طول آن است، البته  باز هم نمی‌توانیم در مورد نمونه‌ وارداتی به ایران و حضور چنین تجهیزاتی در آن قضاوت نماییم.

پیشرانه و قوای فنی تیگو ۷

سه نمونه تیگو ۷ در بازار چین موجود است که دارای توربو شارژ مدل ۲ لیتری و دو نسخه ۱.۵ لیتری توربو شارژ می‌باشد. البته قرار نیست که چری از پیشرانه‌های ۲ لیتری به عنوان محصولات وارداتی خود به کشور ایران استفاده نماید.

ضعیف‌ترین مشخصات تیگو ۷ نمونه ا‌ی است که برای واردات به ایران نیز انتخاب نشده‌ است و شامل پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۰ اسب ‌بخار می‌باشد که در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه بدست می‌آید. بیشترین گشتاور این مدل، ۱۸۰ نیوتن‌متر است که با دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده می‌باشد.

همانگونه که قبلا اشاره نمودیم نسخه‌ی ۱.۵ لیتری توربو شارژ از تیگو ۷ در دو مدل عرضه گشته است. نسخه ارزان‌تر  این خودرو که به خاطر بهره مندی از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ دستی است ارزان‌تر از نمونه‌ی ۲ لیتری می‌باشد و با کد SQRE4T15 شهرت یافته است.

این خودرو گرانترین نوع چری تیگو ۷ است که از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربو شارژ استفاده می‌نماید ولی دارای قدرت بیشتری نسبت به نمونه‌ی دنده دستی‌اش است. این ماشین با کد SQRE4T15B در بازار عرضه شده که حدود ۱۴۴ اسب ‌بخار قدرت دارد و دارای ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد که از دور موتور ۱۷۵۰ دور بر دقیقه برخوردار است.

آپشن‌های رفاهی از مشخصات تیگو ۷

تیگو ۷، هرچقدر که از لحاظ قدرت پیشرانه حرف بسیاری برای گفتن نخواهد داشت، اما با آپشن‌های تقریبا کاملی در بازار چین ارائه می‌گردد. این خودرو در مدل های گوناگون پایه، پریم، الایت و دلوکس مشاهده می‌گردد. از امکانات استاندارد این ماشین می‌توانیم به چراغ‌های اصلی آن اشاره نماییم که ترکیبی از نوار LED به منظور روشنایی روز و لامپ‌های پرقدرت زنون می‌باشند.

از نظر فنی، این خودرو دارای شاسی و فنربندی اسپرت می‌باشد که در بخش عقب از مدل مولتی لینک می‌باشد که در تمام مدل‌ها موجود می باشد. از طرف دیگر، تیگو ۷ دارای جعبه ‌دنده‌ دستی تولید ایسن ژاپن است. مدل دوکلاچه‌ی خشک آن با نمونه‌ خودکار، آپشن‌هایی بسیار ارزشمندی برای تیگو ۷ ارائه می دهد.

از آپشن‌های رفاهی این ماشین، می‌توانیم به فناوری دید پرنده یا دوربین ۳۶۰ درجه اشاره نماییم که در زمان حرکت یا پارک ماشین در مسیرهای سخت، بسیار مفید هستند. چری ادعا دارد که با بکارگیری ۸ حسگر گوناگون که در اطراف تیگو ۷ واقع شده است، فاصله‌ی مجاز ماشین را با اجسام از هر سویی اندازه‌گیری می‌کند و با دادن هشدار به راننده موجب جلوگیری از حوادث مختلف می‌شود.

از دیگر مشخصات تیگو ۷ این است که دارای سقف پانورامیک و مجهز به سیستم استارت بدون کلید، گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی الکتریکی آینه بغل است که تقریبا در تمام نسخه‌های تیگو ۷ وجود دارند.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

همانند چری تیگو ۵، مدل تیگو ۷ نیز به خاطر فاکتورهای گوناگون، مثل نداشتن استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا در کشورهای جهان اول ظاهر نشده است. به همین خاطر مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مانند بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادفی  را از تیگو ۷ انجام نداده اند.

ترمزهایی که در تیگو ۷ وجود دارد مدل بوش آلمانی می‌باشد و در تمام نمونه‌ها  از سیستم‌های ABS, EBD و TCS پشتیبانی می‌نماید تا لغزش و حفظ تعادل ماشین در شرایط گوناگون را مدیریت نماید.

تست فنی مشخصات تیگو ۷ و آزمایش رانندگی

حتما نشستن پشت فرمان تیگو ۷،  تجربه‌ بسیار جالب و خوبی خواهد بود. صندلی‌های  بسیار راحت و سرشار از چرم این ماشین مانند مدل‌های اسپرت اروپایی با لبه‌های زانو و پشت کتف، به خوبی بدن را در حالت آرامش می‌گذارد و قابل مقایسه با سایر ماشینهای چینی صادر شده به کشور ایران نمی‌باشد.

معایب مشخصات تیگو ۷

از نکات منفی این خودرو، می‌توانیم به کمبود فناوری ترمز خودکار آن اشاره کنیم که برای خودروهای امروزی بسیار لازم می‌باشد. از طرفی دیگر، نداشتن سیستم دو دیفرانسیل، توانایی تیگو ۷ را به منظور حرکت در مسیرهای خارج جاده کم می‌کند.

جمع بندی

اگر قصد خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ را دارید می توانید با مراجعه به سایت آسیا خودرو از آخرین شرایط خرید نقد و اقساط این خودرو اطلاع پیدا کنید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو مقاله تیگو ۷ پلاس په امکانات و آپشن هایی دارد؟ را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *