مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
قیمت تیگو ۸ در ایران

چرا قیمت تیگو ۸ در ایران نسبت به چین بالاتر است؟

امروزه قیمت تیگو ۸ در ایران به عنوان یکی از خودروهای کمپانی چری بحث داغی است، که مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت جوان چینی، چری را، می توان بزرگترین خودروساز مستقل در چین نامید. علاوه بر این، چری یکی از سریع‌ترین برندهای خودروسازی در جهان است.

مدل های این شرکت نه تنها به دلیل قیمت مقرون به صرفه، بلکه به دلیل تجهیزات فنی کاملاً غنی، در بین خریداران محبوب هستند.

با توجه به اوضاع اقتصادی زمان حال، قیمت خودرو برای مردم خیلی مورد توجه است.

خودرو تیگو ۸ یکی از خودروهای طراحی شده توسط کمپانی چری است که در ایران طرفداران زیادی دارد.

اما آیا قیمت خودرو تیگو ۸ در ایران نسبت به چین چگونه است؟

با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به سوالات شما پاسخ داده شود.

همچنین خودرو تیگو ۸ پرو، نسل جدیدی از خودرو تیگو ۸ می باشد، که ما شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو را در سایت برای شما بیان کرده ایم.

 

کمپانی چری و جهانی شدن آن

شروع فعالیت های چری در اواخر دهه ۱۹۹۰، در استان آنهویی چین به طور سنتی در سطح پایینی قرار داشت.

در همین راستا، در سال ۱۹۹۷، دولت محلی شهر ووهو، شروع به درخواست برای کارخانه خودروسازی، به منظور ایجاد مشاغل جدید در منطقه کرد.

کارخانه ساخته شد، و چندین شرکت دولتی و هلدینگ از استان آنهویی و چندین سرمایه گذار کوچک، سهامداران شرکت جدید شدند.

در ابتدا، چری عمدتاً به تولید موتورهایی مشغول بود که بعداً برای تجهیزات بسیاری از اتومبیل های این برند مورد استفاده قرار گرفت.

در ادامه مطلب به قیمت تیگو ۸ در ایران می پردازیم.

چری با تصمیم به افزایش سرعت تولید، تصمیم گرفت تولید خودرو را آغاز کند. برای انجام این کار، این شرکت تجهیزاتی را از فورد به قیمت ۲۵ میلیون دلار خریداری کرد و همچنین مجوزی را از Seat برای پلت فرم Toledo دریافت کرد.

با توسعه سریع چری در سال ۲۰۰۱، این شرکت صادرات خودروهای خود را به سوریه آغاز کرد و به اولین خودروساز چینی تبدیل شد که وارد بازار صادرات می شود.

یک سال بعد، چری موفق به دریافت گواهینامه کیفیت بین المللی ISO/TS 16949 شد. در سال ۲۰۰۳، این شرکت شروع به عرضه محصولات خود به بازار ایران، گسترش خط تولید و همچنین ساخت یک موسسه تحقیقاتی خودرو کرد.

در همان سال مدل QQ از خط مونتاژ خارج شد، که شباهت باورنکردنی به دوو ماتیز داشت، و خودرو Oriental Son (که بعداً به چری ایستار تغییر نام داد) عرضه شد که شباهت زیادی به مدل دوو مگنوس داشت.

در سال ۲۰۰۴، تولید سالانه خودروهای این برند به ۲۰۰ هزار نسخه رسید. این شرکت در سال ۲۰۰۵ موفق به فروش ۱۸۹.۱ هزار دستگاه خودرو چری شد.

در سال ۲۰۰۵، چری کارخانه خود را در روسیه افتتاح کرد. یک سال بعد، این شرکت به طور قابل توجهی مدل Eastar را ارتقا داد و نام آن را Chery B11 Eastar تغییر داد.

کمپانی چری خودروسازی در جهان است که دارای چندین کارخانه مونتاژ در کشورهای مختلف جهان (سوریه، ایران، مصر) می‌باشد. در روسیه این برند خودرو دارای شبکه فروش خوبی است و با صنعت خودرو داخلی رقابت می کند.

فرق قیمت تیگو ۸ در ایران و چین

قیمت خودرو تیگو ۸، بسیار بالاتر از بازار جهانی در ایران است! امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت تیگو ۸ در ایران بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

امروزه برخی معتقدند شرکت های خودروسازی چینی قیمت محصولات خود را در ایران بسیار بالاتر از قیمت جهانی اعلام می کنند. آیا این گفته درست است؟ پاسخ بله است. در زیر به بررسی این موضوع و قیمت چند نمونه خودرو می پردازیم.

یکی از شرکت های مونتاژ خودرو به تازگی از محصول جدید خود با نام فینیکس تیگو ۸ پرو رونمایی کرده است. این خودرو در حال حاضر پیشرفته ترین و مجهزترین خودروی چینی وارد شده به بازار کشورمان است.

اما متاسفانه قیمت این محصول توسط شرکت فروش خودرو بسیار بالا برآورد شد. اگر قصد خرید تیگو ۸ پرو را دارید، باید ۱/۷۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان بپردازید. مخاطبان زیادی به قیمت اعلام شده این خودرو اعتراض کرده و آن را منطقی نمی دانند.

حالا با هم بررسی می کنیم که آیا این قیمت واقعا مناسب بوده است یا خیر؟ قیمت جهانی Tiggo 8 Pro در فول ترین نسخه توسط سازنده حدود ۲۵۰۰۰ دلار اعلام شده است.

قیمت تیگو ۸ در ایران نیز، همانند دیگر خودروهای چینی دچار اختلاف قیمت بالایی است.

با محاسبه و تبدیل آن به تومان، قیمت این خودرو حدود ۷۰۰ میلیون تومان (با احتساب دلار ۲۸ تومان) است.

حتی اگر بخواهیم بالاترین هزینه گمرکی را برای این خودرو افزایش دهیم، باید قیمت این خودرو دو برابر شود. یعنی مبلغ ۱/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان.

این در صورتی است که این محصول در کشور ما مونتاژ و نهایی شود. لذا در مواردی از پرداخت هزینه های گمرکی معاف می باشد. زیرا نقطه مونتاژ تیگو ۸ پرو توسط شرکت فروش‌ خودرو خریداری شده است.

بنابراین به این نتیجه می رسیم که قیمت اعلام شده این خودرو واقعا غیر منطقی و بسیار بالا بوده است. حتی لازم به ذکر است که، در روسیه و عربستان، خودروی تیگو ۸ پرو با قیمتی حدود ۶۶۰ میلیون تومان به صورت کامل به فروش می رسد.

نمونه دیگر چری تیگو ۷ است که، در سراسر جهان حدود ۲۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. چیزی حدود ۵۷۰ میلیون تومان. اما این محصول در بازار قیمتی بالای یک میلیارد تومان پیدا کرده است.بیش از چهارصد میلیون تومان بالاتر از قیمت جهانی آن.

در مورد خودرو تیگو ۸ نیز اینگونه می باشد، و قیمت تیگو ۸ در ایران تفاوت زیادی نسبت به چین دارد.

علت بالا بودن قیمت تیگو ۸ در ایران

در نهایت باید گفت که تمامی خودروهای چینی در بازار ایران قیمتی بالاتر از قیمت جهانی پیدا کرده اند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که، آیا شرکت هایی که نمایندگی فروش این محصولات چینی را دارند، حق دریافت هزینه های گمرکی را دارند یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم درست است که این شرکت ها امتیاز مونتاژ خودرو را خریداری کرده اند، اما تمام مراحل تولید این خودروها در ایران انجام نمی شود.

بلکه در خودروهای جدید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و در خودروهای قدیمی بیش از ۳۰ درصد مراحل تولید در ایران است.

بنابراین قطعات زیادی باید وارد کشور شود که مشمول هزینه گمرکی می شود.

علاوه بر هزینه گمرک، باید به این نکته نیز اشاره کرد که این شرکت به دلیل مشکلات نقل و انتقال بین المللی، متحمل هزینه هایی مانند حمل و نقل، ۹ درصد ارزش افزوده، ۳ درصد شماره گذاری و هزینه های اضافی حواله به چین می شود.

کلام آخر

ما در این مطلب سعی کردیم، تفاوت قیمت خودرو تیگو ۸ در ایران را با چین مقایسه کنیم. و علل این اختلاف قیمت را بیان کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو این سایت مراجعه کنید.

برای آشنایی با دیگر محصولات ما به سایت شرایط فروش محصولات مدیران خودرو و چری مراجعه کنید.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات خودرو Tiggo 8 هستید، به این سایت مراجعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *