مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو

سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو تیگو

 

سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو تیگو

سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو، جزو سیستم­های فعال در طول رانندگی بوده و با آگاه­ سازی راننده از خطرات اطراف خودرو مانع از ایجاد تصادف می­شوند.

برخی از مهمترین سیستم های هشدار دهنده امنیتی خودرو شامل موارد زیر می شوند:

  1. سیستم هشدار تصادف از جلو (FCW)
  2. سیستم هشدار عابر پیاده در جلو (PDW)
  3. سیستم تشخیص عابر پیاده در عقب (MOD)
  4. سیستم کمکی حرکت بین خطوط (LDW)
  5. سیستم هشدار دهنده نقاط کور (BSD)

سیستم هشدار دهنده امنیتی و ضد سرقت خودروی تیگو

سیستم ضد سرقت خودروی تیگو یکی از آپشن­های مهم این خودرو بوده و به شکلی طراحی شده تا به سرقت بردن اتومبیل را سخت کند. سیستم ایموبلایزر (Immobilizer) یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ضدسرقت است که بیشتر خودرو‌های مدرن به آن مجهز‌ند. این سیستم طوری طراحی شده که امکان استارت زدن بدون باز شدن قفل ECU  وجود نداشته باشد.

سیستم هشدار دهنده امنیتی خودروی تیگو یا ایموبلایزر چیست؟

خودروهای مدرن دارای سوییچ  ایموبلایزر هستند و یک قفل نرم ‌افزاری تعبیه شده روی کامپیوتر خودرو دارند تا از روشن شدن موتور خودرو جلوگیری کند. لذا بدون باز شدن این قفل، استارت زدن بیهوده و غیر ممکن است. در واقع سوییچ  این خودرو کدگذاری شده و این کدها بر اساس سیستم ایموبلایزر است. اگر زمان چرخاندن کلید این دو با هم همخوانی نداشته باشند ماشین استارت نمی خورد.

نحوه عملکرد ایموبلایزر در سیستم هشدار دهنده امنیتی خودروی تیگو

سیستم ایموبلایزر از قسمت‌های مهمی مانند بورد موجود در سوییچ  خودرو، حافظه سوییچ ، بورد ایموبلایزر (در زیر فرمان) و قفل نرم‌افزاری موجود در کامپیوتر خودرو تشکیل شده ­است. زمانی که این سوییچ  در خودرو کار گذاشته می شود، روی سوییچ  آن کدهای مخصوصی اجرا می شود که منطبق بر سیستم ضد سرقت است. بدین وسیله اطلاعات آن سوییچ  پردازش شده و اگر صحیح باشد خودروی تیگو روشن می شود.

مقایسه سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو تیگو۷ و تیگو۸

سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو وظایفی از قبیل امنیت خودرو در برابر سرقت، امنیت خودرو در برابر حوادث غیر مترقبه و ایمنی کلی خودرو را بر عهده دارد. لذا این سیستم به خوبی در خودروهای فول آپشنی همچون خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ نیز تعبیه شده است. این ویژگی از جمله امتیازات این خودروها در هنگام ثبت نام خودروی تیگو می باشد.

مهمترین مولفه ها در سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو

مولفه های زیادی بر سیستم ایمنی در ماشین تاثیرگذار هستند. برخی از مولفه­های تاثیرگذار بر سیستم ایمنی خودرو عبارتند از:

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

این سیستم، بعد از معرفی ترمزهای ضد قفل (ABS)، بزرگ‌ترین نوآوری مرتبط با صنایع خودرو است. سیستم کنترل پایداری عملکرد سیستم های ABS و کنترل نمودن کشش را با میزان انحراف ( شتاب دورانی ماشین) و حسگرهای زاویه فرمان با هم ترکیب می کند. لذا اگر ماشینی دچار لغزش شده یا از مسیر خارج شود و انحراف پیدا کند، آنگاه سیستم کنترل پایداری فورا فعال شده و در یک یا چند چرخ ترمز گرفته یا نیروی بکار رفته را کاهش داده تا خودرو دوباره به مسیر خودش برگردد.

ترمزهای ضد قفل خودروی تیگو

از دیگر سیستم های هشدار دهنده امنیتی خودرو، ترمزهای ضد قفل است. تا قبل از ورود ABS به خودروها رانندگان مجبور بودند به جای ترمز ممتد، پدال ترمز را به‌ دفعات فشرده و آزاد کنند تا از قفل شدن چرخ­‌ها جلوگیری و قدرت فرمان‌پذیری خودرو را حفظ کنند. سیستم ABS به منظور بیشینه کردن کشش موجود و کاهش مسافت توقف، به ‌طور پیوسته فشار ترمز را در هر چرخ تنظیم می‌کند.

 

سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای خودروی تیگو

سیستم‌های نمایش فشار باد تایرها یا (TPMS) در دو وضعیت نقش خود را ایفا می کنند. ورژن ارزانتر آن سرعت چرخ ها را اندازه گیری نموده و با داده های موجود مقایسه می نماید. در صورتی که تایر از شرایط خوبی برخوردار نباشد متفاوت از دیگر تایرها عمل می کند، لذا چراغ سیستم هشدار دهنده امنیتی خودروی تیگو روشن می گردد. اکثر این سیستم ها مجهز به حسگرهای وایرلس تعبیه شده در هر چرخ هستند که فشار آنها را لحظه به لحظه اندازه گیری می نمایند.

کیسه هوای جانبی

اولین بار، کمپانی ولوو کیسه ‌­هوای جانبی را با ‌بکارگیری در خودروهای سدان و واگن ۸۵۰ مدل ۱۹۹۵ معرفی کرد. این کیسه‌های هوا چه در درب خودرو و چه در صندلی قرار داده شده باشند؛ به شکل قابل ملاحظه‌ای آسیب­های قفسه سینه را در تصادفات کاهش می‌دهند. کیسه­ هوای جانبی نیز وجود دارد که در وسط خودرو قرار می‌گیرد و از آسیب رسیدن به راننده و سرنشین جلوگیری می‌کند.

کیسه هوای پرده‌ای محافظ سر

خودروهای مجهز به کیسه هوا از جمله خودروهای فول امکانات تیگو ۷ و ۸ پرو هر دو سرنشین جلو و عقب را از قسمت شیشه‌ای جانبی خودرو محافظت می‌کنند. در مقایسه سیستم ایمنی خودروی تیگو۷ و تیگو۸  متوجه می­شویم که در اکثر خودروها، کیسه‌های هوای پرده‌ای مدتی بعد از برخورد همچنان شرایط خود را حفظ می‌کنند تا از سر و دیگر قسمت‌های بالایی بدن در مواقعی که خودرو واژگون می‌شود در مقابل خرده‌ شیشه و اجزایی از خودرو پرتاب شده‌اند محافظت کند.

ثبت نام خودروی تیگو

اگر بعد از بررسی و مقایسه مشخصات خودروی تیگو تصمیم به ثبت نام گرفتید، حتما برای ثبت نام خودرو تیگو به صفحه فروش ما رجوع نمایید تا از شرایط ویژه و امکان خرید اقساطی آنها اطلاع یابید.

جمع بندی

سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو از جمله آپشن های بسیار پر اهمیت در انتخاب خودروی مورد نظر برای خرید می باشد. لذا هنگام بررسی مشخصات و  ثبت نام خودرو تیگو حتما این سیستم های هشدار دهنده را به طور دقیق ارزیابی و بررسی نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *