مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
نکات خرید خودرو

نکات خرید خودرو و محصولات تیگو و آریزو از نمایشگاه

این روزها ساده‌ترین روش خرید خودرو مراجعه به سایت‌های اینترنتی و انتخاب محصول موردنظر است. در حالی که طی سال‌ها، یکی از متداول‌ترین روش‌ها خرید خودرو از نمایشگاه‌های ماشین بود. اما سنتی‌ترین روش معامله خودرو مراجعه به نمایشگاه‌های اتومبیل است. به‌ صورت پیش‌فرض اگر نمایشگاهی یک خودروی خاص و موردنظر را داشت، مشتری با مراجعه به آن و صحبت با طرف واسط که همان نمایشگاه ‌دار است. و اقدام به نهایی کردن معامله می‌کند. موارد متعددی از شکایت مشتریان در این روش وجود دارد، که آگاهی از قوانین خرید خودرو و یا دست‌کم اطمینان نسبت به شخص فروشنده می‌تواند بخش اعظمی از این مشکلات را مرتفع کند. علاوه‌ براین در این بخش نیز کارشناسی خودرو می‌تواند بی‌اندازه راهگشا باشد.  در ادامه به نکات خرید خودرو اشاره می کنیم تا آگاهی لازم را بدست آوریم.

شرکت آسیا خودرو یکی از باسابقه ترین شرکت های موفق فروش و تعمیر خودرو در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ با ساخت تعمیرگاه مرکزی برای خودروهای تجاری برند کیا موتورز در تهران آغاز کرده است. از آنجایی که هدف بنیان گذاران این شرکت، تخصصی سازی کار تعمیر اتومبیل ها و ارائه خدمات کارآمد به مشتریان خود بود، در قدم بعدی قراردادی با شرکت OPEL آلمان بست تا بتواند هرچه بیشتر فضایی استاندارد برای تعمیر خودروها، قراردادهای فروش معتبر و خدمات پس از فروش رضایت بخش ایجاد نماید.

آغاز فروش ویژه تیگو ۷ و آریزو ۶ به صورت نقد و اقساط

نکات مهم پیش از مراجعه به نمایشگاه خودرو

شاید شیطنت واسطه‌ها برای فروش خودرو چالش اصلی خریداران باشد، ولی این روزها با وضع قوانین سفت و سخت و البته نظارت اتحادیه نمایشگاه‌داران، خرید از نمایشگاه‌ها مطمئن است و فضای چندانی برای کلاهبرداری و سودجویی ندارد. با این حال کارشناسان امر توصیه می‌کنند که هرگز بدون اطلاع و اطمینان وارد پروسه خرید از نمایشگاه‌ها نشوید.

ممکن است فروشنده خودروی خود را به همراه مدارک به آژانس معاملات اتومبیل بیاورد و قصد فروش فوری را داشته باشد در این صورت امکان دارد خریدار، خود کارشناس نمایشگاه باشد ولی اگر قرار باشد خودرو برای مدتی در نمایشگاه بماند تا خریدار آن پیدا شود باید دقت کنید که حتماً برگه رسید امانی بودن خودرو از نمایشگاه دریافت کنید؛ امکان دارد با خودروی امانی که به نمایشگاه سپرده شده تصادف یا جرائمی رخ دهد که در این صورت حتماً پای فروشنده یا مالک اصلی خودرو درگیر خواهد بود. پس حتماً برگه رسید امانی با تاریخ مشخص شده را دریافت کنید.

اولین اقدام در زمان خرید خودرو، مراجعه به یک نمایشگاه معتبر است که مجوزهای لازم را داشته باشد. همچنین بهتر است پیش از اقدام به خرید اطلاعات فنی لازم را به دست بیاورید تا انتخاب مطمئن تری داشته باشید. در این مطلب نکات مهم خرید خودرو از نمایشگاه ماشین را بررسی خواهیم کرد.

قبل از قولنامه خودرو چه اقداماتی انجام دهیم؟

نکات حقوقی قبل از خرید خودرو و اقدامات مهم پیش از خرید خودرو را در زیر توضیح می دهیم.

 اطمینان از صحت و درستی مدارک

  1. حتما و حتما سند مالکیت خودرو (همان برگ سبز خودرو) را بررسی کنید. از فروشنده بخواهید اصل سند را به شما نشان دهد. به کپی برابر اصل و عکس اکتفا نکنید.
  2. نام و مشخصات نوشته شده را با اتومبیلی که قصد خرید آن را دارید تطبیق دهید. سپس به مشخصات مالک خودرو توجه کنید. حتما اصل اوراق هویتی فروشنده را بخواهید و مشخصات او را با مشخصاتی که برای مالک نوشته شده است تطبیق دهید.
  3. اگر مشخصات مالک و فروشنده تطبیق نداشت از انجام معامله اجتناب کنید. گول صحبت هایی مانند اینکه: ماشین مال برادر خانمم است به من گفته بفروشم را نخورید. اگر فروشنده مدعی است که نماینده ی مالک برای فروش خودرو است، باید به شما وکالتنامه ی رسمی ارائه دهد.
  4. اگر فروشنده از مالک وکالت در فروش داشته باشد حتما به صورت دقیق مندرجات وکالتنامه را بررسی کنید. در بخش های آینده در این خصوص بیشتر توضیح خواهم داد.

آیا شرایط خرید محصولات تیگو و آریزو مناسب شما است؟ - اخبار و مقالات|آسیا خودرو، نمایندگی ایران خودرو و مدیران خودرو

حتما خودرو را به کارشناس فنی نشان دهید

ممکن است خودرو دارای ایراداتی باشد که برای افراد عادی مشخص نباشد. یا قبلا چپ کرده باشد اما فروشنده از این موضوع چیزی به شما نگفته باشد. بهتر است اتومبیل را به کارشناس فنی نشان دهید تا اگر قبلا دچار تصادف جدی شده یا مشکل فنی دارد پیش از معامله و متوجه شوید و با آگاهی در مورد انجام معامله تصمیم بگیرید. در صورتی که ماشین دارای ایراداتی بود حتما ایرادات را کارشناس مکتوب کند و به امضا طرفین برسانید

چه نکاتی را در خرید خودرو به صورت وکالتی لازم است در نظر بگیریم؟

پیش از آنکه نکات این بخش را توضیح دهم، توجه شما را به یک مسئله ی بسیار مهم جلب می کنم.

تصور نکنید که اگر فروشنده برای انجام برخی مراحل مانند مراجعه به مرکز تعویض پلاک، مراجعه به دفتر اسناد رسمی و … به شما وکالت می دهد، شما مالک خودرو هستید. با تنظیم این وکالتنامه شما فقط و فقط نماینده ی مالک تلقی می شوید. بنابراین از تنظیم مبایعه نامه غافل نشوید.

اگر فروشنده برای انجام این امور به شما وکالت داد، نکات زیر را مورد نظر قرار دهید:

  1. مشخصات وکالتنامه را در مبایعه نامه قید کنید.
  2. هر چه سریع تر برای انجام موضوع وکالت اقدام کنید. زیرا وکالت با فوت و جنون هر یک از طرفین از بین می رود. بنابراین ممکن است خدایی ناکرده دچار مسئله شوید.
  3. توجه داشته باشید که وکالت بلاعزل تنظیم شود.
  4. ترجیحا وکالتنامه محدود به مهلت نباشد اما اگر بود مهلت مناسبی را پیش بینی کنید.
  5. در قسمت حدود اختیارات کلیه اختیاراتی را که برای انجام کارهای اداره نیاز دارید قید کنید.
  6. مشخصات خودرو را در وکالتنامه قید کنید.

کلام آخر

فرقی نمی کند که قصد خرید از چه خودروسازی را دارد. پیش از خرید محصولات تیگو و آریزو به نمایندگی های معتبر آن ها مراجعه کنید. شرکت هایی که طرح های پیش فروش خودرو در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می دهند باید از اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مجوز کسب کرده باشند. لیست این شرکت‌ها توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود. برای اطلاع از نکات خرید خودرو و خرید محصولات تیگو و آریزو می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه نمایید و همین طور جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط خرید می توانید با ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *