مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
x22

یک ماشین خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر قصد دارید ماشینی جدید  خریداری کنید، در ابتدا در مورد ویژگی های ماشین خوب تحقیق کنید. مثلا برای خرید اقساطی x22 پرو، خودرویی که این روزها طرفداران زیادی دارد، لازم است به یک سری نکات توجه نمایید. اگر می خواهید با بهترین مشخصات اینگونه خودروها آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

خرید و بررسی ویژگی های ماشین خوب

امروزه نحوه خرید ماشین به طرز عجیبی تغییر یافته است. خرید یک ماشین خوب از مهمترین مسائلی است که ذهن صاحبان خودرو را مشغول می کند. اهمیت استفاده از یک اتومبیل خوب غیر قابل انکار است.

اگر خرابی و تعمیرات خودروی بی کیفیت را درنظر بگیرید، آنگاه به اهمیت استفاده از یک ماشین با کیفیت پی می برید. با شناخت ویژگی های ماشین خوب می توانید بهترین تصمیم را هنگام خرید خودرو بگیرید.

مهمترین ویژگی های ماشین خوب

به طور کلی زمانی که قصد دارید یک خودروی با کیفیت را خریداری نمایید، باید قبل از همه چیز  امکانات مناسب، مشخصات فنی، ویژگی های داخلی و ایمنی آن را ارزیابی کنید.

مشخصات فنی یک خودروی خوب

هنگامی که قصد خرید یک ماشین خوب با خصوصیات فوق العاده و برتر را دارید، پیش از همه سامانه انتقال قدرت آن را بررسی کنید.

لازم به ذکر است که سامانه انتقال قدرت به گروهی از اجزای خودرو گفته می شود که سبب حرکت آن می شود. این اسباب عبارتند از:

  • موتور
  • محور چرخ ها
  • جعبه دنده

موتور قوی از ویژگی های ماشین خوب

موتور قلب یک ماشین است، لذا مهمترین فاکتور در تعیین سرعت و مصرف بهینه سوخت آن می باشد. موتورها غالبا بر اساس تعداد سیلندر و ظرفیت آن بر اساس لیتر دسته بندی می شوند. اکثر موتورها ۴، ۶ و یا ۸ سیلندر دارند.

معمولا موتورهای ۴ سیلندر ۶/۱ لیتری برای ماشین های کامپکت و یا شاسی بلند کوچک بکار می روند که قدرت کمی داشته و توان زیادی به خصوص در سربالایی ها ندارند.

از طرفی موتورهای بزرگتر دارای ۸ سیلندر و با ظرفیت ۲/۶ لیتر و گشتاور زیادی می باشد و بنابراین مصرف سوخت بالاتری هم دارند. لذا ویژگی های ماشین خوب ممکن است بر اساس سلیقه افراد متفاوت باشند، بنابراین اگر قصد خرید یک خودروی اقتصادی را دارید یکی از ماشین های کم مصرف را انتخاب کنید.

جعبه دنده خوب از ویژگی های ماشین خوب

نوع گیربکس یا همان جعبه دنده (اتومات یا دستی بودن) از دیگر ویژگی های برتر یک خودروی خوب است. گیربکس اتومات این حسن را دارد که به صورت خودکار دنده را عوض می کند. در خودروهای دارای گیربکس نیمه اتوماتیک خودرو کلاچ را می گیرد و شما فقط دنده را عوض می کنید. در گیربکس های دستی راننده هم کلاچ را می گیرد و هم دنده را عوض می کند.

انتخاب گیربکس دستی یا اتوماتیک تا حدودی سلیقه ای هست. برخی افراد دوست دارند که اختیار دنده دست خودشان باشد.

با این وجود انتخاب یک گیربکس دنده اتوماتیک از جمله ویژگی های ماشین خوب به حساب می آید. زیرا از آنجایی که عملیات تعویض دنده به صورت خودکار انجام می شود استهلاک کمتری دارد.

محورهای چرخ خوب

محور بخشی از ماشین است که از موتور قدرت می گیرد و باعث حرکت چرخ ها می گردد. به طور کلی ۴ محور اصلی داریم که عبارتند از:

  • ۴ چرخ متحرک
  • تمام چرخ متحرک
  • محور جلو
  • محور عقب

هر محور ویژگی ها و امتیازاتی دارد. برای مثال در ماشینی با چهار چرخ محرک هر چرخ جداگانه از موتور نیرو دریافت می کند و حرکت خودرو را در گل و برف راحت می کند. عیب این محور پرمصرف بودن آن است. ماشینی که ۴ محوره است اگر روی سطوح معمولی حرکت کند به زودی از ناحیه محور آسیب می بیند.

در ماشین هایی با محور جلو چرخ‌های جلو اول حرکت می کنند و نسبت به اتومبیل هایی با محور عقب کشش بهتری دارند. به علاوه این نوع خودرو کنترل بهتری در شرایط بد آب و هوایی دارد.

از طرفی به دلیل کاهش وزن سیستم انتقال نیرو، این ماشین ها مصرف سوخت بهتری دارند اما سرعت کمتری دارند.

در ماشین های تمام چرخ متحرک تقریباً سامانه ای مانند خودرو چهار چرخ محرک دارند، اما طوری ساخته شده اند که امکان کمی لغزندگی بین چرخ‌های عقب و چرخ‌های جلو وجود دارد.

در ماشینی با محور عقب، چرخ‌های عقب ابتدا حرکت می کنند و معمولا این نوع خودرو قوی تر و قابل اعتمادتر هستند. در این ماشین ها چرخ های عقب مسئولیت حرکت ماشین و چرخ های جلو هدایت آن را بر عهده دارند. این ماشین ها پر سرعت تر بوده و در جاده های ناهموار پایداری بیشتری در محور عقب دارند. خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای از جمله ماشین هایی با محور عقب هستند.

در تعیین ویژگی های ماشین خوب باید به نوع استفاده ای که قرار است از ماشین بکنید و شرایط آب و هوایی منطقه مورد استفاده توجه داشته باشید.

خرید اقساطی x22 پرو

همانطور که در این مقاله هم اشاره کردیم یکی از ویژگی های ماشین خوب داشتن دنده اتوماتیک و شتاب خوب می باشد. این ویژگی در خودروی ایکس ۲۲ وجود دارد.

از طرفی با خرید اقساطی x22 پرو دیگر نیازی نیست نگران بودجه محدود خود باشید و به راحتی می توانید با انتخاب اقساط بلند مدت خرید خود را انجام دهید.

جمع بندی

بررسی ویژگی های ماشین خوب قبل از خرید بسیار ضروری است. لذا پیش از آنکه تصمیم به خرید بگیرید کمی اطلاعات فنی خود را بالا ببرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *