مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
داخل ماشین چری

داخل ماشین چری چه امکاناتی دارد؟

همواره این سوال توسط کاربران وجود دارد که داخل ماشین چری چه امکاناتی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات فنی و مشخصات داخلی خودرو چری را برای شما توضیح دهیم.

مشخصات فنی خودرو چری

مهمترین مشخصات فنی این خودرو عبارتند از:

  • دارای موتوری ۲ لیتری می باشد.
  • دارای قدرت ۱۳۹ است.
  • دارای گشتاور ۱۸۵ می‌باشد.
  • با مصرف سوخت ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰km کار می‌کند.
  • این خودرو دارای تجهیزات ایمنی دستگاه های پایداری و  ESPاست.
  • همچنین مجهز به ASR، DTC، HAC، EBA می باشد.
  • همچنین شامل سقف سانروف برقی است و به سنسور فشار باد تایر مجهز می‌باشد.
  • غربیلک فرمان به فرم دی-کات و اسپرت راحت تولید شده است.
  • پنل کیلومتر شمار دیجیتال عقب آن همینطور بر تکنولوژی‌های مدرن تیگو ۸ تاکید کرده است.

مشخصات داخل ماشین چری

  • سطح کیفی متریال در کابین خودرو وضعیت خوب و مناسبی دارد.
  • همچنین صندلی‌ها با روکش چرمی با کیفیت مطلوبی ایجاد شده اند و از لحاظ اصول ارگونومیک بدن سرنشین به نحو استاندارد و قابل پذیرشی بر روی اون قرار خواهند گرفت.
  • کابین چری تیگو ۸ دارای صندلی‌های ردیف اول و دوم است.
  • این صندلی ها هیچ محدودیتی در راحتی سرنشینان ایجاد نمی کند.
  • این کابین دارای صندلی های ردیف سوم هم می‌باشد. ویژگی این بخش از صندلی ها این است که این صندلی ها برای افراد ریز تر مانند بچه ها مناسب هستند.

دستگاه کروز کنترل داخل ماشین چری

کروز کنترل یکی از اجزای چری تیگو۵ است که همان کنترل‌کننده سرعت خودرو می‌باشد. سیستم کروز کنترل در مسافت‌های دور خیلی کاربرد دارد. راننده با فشار دادن دکمه این سیستم می‌تواند سرعت‌ را ثابت نگه دارد و آن را حفظ نماید. قابل ذکر است که این سیستم در سرعت‌های کمتر از ۴۰ تا ۵۰ کاربرد ندارد.

دستگاه ترمز پارک برقی EPB

خودروی چری تیگو ۵ دارای سیستم ترمز پارک برقی EPB است. این فناوری‌ در خودرو‌های مدرن قرارداده شده است و برای قفل کردن چرخ های عقب ایجاد شده است. امروزه این سیستم در بسیاری از خودروها تجهیز شده است و کاربرد مناسبی دارد.

دستگاه ترمز ضد قفل ABS داخل ماشین چری

یکی دیگر از اجزای چری تیگو ۵، سیستم ABS می‌باشد. این دستگاه امنیت بالایی را برای راننده ایجاد میکند که راننده می‌تواند با اطمینان کامل به آن تکیه کند و از آن بهره ببرد. این سیستم از ۴ قسمت تشکیل شده است که  دارای موارد زیر می باشد.

  • سنسورهای سرعت
  • پمپ
  • سوپاپ‌ها
  • کنترل‌کننده
  • برای استفاده از این سیستم نباید پدال ترمز را پشت سر هم فشار داد، بلکه باید آن را کامل فشار داد تا عملکرد مطلوبی داشته باشد.

طرز کار کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC

دستگاه HAC مخفف کلمه Hill-start Assist Control  می‌باشد. این سیستم به شروع حرکت در سربالایی کمک می‌کند. زمانی که خودرو در سربالایی یا شیب تند است، با این سیستم به عقب نخواهد برگشت. سیستم HAC با کمک چند سنسور، شیب را تشخیص می‎دهد و وقتی پدال ترمز را آزاد کنید، به عقب بر نمی‌گردد و سر جای خود ثابت می ماند. زمانی که اقدام به فشردن  پدال گاز کنید، خودرو حرکت نموده و از حالت HAC خارج می گردد.

دستگاه پخش الکترونیکی نیروی ترمز EBD داخل ماشین چری

یکی دیگر از اجزای چری تیگو ۵ دستگاه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD می‌باشد. این سیستم در حقیقت یک نرم‌ افزار در حافظه ABS می باشد و نیروی ترمز را به‌ مقدار کافی و مطلوب به چهار چرخ جلو، عقب، چپ و راست تقسیم می‌نماید.

این سیستم مقدار فشار چرخ‌ها را تنظیم می نماید، به طور مثال برای جلوگیری از قفل شدن چرخ‌های عقب، نیروی ترمز کمتری را هم به چرخ‌های عقب وارد می‌نماید.

نشان پنج ستاره N-Cap

N-Cap یک برنامه اندازه گیری ایمنی خودروهای مدرن اروپایی می باشد که با هدف بهبود ایمنی خودروها از سال ۱۹۹۷ از بلژیک شروع به فعالیت کرده است. از دیگر اجزا تعبیه شده داخل ماشین چری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کیسه هوا

چری تیگو ۵ واجد ۴ عدد کیسه هوا می‌باشد. این کیسه‌های هوا متعلق به راننده، سرنشین و دو عدد برای صندلی‌های عقب میباشد. کیسه هوا یا ایربگ برای ایمنی افراد در خودرو بسیار واجب و ضروری است. جنس این کیسه‌ها از پلاستیک است و بافت بسیار سبکی دارد.

ویژگی صندلی های داخل ماشین چری

صندلی‌های چری تیگو ۵ به شیوه ای طراحی گردیده است که به‌ صورت برقی قابل تنظیم هستند و  یکی دیگر اجزای مهم چری تیگو ۵ باشند. این صندلی‌ها در ۶ جهت متغیر هستند و سرنشینان می‌توانند آن‌ها را در جهت آناتومی بدن خود تنظیم نمایند.

مزایا

  • کابینی با گنجایش مناسب
  • گنجایش هفت نفر

 معایب

  • پیشرانه ضعیف
  • تک دیفرانسیل

آپشن‌های ایمنی در تیگو ۸ پرو

آسیا خودرو برای معرفی چری تیگو ۸ در بازار ایران، آپشن‌های ایمنی متنوعی را درنظر گرفته که اصلی ترین آنها عبارتند از:

۱.    رادار تصادف از عقب

زمانی که با دنده عقب، حرکت‌تان را آغاز  کنید و بخواهید از مکانی که قرار دارید خارج شوید اما خودرویی در نقطه ای  که شما امکان دید آن را ندارید باشد، سیستم ایمنی RCTA فعال گردیده و به شما هشدار صوتی می دهد. رادارهای قرار گرفته در طرفین سپر عقب، می‌توانند خودروهای عبوری در محدوده فاصله ۳۰ متری را به آسانی تشخیص دهند.

۲.    رادار تصادف از سمت جلو

اگر در حال رانندگی باشید، اما به طور ناگهانی، فاصله شما تا خودروی جلویی‌تان از حد مجاز و ایمن کاهش یابد، سیستم FCW فعال می شود  و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

۳.    رادار نقطه کور داخل ماشین چری

اگر در طول  رانندگی، خودرویی در نقطه کور چری تیگو ۸ پرو قرار گیرد، سیستم BSD که سنسورهای آن در طرفین و نزدیک قسمت پایانی خودرو هستند، فعال گردیده و علامت هشدار در آینه کناری روشن می‌گردد.

۴.    کروز کنترل هوشمند داخل ماشین چری

در کروز کنترل‌های عادی، سرعت خودرو همواره ثابت نگه داشته میشود. در نتیجه اگر خودرویی جلویی شما از سرعتش  کم نماید، فعال بودن کروز کنترل بسیار خطر دارد.

۵.    هشدار باز شدن درها

اگر چری تیگو ۸ پرو در حین توقف باشد و قصد پیاده شدن از آن را داشته باشید و خودروی دیگری در نقطه کور باشد اما درب خودرو را باز نمایید، سیستم DOW فعال شده و به شما هشدار صوتی ارائه می د‌هد.

۶.    کمکی ماندن در لاین

تیگو ۸ پرو به علت داشتن رادار جلو، سنسورهای جانبی به علاوه دوربین جلو می‌تواند خطوط جاده را تشخیص دهد.

۷.    کمک حرکت در ترافیک

در ترافیک های سنگین که باید پدال گاز و ترمز را مداوم فشرد، تیگو ۸ پرو با برنامه ای به اسم TJA این مشکل را حل می‌کند.

۸.    رادار تغییر لاین در داخل ماشین چری

اگر بدون استفاده از چراغ راهنما، خودرویی از روی خطوط جاده رد شود، سیستم LDW فعال می گردد و این تغییر لاین را به عنوان خستگی راننده یا حواس‌پرتی راننده می پندارد. به همین علت  نیز به راننده هشدار صوتی و تصویری ارائه می دهد.

۹.    نور بالا اتومات

چری تیگو ۸ پرو به سنسور نور مجهز گردیده است و بلافاصله پس از تشخیص تاریکی هوا، چراغ‌های جلو را روشن می‌نماید. اما علاوه بر این موضوع، تیگو ۸ پرو به سیستم IHC نیز مجهز می‌باشد. این سیستم با کمک دوربینی که در پشت آینه وسط جاسازی شده است، می‌تواند خودروهای جلویی را تا فاصله ۴۰۰ متری تشخیص دهد.

جمع بندی

امکانات بسیار متنوعی داخل ماشین چری وجود دارد که همگی بیانگر تکنولوژی پیشرفته در عصر جدید می باشد. برای اطلاع از محصولات و شرایط ثبت نام به سایت آسیا خودرو رجوع کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *