مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سقف پانوراما

چه ماشین هایی از تیگو و آریزو سقف پانوراما دارند؟

سقف پانوراما در چند سال گذشته یکی از آپشن های لاکچری خودروهای مدرن و خارجی به حساب می آمد. این سقف ها معمولا سبب می شوند تا هم میزان نور و هوای بیشتری به داخل ماشین وارد شود و هم به نوعی سبب طراحی شیک تر و جذاب تر این مدل از ماشین ها می شوند. در ادامه این بخش به خصوصیات انواع سقف های پانوراما و اینکه چه مدل از خودروهای چری از این سقف استفاده می کنند، خواهیم پرداخت.

سقف پانوراما چیست؟

زمانی که سقف استاندارد و معیار خودروها در عوض داشتن فلزی که از جنس بدنه و کابین خودرو است، از شیشه برخوردار می گردد، می توان گفت که سانروف ایجاد شده است. اما این تمام ماجرا نیست، زیرا سقف های پانوراما دارای ویژگی های دیگری نیز هستند که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

اما آیا می دانید که دلیل نامگذاری این سقف های شیشه ای خودروها به نام پانوراما چیست؟ اولین موضوعی که باید به خاطر داشته باشید، این است که پانوراما به نوعی از لنز دوربین گفته می شود که به شما امکان داشتن یک دید وسیع را می دهد.  سقف های پانوراما نیز در خودروها همین حالت را دارند و به شما این امکان را می دهند که دید بسیار وسیع و خوبی از آسمان داشته باشید.

سقف پانوراما

چه ماشین هایی از تیگو و آریزو سقف های پانوراما دارند؟

حال که به طور کلی سقف های پانوراما را در خودروها شناختیم، بهتر است بدانیم که چه مدل از خودروهایی که تولید شرکت خودروسازی چینی چری هستند، دارای سقف های پانوراما می باشند. به طور کلی خودروهایی همچون آریزو ۵ و آریزو ۶ که جز سدان های خانوادگی این شرکت خودروسازی می باشند، دارای سقف پانوراما مختص به طراحی بدنه و کابین خودشان هستند.

از سوی دیگر نیز ۴ مدل خودروی تیگو که با نام های تیگو ۷، تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ و تیگو ۸ پرو شناخته می شوند نیز دارای سانروف و سقف های پانوراما می باشند. این ۴ خودرو جز ماشین های کراس اور شرکت چری بوده و همگی آن ها جز خودروهای محبوب به حساب می آیند.

مزیت های سقف پانوراما

اطلاع از مزیت هایی که خودروهای دارای این آپشن خواهند داشت، احتمالا شما را ترغیب می کند که خودرویی با سقف شیشه ای را به خودرویی به سقف آهنی ترجیح دهید.

*زیبایی

اولین و مهم ترین مولفه ای که می تواند یک سطح پانوراما در خودروی شما ایجاد کند، مربوط به مولفه زیبایی می شود. در واقع می توان گفت که به دلیل دو متریاله بودن سقف و همچنین دودی بودن شیشه از نمای بیرونی، می توانید جذابیت فوق العاده ای که خودرویتان پیدا کرده است را ببینید. این موضوع حتی به دلیل رنگ متضاد شیشه و بدنه نیز دوچندان شده و جذابیت بیشتری را به خودروی شما می دهد.

*ورود نور بیشتر به فضای داخل

زمانی که درب پارچه ای یا همان نمدی سقف پانوراما را باز می کنیدف متوجه می شوید که فضای داخل ماشینتان تا چه حد جذاب تر و پر نور تر شده است. این موضوع به دلیل وجود سقف پانورامایی است که در خودرو وجود دارد. مسلما نور بیشتری که به فضای داخل رسوخ می کند، می تواند حتی برای روحیه سرنشینان خودرو نیز در مسافت های طولانی، مفید واقع شود. البته فراموش نکنید که در هنگام هوای ابری و یا پیش از طلوع و غروب خورشید، این سقف ها شما را از روشن کردن چراغ داخل کابین یا هر وسیله روشنایی دیگری بی نیاز خواهند کرد.

*افزایش جذابیت نمای داخلی

مورد بعدی در خصوص افزایش جذابیت نمای داخلی است. مسلما زمانی که سقف پانوراما شما باز باشد، تصویر بسیار دلپذیری را از آسمان خواهید داشت که می تواند به شما کمک کند تا نمای بهتری را از سمت فضای داخلی مشاهده کنید. در واقع با وجود این مدل از سقف ها، حس خفگی و بستگی که داخل خودرو وجود دارد تا حد بسیار زیادی از بین می رود و همین موضوع می تواند به شما در داشتن حس بهتر در زمانی که سوار ماشین هستید، کمک کند.

*آپشن لاکچری

هنوز هم با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای تولیدی امروزی آپشن های بیشتری را دریافت کرده اند، این سقف ها جز یکی از آپشن های لاکچری و لوکس باقی مانده است. در واقع اگر بخواهیم این موضوع را درک کنیم، باید بگوییم که سقف پانوراما را در هر ماشینی نمی توانید ببینید و این موضوع به شما کمک می کند تا اگر خودروی مدنظرتان دارای چنین آپشنی بود، آن را لوکس در نظر بگیرید.

معایب سقف پانوراما

با وجود تمام مزیت هایی که از سقف های پانوراما گفتیم، باید گفت که وجود این مدل از سقف ها در خودروهای تیگو و آریزو  یا هر خودروی دیگری می تواند معایب خاص خودش را نیز داشته باشد.

افزایش قیمت خودرو یکی از مهم ترین این معایب به شمار می رود. برای درک این موضوع کافی است تا صرفا به قیمت خودروها با سقف پانوراما و قیمت خودروها بدون این سقف ها توجه کنید. اگر بخواهیم این موضوع را در خودروهای خارجی مورد بررسی قرار دهیم می توانیم بگوییم که وجود این سقف های شیشه ای به راحتی می تواند قیمت خودروی شما را تا ۳ هزار دلار افزایش دهد.

البته جای نگرانی نیست، زیرا در خودروهای سری تیگو و آریزو، شرکت چری سعی کرده است تا قیمت خودروها را تا جایی که امکان دارد در حداقل ترین حالت ممکن نگه دارد.

سقف پانوراما

جمع بندی

به طور کلی سقف های  سانروف و پانوراما در خودروهای چری آریزو و چری تیگو وجود دارد. وجود سقف پانوراما از جمله مواردی است که جز آپشن های خودرو است و حتی اگر در خودرو وجود نداشته باشد، اختلالی در عملکرد آن ماشین به وجود نخواهد آورد.

با این وجود اگر قصد دارید تا بیشتر از شرایط محصولات تیگو و آریزو باخبر شوید، بهتر است به نمایندگی های آسیا خودرو مراجعه کنید و یا به سایت این شرکت رجوع کرده و از تمام اطلاعات جزئی این موضوع خبر پیدا کنید.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *