مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سنسورهای تیگو سون 7

اسب بخار در خودرو تیگو ۷ چیست؟

اسب بخار در خودرو تیگو ۷ یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود.  برای خرید محصولات تیگو و آریزو و به طور کلی هر خودرویی که به تازگی وارد بازار شده است، بهتر است به نمایندگی های مجازی که آن خودرو را به فروش می رسانند مراجعه کرد. محصولات تیگو و آریزو ساخت شرکت های خودروسازی چینی هستند که مدیران خودرو واردات آن ها را بر عهده گرفته است. در ادامه به بررسی ویژگی های این دو نوع خودرو می پردازیم تا بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر به شما در تصمیم گیری نهایی کمک کنیم.

انواع خودروهای تیگو و همچنین مدل های مختلف خودروهای آریزو هر دو محصول یک شرکت خودروسازی چینی به نام “چری” هستند. مسلما کیفیت ساخت آن ها نیز تقریبا در یک رده قرار دارد و تفاوت بین آن ها شاید در برخی از موارد خاص باشد. در ادامه مدل های مختلف و همچنین تفاوت های آن ها با یکدیگر را بررسی می کنیم تا بهتر متوجه شوید که طبق مولفه های مدنظر شما کدام یک از این خودروها می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اولین محصول مربوط به چری آریزو ۵ می شود. این خودرو حدود ۶ سال پیش وارد بازار خودروی چین شد و پس از آن نیز به بازار ایران راه پیدا کرد. توان موتور این خودرو ۱۱۵ اسب بخار، گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر و ظرفیت کلی موتورش نیز برابر ۱.۵ لیتر است. این خودرو با دو نوع گیربکس به بازار عرضه شد. نوع اول ۵ دنده دستی و نوع دوم اتوماتیک CVT یا دو کلاچه بود. در ایران، آریزو ۵ با موتور توربوشارژی که ابداعی مدیران خودرو بود عرضه می شد. این موتور توربو شارژ می توانست تا حدودی کمبود قدرت موتور این خودرو را جبران کند، زیرا با توربوشارژ اسب بخار موتور به ۱۴۷ و گشتاوری نیز به ۲۱۰ نیوتن متر ارتقا پیدا کرده بود.

اسب بخار

این خودرو تنها دارای موتور و دیفرانسیل نیست، قطعا امکانات رفاهی زیادی نیز دارد که می توانند مدنظر قرار گیرند. سیستم توزیع نیروی ترمز، ترمزهای دیسکی، ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و ضد لغزش خودرو در جاده های لغزنده، ایربگ های هوایی جلویی، جانبی و پرده ای، سنسور فشار باد لاستیک ها، کی لس، استارت دکمه ای، کروز کنترل، سانروف، سنسور پارک دنده عقب و دی لایت از جمله مهم ترین آپشن های این خودرو جذاب و جدید محسوب می شوند.

چری آریزو ۶ خودرو بعدی از نسل آریزوها محسوب می شود. این خودرو زمانی که به بازار وارد شد، توانست تمام نواقص و کم و کاستی هایی که آریزو ۵ با آن ها درگیر بود را برطرف سازد. بد نیست بدانید که هم آریزو ۵ و هم آریزو ۶ هر دو خودرو سدان محسوب می شوند. سال ۲۰۱۸ بود که چری آریزو ۶ به بازار وارد شد و از برخی جهات توانست جهش های خوبی داشته باشد. اولین تغییر این خودرو در ۹ دنده شدن اتوماتیک و دو کلاچه گیربکسش بود. مود بعدی افزایش قدرت موتور به ۱۴۷ اسب بخار محسوب می شد.

تمامی ویژگی های دیگر و آپشن هایی که در چری آریزو ۵ وجود داشتند در این خودرو نیز قرار گرفتند. بنابراین می توان گفت مهم ترین تفاوت آریزو ۶ با آریزو ۵ در همان نوع گیربکسش بود.

خودروهای تیگو که ساخت زیر مجموعه چری هستند نیز نوع دومی از خودرو به حساب می آیند که نمایندگی آسیا خودرو آن ها را به فروش می رساند. خودروهای چری تیگو از نوع شاسی بلند هستند و توانسته اند در بازار محبوبیت خوبی پیدا کنند.

چری تیگو ۵ از سال ۱۳۹۶ وارد بازار خودرویی ایران شد. این خودرو دارای نقاط قوت فراوانی است، اما بهتر است عجله نکنید، زیرا نقاط ضعف فراوانی نیز دارد که باعث می شود برخی از خریداران خودرو نسبت به انتخاب آن کمی دچار تردید و شک شوند.  نقاط قوت این خودرو شامل فضای کابین بزرگ، گیربکس یا همان جعبه دنده پر قدرت، وجود آپشن های بیشتر نسبت به مدل های قبلی و همچنین بهبود موتور و گیربکس آن در مدل های جدیدترش بود.

اما در خصوص نقاط ضعف این خودرو نیز باید گفت که فنربندی خشک خودرو سبب می شود تا در جاده های خاکی و فرعی، تکانه های شدیدی را حس کنید. میزان کشش خودرو در سربالایی ها، عدم وجود دریچه تهویه هوا در قسمت صندلی های عقب، کیفیت پایین قطعات به کار رفته در داخل کابین خودرو و همچنین به گوش رسیدن صدای بالای موتور در هنگام سرعت بالا از جمله مهم ترین معایب این خودرو به حساب می آید. با وجود تمام معایبی که برای چری تیگو ۵ نام برده شد، باید گفت که این خودرو نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی می تواند گزینه بسیار بهتری در نظر گرفته شود که خرید آن برایتان مقرون به صرفه تر خواهد بود.

حجم کلی این موتور ۲ لیتر بوده و همین حجم بالا می تواند قدرت و شتاب زیادی به ماشین بدهد. قدرت موتور ۱۳۹ اسب بخار و گشتاوری ۱۸۲ نیوتن متر برای این خودرو اعداد قابل قبولی به حساب می آیند. کروز کنترل، سنسورهای عقب و جلو، ایربگ های ۶ گانه، سیستم ترمز قوی و کمکی، دی لایت و اتو لایت، فرمان حساس به سرعت و همچنین دکمه دار، دوربین دنده عقب و…از جمله آپشن های این خودرو هستند که برای افراد بسیاری جذابیت دارند. گاهی اوقات جذابیت این آپشن ها به قدری است که حتی می توان گفت مشتریان از نواقص خودرو به خاطر همین آپشن ها چشم پوشی می کنند.

اسب بخار

جمع بندی

نمایندگی های آسیا خودرو می توانند خرید محصولات تیگو و آریزو را برایتان بسیار راحت کنند، زیرا به سادگی می توانند شرایط استثنایی برای خرید این محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهند. شما نیز در صورتی که قصد ثبت نام خودروی تیگو را دارید، می توانید به این مراکز مراجعه کرده و آن چیزی که مطابق با معیارهای شما است را انتخاب کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *