مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
رادار نقطه کور آریزو 6

قدرت موتور اسب بخار چیست و در آریزو ۶ چقدر است؟

اگر برای پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶ در مورد این خودرو تحقیق کرده اید، احتمالاً اصطلاح قدرت موتور «اسب بخار» را می شناسید. اما شاید شما هم مثل بسیاری از افرادی که چندان سر رشته ای در خرید خودرو ندارند، ندانید که اسب بخار دقیقا چیست؟

خوب، این راهنما همه چیز را در مورد این معیار قدرت به شما توضیح می دهد، از جمله معنی آن، نحوه محاسبه آن و ارتباط آن با اسب ها!

 

اسب بخار یعنی چه؟

اسب بخار، عددی است که برای اندازه گیری قدرت یک موتور استفاده می شود و اغلب به اختصار اسب بخار خوانده می شود. به عبارت ساده، میزان «کارا» بودن موتور است.

دانش بیشتری در پشت سرعت یک ماشین وجود دارد تا قدرت محض، اما قدرت موتور، بیشترین تاثیر را بر عملکرد کلی یک ماشین دارد – به ویژه، توانایی آن در شتاب گیری.

البته با جز ب بخار، انواع مختلفی از معیار های اندازه گیری دیگر نیز وجود دارد، مانند:

PS –  مخفف pferdestarke در زبان آلمانی است که به معنای واقعی کلمه به اسب بخار ترجمه می شود. این رایج ترین معیار اندازه گیری مورد استفاده در اروپا است و دقیقاً معادل اسب بخار است.

CV – مشابه PS،  معادل مستقیم با اسب بخار است. این اصطلاح فرانسوی است که مخفف کلمه chevaux-vapeur است.

kW که مخفف کیلووات است و در صنعت خودرو، بیشتر در اروپا برای خروجی برق خودروهای الکتریکی استفاده می شود. ۱ کیلووات معادل حدود ۱.۳ اسب بخار است.

 

واقعاً به چه مقدار اسب بخار برای رانندگی با یک خودروی لوکس نیاز دارید؟

این روزها، اکثر خودروها با فیس لیفت های مختلف کا دارای چند نوع موتور هستند، عرضه می شوند. موتور های کم حجم تر به طور معمول بر مصرف سوخت تاکید دارد، در حالی که موتورهای بزرگتر و گرانتر بر قدرت تاکید دارند. شما طیف وسیعی از نظرات را در مورد اسب بخار خواهید شنید، اما در نهایت خرید وسیله نقلیه مناسب برای شما مهم است. بیایید ببینیم چقدر اسب بخار نیاز دارید و آیا میزان اسب بخار خودروی آریزو ۶ برای شما مناسب است یا خیر.

قدرت خودروهای زیر ۱۰۰ اسب بخار

معمولاً این سطح از قدرت را فقط در خودروهای کوچکی مانند Smart Fortwo خواهید دید. در حال حاضر در بازار ایران، خودزوهایی مانند پراید و تیبا چنین قدرت موتوری دارند. این وسایل نقلیه معمولاً به عنوان خودروهای داخل شهر مناسبند.

قدرت خودروهای زیر ۲۰۰ اسب بخار

جذابیت قدرت و شتاب، هنگام رانندگی با ماشین، غیرقابل انکار است. به همین دلیل است که این روزها اکثر ماشین های به روز مانند آریزو ۶ دارای اسب بخار بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هستند تا قدرت لازم برای رانندگانی که به دنبال رانندگی ایمن اما لذت بخش هستند، فراهم کنند. این قدرت موتور برای رانندگانی که به دنبال هیجان جاده نیستند، کافی است.

موتورهای تا ۲۰۰ اسب بخار، روی سدان های خانوادگی جمع و جور و ساب کامپکت قرار می گیرند که علاوه بر تامین قدرت کافی، در دورهای بالاتر سر و صدای کمتری دارند و می توانند برای آرامش سرنشینان مناسب باشند.

 

 

قدرت موتور زیر ۳۰۰ اسب بخار

برای یک سدان متوسط، قدرت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار پتانسیل بسیار بیشتری را در زیر پدال گاز ارائه می دهد. بسته به سلیقه شخصی شما، این احساس قدرت می تواند ایده آل باشد. اما بسیاری از خودروهای لوکس مانند تیگو ۸ پرو که با ۱۹۰ اسب بخار عرضه شده اند شتاب و قدرت کافی را با توجه به طراحی خودرو برای شما فراهم می کنند. قدرت موتور بالاتر به معنای مصرف سوخت بیشتر و صدای موتور بالاتر است.

قدرت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار برلی بسیاری از رانندگان جذاب است. اما باید در مورد خرید و ثبت نام آنلاین مدل هایی که به ۳۰۰ اسب بخار قدرت نزدیک می شوند محتاط باشید، مگر اینکه وسیله نقلیه یک کامیون سنگین یا مدل بزرگ دیگری باشد.

قدرت موتور بیش از ۳۰۰ اسب بخار

خودرویی با قدرت موتور بیش از ۳۰۰ اسب بخار، یک نوع نقطه اوج است که قدرت کافی برای ایجاد احساس سبکی و چابکی بیشتر را به شما می دهد. اما مطمئنا این چنین قدرت فوق العاده ای برای سران هایی نظیر آریزو ۶ اصلا توصیه نمی شود. چنین قدرتی برای وسایل نقلیه بسیار بزرگ مانند کامیون ها در نظر گرفته می شود که با سبک رانندگی و نیازهای رانندگان این مدل وسایل نقلیل مطابقت دارد.

قدرت موتور آریزو ۶ چند اسب بخار است؟

آریزو ۶ مجهز به موتور ۱.۵T با راندمان بالا است که حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را تولید می کند. این موتور دارای فناوری‌های پیشرفته یکپارچه است که پاسخ شتاب را تا ۳۵ درصد افزایش می‌دهد و مصرف سوخت ۱۰۰ کیلومتری را به ۶.۴ لیتر کاهش می‌دهد و راننده را قادر می‌سازد تا از رانندگی در دور بالا بدون نگرانی از مصرف سوخت لذت ببرد.

جدیدترین CVT25 9 سرعته با کارایی بالا نیز روی این سدان خوش ساخت چینی نصب شده که دارای حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر و بازده گیربکس ۹۲.۵ درصد است، حالت تعویض دنده دستی شما را قادر می سازد تا اثر تعویض دستی ۹ دنده را شبیه سازی کنید و به دلیل تطابق کامل با سیستم قدرت، توان خروجی مطلوب، قابلیت اطمینان بالا، تعویض دنده نرم و کاهش مصرف سوخت را فراهم می کند.

اگر در رانندگی تازه کار هستید یا تا به حال خیلی فراتر از محدوده اسب بخاری که به آن عادت کرده اید فراتر نرفته اید، کمی ریسک ضرری نخواهد داشت. اگر می‌خواهید با پیش ثبت نام و سفارش آنلاین آریزو ۶، رانندگی با این سدان پر قدرت را تست کنید، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شرایط دلخواه تان را برای خرید این خودرو انتخاب کنید.

 

منبع

https://www.motorcity.com.bh/index.php/cherry/arrizo-6

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *