مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم الکترونیکی خودرو

آپشن خودرو چیست؟

امروزه آپشن خودرو با اندازه پیشرفت فناوری ها ارتقا یافته است. با این وجود برخی از آپشن ها حتما باید در یک خودروی استاندارد وجود داشته باشند و برخی دیگر صرفا آپشن های رفاهی هستند.

افزایش رفاه با افزایش آپشن خودرو

منظور از آپشن های خودرو یک سری امکانات و سیستم‌هایی می باشد که لازم است قبل از خرید آنها را انتخاب نمایید. با افزایش این آپشن‌ها قیمت خودرو نیز افزایش می یابد.

برخی از آپشن‌های خودرو را می‌توان حتی بعد از خریداری خودرو به صورت جداگانه خرید نموده و نصب کرد. اینگونه آپشن‌ها موجب افزایش راحتی و ایمنی سرنشینان خودرو می شوند.

برخی از آپشن‌های ماشین در خودروهای لاکچری و بسیار گران نصب می شوند و برخی در خودروهای معمولی نصب می‌گردند.

انواع آپشن‌های خودرو

آپشن خودرو در چند گروه دسته بندی می‌شوند. برخی از آنها باعث بهبود عملکرد خودرو شده و برخی دیگر صرفا به منظور افزایش ایمنی خودرو و کاهش آسیب هنگام تصادفات تعبیه شده‌اند.

برخی از آنها نیز فقط حالت تزئینی دارند. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین آپشن هایی که در خودرو وجود دارد را به شما معرفی نماییم تا در بررسی شرایط محصولات تیگو و آریزو در نظر بگیرید.

آپشن خودرو سیستم سردکن و گرمکن صندلی ها

نشستن روی یک صندلی گرم در زمستان وقتی از هوای سرد بیرون به داخل می‌آیید به خصوص در صندلی‌های چرمی که به طور معمول سردتر از صندلی های پارچه‌ای هستند بسیار لذت بخش است.

یکی از شرایط محصولات تیگو و آریزو که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد همین سیستم سردکن و گرم کن صندلی می‌باشد. اگر خودروی شما این تجهیزات را ندارد می توانید بدون تغییر صندلی ها با یک برق ۱۲ ولت این آپشن را اضافه کنید.

سیستم سرد کننده صندلی نیز برای تابستان به درد می‌خورد و به وسیله یک فن تهویه هوا زمانی که روی صندلی می نشینید سریع شما را خنک می‌کند.

آپشن خودرو- گرم کننده غربیلک فرمان

گرم کننده غربیلک فرمان هم چه به شکل چرمی و چه از جنس غیر چرمی موجب گرم شدن دست شما هنگام رانندگی می‌شود. برای این آپشن کافی است کلید گرمکن روی فرمان را که با برق ۱۲ ولت کار می کند فشار دهید.

آپشن کروز کنترل

کروز کنترل برای ثابت ‌نگه ‌داشتن سرعت ماشین در مسیرهای طولانی بدون فشار دادن مکرر پدال گاز به کار می رود. دو نوع کروز کنترل داریم:

کروز غیر فعال

در این نوع ماشین با یک سرعت یکنواخت به حرکت خود ادامه می‌دهد و راننده می‌تواند برای مدت زمانی از فشار دادن پدال گاز دست بردارد.

کروز فعال یا تطبیقی

نوع پیشرفته ای از کروز است که کلا خودرو خود سرعت را تطبیق می دهد و دیگر در طول رانندگی نیاز به فشار دادن پدال گاز ندارید. این کروز پیشرفته را در اکثر ماشین‌های گران قیمت مثلا در شرایط محصولات تیگو و آریزو می‌یابید. زمانی که دیگر نیازی به کروز ندارید با زدن کلید خاموش کنترل ماشین را دوباره خود به دست می‌گیرید.

آپشن خودرو ردیاب و مسیر یاب

ردیاب یا (GPS) دستگاه کوچکی است که با افزودن یک سیم کارت نصب می‌گردد و سپس با استفاده از جی پی اس ماهواره موقعیت مکانی راننده را پیدا نموده و به او در رانندگی کمک می‌نماید.

با استفاده از این ردیاب می‌توانید هرلحظه موقعیت خودرو را چک کنید یا از راه دور آن را خاموش کرده و مانع روشن شدن موتور یا باز شدن درها شوید. این سیستم هنگام سرقت خودرو بسیار مفید است.

وایرلس یا شارژ بی سیم

 با استفاده از این آپشن خودرو می‌توانید بدون داشتن کابل تلفن همراه خود را در صورتی که قابلیت شارژ وایرلس را داشته باشد شارژ نمایید. لذا با قرار دادن گوشی را روی دستگاه می توانید آن را شارژ کنید.

آپشن خودرو استارت بدون کلید

استارت زدن بدون کلید یا همان (Keyless Start) به شما قابلیت باز و بسته کردن درب های خودرو بدون کلید را می‌دهد. کافی است پدال ترمز را فشار دهید تا بدون کلید روشن شود.

پاور بالابرنده شیشه خودکار

با نصب این آپشن خودرو دیگر نیازی نیست در صورت فراموشی سوئیچ را باز کنید و شیشه را بالا ببرید. بعد از خروج از اتومبیل شیشه ها به طور خودکار با فشار دادن دکمه ریموت بسته می‌شوند. این آپشن هم در شرایط محصولات تیگو و آریزو وجود دارد.

مانیتور صندلی عقب

اگرچه در قدیم این مانیتورهای پشت صندلی جلو به سیستم صوتی ماشین وصل می‌شدند امروز آنها بسیار پیشرفته شده و هر کدام سیستم مستقلی دارند که به سرنشینان عقب اجازه می‌دهند هر کدام فایل های خود را پخش کنند.

این آپشن خودرو چندان ضرورتی ندارد و بیشتر جنبه سرگرم کننده دارد.

آپشن خودرو رادار نقطه کور

با بکارگیری این آپشن راننده دید بهتری نسبت نقاط اطراف خودرو که در میدان دید او نیست می‌یابد. با این آپشن زمانی که مانعی در دید راننده نیست و به آن نزدیک می شود چراغ‌های زرد رنگی که روی آینه‌های جلو است قرمز می‌شود. این آپشن به منظور افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در شرایط محصولات تیگو و آریزو گنجانده شده است.

شرایط محصولات تیگو و آریزو

شما می‌توانید همه آپشن‌های موجود در این محصولات را از صفحه معرفی محصولات در سایت آسیا خودرو بررسی نموده و سپس برای خرید به صفحه فروش مراجعه کرده و با شناخت کافی نسبت به خودروی مورد نظر خرید خود را انجام دهید.

جمع بندی

آپشن خودرو به شما امکان استفاده از فناوری‌های جدید در صنعت خودروسازی را می دهد. با افزایش آپشن‌ها طبیعتا قیمت خودرو نیز بالاتر می رود. اگر مایلید بیشتر در این زمینه بدانید مقاله تیگو ۷ جدید چه امکانات و آپشن هایی دارد  را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *