مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
خرید محصولات تیگو و آریزو

حجم موتور تیگو ۷ چقدر است؟

حجم موتور تیگو ۷ چقدر است؟ این سوالی است که دوست داران خودروهای خانواده چری و به خصوص سری تیگو بسیار می پرسند. معمولا حجم موتور گزینه بسیار با اهمیتی برای افرادی است که قصد دارند تا یک خودرو را خریداری نمایند. در واقع این مولفه می تواند گزینه ها و مولفه های بسیار مهم دیگری را نیز تعیین کند به همین خاطر است که در این مقاله سعی کرده ایم تا توجه ویژه ای را بر روی این موضوع قرار دهیم.

حجم موتور چیست؟

حجم موتور به میزان سوختی گفته می شود که آن موتور می تواند در هر بار تنفس طبیعی در داخل سیلندرها بسوزاند. این جمله یک توضیح بسیار ساده و کوتاه از مقوله حجم موتور تیگو ۷ و یا به طور کلی هر نوع موتور دیگری است که امروزه در خودروها استفاده می شوند.

حجم موتور تیگو 7

مولفه های مهم در ارتباط حجم موتور تیگو ۷

معمولا افراد مختلف خودروهای متفاوتی با حجم موتورهای گوناگونی را می پسندند. بسیاری از افراد تصور میکنند که هرقدر حجم موتور خودروی مورد نظرشان همچون حجم موتور تیگو ۷ بالاتر باشد، بهتر است و به هیچ وجه نباید خودروهایی با حجم موتور پایین را حتی سوار نیز بشوند، چه برسد به آن که بخواهند این خودروها را خریداری کنند.

در اینجا به چند مولفه مهم که در ارتباط با حجم موتور خودرو است می پردازیم. این مولفه ها به شما نشان می دهد که در نهایت خرید خودرو با چه حجم موتوری مناسب است.

۱-ارتباط حجم موتور و قدرت موتور

اولین مورد ارتباط بین حجم موتور و قدرت موتور است. به طور مثال در خودرو تیگو ۷ حجم موتور برابر ۱.۵ لیتر است که در بین موتورهای خودروهای موجود در بازار یک مورد کاملا معمولی و حتی ضعیف نیز ممکن است به شمار برود. اما آیا واقعیت نیز همین است؟ در خصوص تیگو ۷ پاسخ این مسئله کاملا منفی است، زیرا در این خودرو با وجود آن که حجم موتور برابر ۱.۵ لیتر است، از موتور توربوشارژ استفاده می کنند که می تواند کمبودهای حجم موتور پایین را جبران نماید. بنابراین به این موضوع نیز در هنگام انتخاب و خرید تیگو ۷ حتما دقت لازم را داشته باشید.

۲-ارتباط حجم موتور و میزان مصرف سوخت

دومین موردی که به صورت مستقیم با حجم موتور ارتباط دارد میزان مصرف سوخت خودرو است. همان طور که در ابتدای مطلب نیز بیان شد، هر قدر خودرو حجم موتور بیشتری داشته باشد، مسلما در هر بار تنفس طبیعی سیلندرها میزان بنزین بیشتری نیز مصرف می کند که همین موضوع سبب افزایش مصرف سوخت خودرو می شود.

۳-ارتباط حجم موتور و گشتاوری

و مورد سومی که می تواند بین حجم موتور تیگو ۷ و یا هر ماشین دیگری با یک مولفه برقرار شود، ارتباط بین حجم موتور و گشتاوری خودرو است. گشتاوری در واقع به میزان شتابی گفته می شود که خودرو در هنگام آغاز حرکت و یا در زمان تغییر سرعت پیدا می کند. گشتاوری نیز خودش به دور موتور مربوط می شود. هر قدر حجم موتور بالاتر باشد، دور موتور در دقیقه بالاتر رفته و در نهایت میزان گشتاوری نیز افزایش پیدا می کند.

نحوه سنجش و محاسبه حجم موتور

اگر دوست دارید بدانید که حجم موتور تیگو ۷ را چگونه مورد سنجش قرار می دهند، می توانید این موضوع را مطالعه کنید. یک راه بسیار ساده برای محاسبه حجم موتور وجود دارد که به صورت فرمولی تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. این فرمول به این شکل است که قطر سیلندر را در عدد ۳.۱۴/۴ ضرب می کنند و حجم موتور را به دست می آورند.

البته لازم به ذکر است که حجم موتور با واحدهای متفاوتی همچون لیتر، سی سی و یا اینچ مکعب نشان داده می شود. به طور مثال حجم موتور تیگو ۷ برابر ۱.۵ لیتر است که می توان آن را با عدد ۱۵۰۰ سی سی نیز نشان داد.

حجم موتور تیگو 7

مزیت های موتور تیگو ۷

همان طور که گفته شد حجم موتور تیگو ۷ برابر ۱.۵ لیتر و یا ۱۵۰۰ سی سی است. اما این موتور با چنین حجمی چه ویژگی ها و نکات مثبتی را می تواند برای ما به همراه داشته باشد؟ هر قدر حجم موتور پایین تر باشد، میزان سوخت مصرفی آن نیز کمتر است؛ بنابراین چنین خودرویی می تواند برای استفاده به عنوان یک خودروی خانوادگی و مقرون به صرفه انتخاب ایده آلی باشد.

دومین مورد در خصوص هزینه های کمتر چنین موتوری است. معمولا هر قدر حجم موتور بالاتر می رود و تعداد سیلندرهایش اضافه می شود، میزان هزینه های نگهداری و تعمیر آن نیز به شکل تصاعدی افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی می توان گفت که این حجم موتور تیگو ۷ سبب شده است تا میزان خرابی و همچنین هزینه های این موتور بسیار کاهش پیدا کنند.

جمع بندی

همان طور که توضیح دادیم حجم موتور تیگو ۷ دارای ابعاد و اندازه های متوسط و مناسبی است که می تواند برای یک خودروی خانوادگی بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد. در صورتی که قصد خرید تیگو ۷ و یا هر نوع خودروی دیگری را از گروه صنعتی مدیران خودرو و ایران خودرو دارید، می توانید به نمایندگی های آسیا خودرو که در سرتاسر کشور قرار دارند مراجعه کنید.

در این نمایندگی ها هم اکنون فروش خودروی تیگو ۸ پرو نیز در حال انجام است که نسخه به روز رسانی شده و همچنین ارتقا یافته تیگو ۷ به حساب می آید. در صورتی که فاقد بودجه لازم برای خرید خودرو هستید، می توانید به سادگی به سراغ خرید اقساطی تیگو ۷ بروید و با تعیین تعداد اقساط و همچنین مبلغ هر قسط به آن چیزی که می خواهید برسید.

 

 

حجم موتور تیگو ۷


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *