مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
قدرت موتور تیگو 7

قدرت موتور تیگو ۷ چقدر است؟

نخستین باری که تیگو ۷ وارد بازار خودرویی ایران شد در سال ۱۳۹۶ بود و تا به امروز توانسته است که مخاطبان بسیاری را به سمت خودش جلب نماید. بررسی فنی و تخصصی قدرت موتور تیگو ۷ می تواند به بسیاری از افرادی که در میان مدل های انبوه خودرو با طیف قیمتی متفاوت سرگردان هستند کمک کند تا انتخاب بهتر، عاقلانه تر و با کیفیت تری داشته باشند. در ادامه در خصوص ویژگی های این خودرو از لحاظ فنی، موتوری و همچنین ظاهری توضیحات کامل تر و بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

قدرت موتور تیگو 7

ویژگی های فنی تیگو ۷

گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دو کلاچه اولین موردی است که در این زمینه جلب توجه می کند و می تواند رانندگی بسیار ساده و راحتی را برای شما فراهم نماید. پیشرانه موتور نیز ۴ سیلندر است، اما خبر خوب آن است که موتور این خودرو توربو شارژ است و بنابراین چری ۷ می تواند حتی با خودروهای ۶ سیلندر نیز در قدرت و سرعت رقابت نماید. حجم کلی موتور ۱۵۰۰ سی سی است، این حجم در نگاه اول کم است و حتی می تواند سبب دلسردی مخاطبان نیز شود، اما فراموش نکنید که موتور خودرو توربوشارژ است و می تواند ظرفیت کم موتور را جبران نماید.

ویژگی های موتور تیگو ۷

اولین موضوعی که در خصوص موتور یک ماشین مطرح می شود، قدرت موتور تیگو ۷ است. قدرت موتور این خودرو برابر ۱۴۷ اسب بخار است که مقدار قابل توجهی در مقایسه با خودروهای داخلی با قدرت ۹۰ الی ۱۱۰ اسب بخار به شمار می رود. میزان شتاب گیری این خودرو  با وجود این مقدار گشتاوری و موتور توربو شارژ برابر ۱۰.۲ ثانیه است. حداکثر سرعتی که تیگو ۷ می تواند با این موتور و این ویژگی ها برود حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

خبر خوبی که در خصوص تیگو ۷ و موتور آن می توانیم به شما بدهیم آن است که با وجود موتور توربوشارژ انتظار داریم میزان مصرف سوخت این خودرو نیز بالا باشد، اما به ازای هر صد کیلومتر مسافت، این خودرو فقط ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می کند که باعث شده است تا تیگو ۷ در رده خودروهای مقرون به صرفه و اقتصادی قرار گیرد.

قدرت موتور تیگو 7

ویژگی های ظاهری تیگو ۷

از قدرت موتور تیگو ۷ که بگذریم، به ویژگی های ظاهری این خودرو می رسیم. مسلما ظاهر هر خودرویی می تواند نشان دهنده سلیقه هیئت مدیره آن شرکت و همچنین مهندسان و طراحان آن باشد. چراغ ها اولین ویژگی های یک خودرو هستند که به چشم می آیند.

چراغ های تیگو ۷ هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب کشیدگی دارند، اما این کشیدگی زیاد نیست. در چراغ ها سیستم دی لایت، اتو لایت و چراغ های مه شکن جلو و عقب تعبیه شده است. چراغ های جلویی خودرو نیز به صورت فابریک از لامپ زنون هستند که جلوه بیشتری به قسمت جلویی خودرو می دهند. چراغ های مه شکن، چراغ بدرقه و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع نور لامپ ها از دیگر ویژگی های چراغ های تیگو ۷ چری است.

فرمان خودرو حالت برقی داشته و می توان آن را در دو حالت تنظیم کرد. روکش چرمی فرمان، غربیلک فرمان دکمه دار و همچنین فرمان حساس به سرعت نیز از دیگر آپشن های جذابی است که مربوط به سیستم تعلیق و هدایت فرمان می شوند.

سیستم صوتی خودرو که با نام مولتی مدیا نیز شناخته می شود، از جمله دیگر ویژگی های مهم این خودرو به حساب می آید. سیستم صوتی تیگو ۷ دارای ۶ اسپیکر است که در قسمت های مختلف ماشین پخش شده اند. مانیتوری که به عنوان نمایشگر در جلو خودرو وجود دارد ۹ اینچی است و تمام مدیای مورد نظر شما را پخش می کند. دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین جانبی نیز در این خودرو وجود دارد و از طریق نمایشگر، تصاویر آن ها قابل دیدن است.

امکان نمایش خطوط کمکی در نمایشگر به راننده به هنگام پارک از دیگر ویژگی های نمایشگر این خودرو است. لازم به ذکر است که نمایشگر از تمامی فرمت های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند.

در خصوص آپشن های امنیتی خودرو باید گفت که سیستم پخش نیروی ترمز، ترمزهای ضد قفل و همچنین ترمزهای کمکی از جمله دیگر ویژگی هایی هستند که در کنار ۶ ایربگ خودرو به ایمنی راننده کمک می کنند. ایربگ های تیگو ۷ شامل ایربگ راننده، ایربگ سرنشین جلو، ایربگ پرده ای و ایربگ جانبی جلو می شوند.

برخی از امکانات رفاهی کابین خودرو تیگو ۷ نیز وجود دارند که امروزه در اکثر ماشین های خارجی دیده می شوند، اما هنوز در خودروهای داخلی آن چنان که باید و شاید وجود ندارند. کی لس، استارت دکمه ای، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دو گانه یا دو نقطه ای، تنظیم برقی ۶ حالته صندلی راننده و تنظیم دستی ۴ حالته سرنشین جلویی خودرو، گرمکن های صندلی های جلو، خروجی ۱۲ ولت برق برای شارژ گوشی موبایل، تبلت، ایرپاد و…، بدون سر و صدا بودن فشای داخلی کابین در هنگام عبور از مکان های مختلف، عدم انتقال ارتعاشات به فضای داخل کابین و به سرنشینان در جاده هایی همچون جاده های خاکی و…جز امکانات رفاهی کابین چری تیگو ۷ محسوب می شوند.

آینه های یک خودرو می توانند در وهله آخر برای افراد مهم باشند، با این وجود باز هم نمی توان از آن ها غافل شد زیرا بدون آن ها رانندگی عملا امکان پذیر نیست. آینه جانبی تاشو برقی، آینه جانبی با گرمکن، سقف پانوراما و همچنین داشتن سانروف جز ویژگی های مربوط به آینه های این خودرو می شوند.

جمع بندی

تمامی مشخصاتی که در خصوص قدرت موتور تیگو ۷ چری وجود داشت را برایتان عنوان کردیم. دانستن این مشخصات می تواند به شما کمک کند تا در خصوص خرید این خودرو بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. خودروهای چری را شرکت مدیران خودرو به کشور وارد می کند. آسیا خودرو و نمایندگی های معتبر آن نیز فروش محصولات مدیران خودرو از جمله تیگو ۷ را بر عهده دارند. به همین دلیل اگر تصمیم به خرید خودرو تیگو ۷ چری گرفته اید، بهتر است به سراغ نمایندگی های آسیا خودرو بروید تا بتوانید با شرایط کاملا ویژه و استثنایی این خودرو را خریداری نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *