مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چراغ خوشامدگویی

سیستم ولکام (چراغ خوشامدگویی) چیست؟

آشنایی با آپشن های یک خودرو می تواند گزینه بسیار خوبی برای کسانی باشد که قصد خرید آن خودرو را دارند. به طور مثال چراغ خوشامدگویی یکی از این موارد است که در خودروهای مختلفی از جمله ماشین های تیگو و آریزو، مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع در حالی است که برخی از افراد گمان می کنند که چنین آپشنی می تواند بی استفاده ترین و کم کاربردترین آپشن موجود در این خودرو محسوب شود. در ادامه در خصوص این موضوع به شکل جزئی تر و بیشتری، صحبت خواهیم کرد.

سیستم ولکام یا خوشامد گویی خودرو چیست؟

ابتدا بهتر است به پاسخ این سوال بپردازیم که این سیستم چیست و چگونه کار می کند. چراغ ولکام یکی از جدیدترین و فوق العاده ترین سیستم هایی است که در بخش تزئینات خودرو به کار رفته است و معمولا در قسمت زیرین درب خودرو و یا قسمت زیرین ماشین نصب خواهد شد. زمانی که درب خودرو را باز می کنید، روشن شدن این چراغ ها می تواند منظره بسیار زیبایی را خلق کند و می توان گفت زیبایی که در پی روشن شدن چراغ های ولکام ایجاد می شود، یکی از اصلی ترین دلایل ساخت این چراغ ها است.

اما آیا چراغ ها دارای نور ساده ای هستند؟ مسلما طراحان خودروها، خوش ذوق تر و با سلیقه تر از آن بوده اند که بخواهند صرفا چند چراغ را زیر خودرو نصب کنند. زمانی که این چراغ ها روشن می شوند، در واقع لوگو خودرو به صورت سه بعدی بر روی زمین می افتد که سبب می شود زیبایی بیشتر و خیره کننده تری را به محیط شما و همچنین به خودرو شما بدهد. برای آن که چراغ های ولکام هم کیفیت و هم جذابیت بیشتری داشته باشند، از یک لیزر بسیار قوی در آن ها استفاده می کنند که می تواند به سادگی و به وضوح، لوگو مورد نظر را بر روی زمین بیاندازد.

چراغ خوشامدگویی

کاربردها و مزیت های چراغ خوشامدگویی

اما ایا چراغ خوشامدگویی صرفا برای زیبایی تعبیه شده است یا کاربردهای دیگری نیز دارد؟

*روشن شدن فضای زیر خودرو

برخی از چراغ های ولکام و یا همان چراغ های خوشامدگویی دارای نورهای کمی هستند و برخی دیگر نیز روشنایی زیبایی را تولید می کنند. در مواردی که روشنایی چراغ های خوشامدگویی زیاد باشد، فضا و قسمت زیرین خودرو روشن می شود. اگر در شب هنگام و یا در جای تاریکی باشید، این روشنایی می تواند به شما کمک کند تا زیر ماشین را بهتر ببینید و یا اگر چیزی را گم کردید که زیر ماشین افتاده باشد، به سادگی آن را پیدا کند.

*تبلیغ برند خودرو

دومین مورد مربوط به تبلیغ برند خودرو است. همان طور که گفتیم زمانی که این چراغ ها روشن می شوند، لوگو خودرو بر روی زمین به نمایش در می آید. تصور کنید که هر شب چندین هزار خودرو در سرتاسر دنیا با یک برند خاص همچون چری، تویوتا و…وجود دارند که چراغ های ولکامشان روشن می شود و چندین هزار نفر از مردم دنیا هستند که این صحنه را دیده و نسبت به خرید و یا تحقیق در خصوص آن برند خودرو سازی، ترغیب می شوند؟ تمامی این موارد و مسائل در کنار هم سبب می شود تا آن برند خودرو سازی بتواند بسیار مشهور شود و افراد دیگری که از آن مدل خودرو ندارند نیز نسبت به خرید آن و یا توجه بیشتر به ویژگی های آن، ترغیب شوند.

*افزایش جذابیت خودرو

مسلما آپشن هایی که در خودرو استفاده می شوند، یا برای رفاه حال بیشتر سرنشینان هستند و یا صرفا جنبه تزئینی داشته و سبب می شوند تا جذابیت های ظاهری خودرو افزایش پیدا کند. مسلما زیبایی های ظاهری یک خودرو نیز همچون دیگر جذابیت ها و امکانات رفاهی آن می تواند در لوکس تر و لاکچری تر بودن خودرو شما موثر باشد.

*قابلیت استفاده در هر فضایی

چراغ های خوشامدگویی دارای ابعاد بسیار کوچک و ریزی هستند و به همین دلیل است که می توانید آن ها را در هرقسمتی از خودرو که شامل زیر سپرهای جلو و عقب، زیر درب خودرو و یا حتی زیر آینه بغل های خودرو می شود نیز نصب نمایید. اینکه در کدام یک از فضاها بتوانید این چراغ ها را نصب کنید، بستگی به آن دارد که نمای خودروی خود را در شب هنگام بخواهید به چه شکلی باشد.

*دارای تنوع طرح و رنگ

خوبی چراغ های خوشامدگویی آن است که در دو دسته فابریک کارخانه و همچنین چراغ های تزئینی در بازار وجود دارند. به طور مثال چراغ هایی که در بازار هستند، طرح ها و رنگ های مختلفی داشته و می توانید مطبق با سلیقه خودتان، طرح و رنگی که دوست دارید را انتخاب نمایید. البته بهتر است فراموش نکنید که در هنگام  انتخاب رنگ و شکل لوگو، به مدل و رنگ ماشین خودتان نیز دقت و توجه کافی داشته باشید.

*عدم نیاز به باتری جداگانه

چراغ های ولکام و یا چراغ خوشامدگویی نیازی به باتری ندارند و به سادگی می توانید با متصل کردن آن ها به برق خودرو، همچون دیگر چراغ های ماشین، از آن نیرو برای روشن کردن چراغ ها استفاده کنید. این موضوع سبب می شود تا هرچند وقت یک بار نیاز به تعویض باتری و یا شارژ آن نداشته باشید.

*نصب آسان

معمولا نصب کردن چراغ های خوشامد گویی وقت زیادی نمی برد و اگر این کار را به یک متخصص حرفه ای و برق کار ماشین بسپارید، می تواند در عرض مدت زمان بسیار کوتاهی، با بهترین کیفیت چراغ خوشامد گویی خودرو شما در هر قسمتی از خودرو که دوست دارید، نصب نماید. به دلیل نصب آسان این چراغ ها می توان گفت که استفاده از آن ها نیز بسیار ساده است.

چراغ خوشامدگویی

جمع بندی

حالا که در خصوص چراغ خوشامدگویی و یا همان چراغ ولکام، اطلاعات کاملی را دریافت کردید، می توانید متوجه شوید که نصب شدن این چراغ ها بر روی خودروهای چری تیگو چه مزیت هایی دارد. در صورتی که قصد ثبت نام خودروی چری تیگو را دارید، می توانید به سادگی و به راحتی به سایت آسیا خودرو مراجعه کرده و پس از مطالعه کامل و دقیق شرایط فروش نقدی و اقساطی این خودروها، اقدام به خرید ان ها از طریق روشی که برایتان مناسب تر است، کنید.

 

 

 

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *