مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
عکس ماشین چینی

کدام خودرو دست دوم بهتر است: تیگو ۷ یا تیگو ۸ پرو

خودرو دست دوم تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو، خودرویی مطلوب و مناسب می باشند که می تواند دربازار ایران با توجه به وضعیت  خودروهای وارداتی خوش آتیه باشد. اما در عین حال با چالش های بسیاری نیز روبرو می باشند. باید این دو خودرو مورد استفاده مشتریان قرار گیرد و قطعا تجربه استفاده آنها می تواند تاثیرگذار باشد و چهره واقعی و ارزش این محصول را در بازار نشان دهد.

نخستین تصاویر چری تیگو 8 پلاس منتشر شد؛ آشنایی با بزرگ‌ترین کراس اوور Chery | گجت نیوز

تیگو ۷ یا تیگو ۸ پرو؟

در هنگام  خرید خودرو دست دوم تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو بهتر از قبل به نکات و امکانات آنان دقت کنید. ما در ادامه به مقایسه این دو می پردازیم.

طراحی خارجی خودرو دست دوم

در ظاهر این دو کراس اوور اصلاً چیز بدی وجود ندارد. نکته خوب این است که هر دوی آنها چشم نواز بوده و برخلاف اکثر خودروهای برندهای دیگر که نمای جلو کاملاً یکسانی دارند، ظاهر متفاوتی دارند. برای من، تیگو ۷ این کار را کمی بهتر انجام می دهد، به خصوص در قسمت کناری بدنه که چراغ راهنماهای روی درها، به خوبی در طول خطوط بدنه خودرو یکپارچه شده اند. تیگو ۷ کمی قدیمی تر از تیگو ۸ پرو به نظر می رسد، بنابراین حدس من اینست که بازی بین آنها برد-برد باشد.

تیگو ۸ پرو دارای چراغ های یکسره LED جلو و چراغ های راهنما پیوسته است در حالی که تیگو ۷ فقط دارای چراغ های جلوی زنون است. هر دوی آنها در روشن کردن جاده خوب عمل می کنند. هر دو خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو در این رده قرار دارند چرا که هر دو ظاهر خوبی داشته و سبک منحصر به فرد خود را دارند.

طراحی داخلی خودرو دست دوم

در مورد فضای داخلی می شود باید گفت این دو خودرو کیلومترها از هم فاصله دارند. تیگو ۸ پرو به وضوح طراحی ممتازتری داشته که بسیار شبیه به خودروهای لوکس است. از طرف دیگر تیگو ۷ طراحی بسیار ساده تری دارد که بد نیست. صندلی‌های هر دو مدل دقیقاً یکسان هستند. به این معنی که هر دو دارای صندلی‌های محکم و مجهزی است، و از همان مواد چرم مصنوعی تولید شده که به ادعای چری مانند خودروهای جگوار و لندرور است. از نظر دیگر مواد و تناسب و پرداخت آن، تیگو ۸ پرو برنده است. زیرا چندین پلاستیک نرم در طراحی داخلی خود دارد در حالی که در تیگو ۷ تنها بخش کوچکی از داشبورد اینگونه است.

تیگو ۷ و تیگو ۸  پرو لوکس مدل بالای EX با مشخصات بالا هر دو دارای سانروف پانوراما بوده که فضای بیشتری را ایجاد می کند. تیگو۸ پرو مدل بالا برای سرنشینان جلو نیز دارای نورپردازی خاصی است، که تیگو ۸ پرو لوکس اولیه این ویژگی را ندارد.

تیگو ۸ پرو در اینجا برنده بلامنازع است چراکه هم در مدل بالا هم در مدل اولیه، دارای فضای داخلی ممتاز و مدرن تری است.

فضای داخل کابین خودرو دست دوم

طبق انتظار تیگو ۸ پرو برنده پیش فرض این دسته است. چرا که در این بخش بزرگتر از تیگو ۷ است. تیگو ۸ پرو می تواند ۷ سرنشین را در خود جای دهد در حالی که تیگو ۷ فقط ظرفیت ۵ سرنشین دارد. اما این پایان کار برای تیگو ۷ نیست زیرا هر دو کراس اوور فضای زیادی را برای سرنشینان عقب تامین می کنند. این یک امتیاز برای تیگو ۸ پرو است که در ردیف سوم صندلی‌ها به طرز شگفت‌انگیزی فضای پای زیادی را برای سرنشینان فراهم کرده و این مهم باعث شده تا فضای ردیف دوم هدر نرود.

در مورد فضای صندوق عقب،تیگو ۸ پرو در زمان تا کردن صندلی های ردیف سوم دارای فضای عقب بزرگ تری می شود. از طرف دیگر تیگو ۷ اگرچه در مقایسه با سایر رقبا کوچکتر است اما دارای فضای کافی است.

تیگو ۸ پرو برنده قطعی به عنوان خودرو دست دوم است.

آشنایی با نسل جدید چری تیگو 7؛ تحولی در زبان طراحی پرچمدار شهر وهوو

فناوری و ایمنی خودرو دست دوم

از نظر فناوری هر دو خودروی تیگو ۷ و تیگو ۸ ضعیف نیستند. تیگو ۷ به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی با سیستم Apple CarPlay و Android Auto مجهز شده است. از سوی دیگر تیگو ۸ دارای صفحه نمایش لمسی بزرگتری به ابعاد ۱۰٫۲۵ اینچی مجهز است. قبلا سیستم اطلاعات و سرگرمی تیگو ۸ فقط دارای QDLink بود و از Apple CarPlay و Android Auto بی بهره بود، اما اگر اشتباه نکنیم، خودروهای جدیدتر از این ویژگی استفاده کرده اند. از نظر ابزارهای روی فرمان، تیگو ۷ دارای کنترلرهای آنالوگ سنتی با صفحه نمایش ۴٫۸ اینچی در مرکز بوده، در حالی که تیگو ۸  پرو دارای یک نمایشگر ۷ اینچی تمام دیجیتال است.

در مورد ایمنی، هر دو کراس اوور دارای ویژگی های ایمنی معمولی بوده که در اکثر خودروهای جدید یافت می شود. تیگو ۸ پرو لوکس اولیه دارای مانیتور ۳۶۰ درجه تمام جهته نیست. این ویژگی استاندارد در مدل EX است. تیگو ۷ نیز این ویژگی را ندارد.

در حالی که تیگو ۷ فاقد مانیتور ۳۶۰ درجه تمام جهته است، تیگو ۸ پرو مدل اولیه هم آن را ندارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز در تیگو ۷ کمی بهتر است، اما در کل هر دو خودرو در یک رده هستند.

موتور و عملکرد خودرو دست دوم

این جایی است که هر دو کراس اوور به احتمال زیاد برابر می شوند، اما در عمل نمی‌شوند. تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو بدون در نظر گرفتن اختلاف، از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر بهره می برند. هر دو خودرو دارای یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه هستند. وقتی صحبت از اعداد و ارقام به میان می آید به نظر باهم برابر هستند، اما در عمل دقیقا اینطور نیست.

بیایید با وزن شروع کنیم. تیگو ۷، ۱۴۴۰ کیلوگرم و تیگو ۸، ۱۵۴۱ کیلوگرم وزن دارد. تفاوت وزن را به خوبی می توان احساس کرد چراکه تیگو ۷ سریعتر از تیگو ۸ پرو است. فهمیدیم که تاخیر کمی در تیگو ۷ وجود دارد. از نظر مصرف سوخت، تیگو ۷ با طی مسافت ۲۰ کیلومتر با هر لیتر بنزین در جاده در برابر تیگو ۸ پرو که ۱۵ کیلومتر را طی کرد، برنده است. برای رانندگی در رانندگی در شهر هم، تیگو ۷ با میانگین طی مسافت ۸ تا ۱۲ کیلومتر برای هر لیتر نسبت به تیگو ۸ پرو که بین ۸ تا ۱۰ کیلومتر راه رفته، عملکرد بهتری دارد.

وقتی صحبت از عملکرد موتور به میان می آید، تیگو ۷ برنده می شود. این نکته هم تاثیر بسزایی در خودرو دست دوم نیز دارد.

کلام آخر

بنابراین نمی توان گفت که کدام خودرو دست دوم را بخرید. خودتان هر دو را را بررسی کرده و بفهمید که به چه چیزی نیاز دارید چون بهترین انتخاب برای شما بستگی به نیاز هایتان دارد. اگر مجردید یا خانواده کوچکی دارید و قصد دارید آن را حفظ کنید، تیگو ۷ برای شما انتخاب مناسبی است. اگر خانواده بزرگتری دارید یا به فضای بیشتری نیاز دارید، تیگو  پرو۸ برای شما مناسب تر است. شما می توانید برای خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ به صفحه شرایط فروش سایت آسیا خودرو مراجعه کنید و در صورت لزوم با ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *