مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم تعلیق جلو محصولات تیگو و آریزو

چرا چری از سیستم تعلیق جلو مک فرسون در محصولات تیگو و آریزو استفاده می کند؟

مزیت سیستم تعلیق جلو محصولات تیگو و آریزو در سادگی طراحی سیستم مک فرسون آن است . از بین بردن نیاز به بازوی کنترل جداگانه ساختار مک فرسون به قطعات کمتری برای تولید نیاز دارند و این ویژگی باعث می شود ساخت این سیستم تعلیق هزینه کمتری را برای شرکت سازنده در پی داشته باشد. و نسبت به اغلب سیستم های تعلیق دیگر از ابعاد پیچیده برخوردار باشد. کوچک بودن باعث می‌شود مک فرسون فضای کمتری را اشغال کند.

این مورد به کاهش وزن کلی خودرو کمک می‌کند و اجازه می‌دهد تا اتومبیل زمان پایداری بیشتر و استهلاک کمتر با سرعت بیشتری شتاب بگیرد.

در این سیستم فرمان به شاسی متصل می گردد و وزن خودرو به وسیله کمک فنرها در این سیستم تحمل می‌گردد و یکی از ارزان ترین سیستم های تعلیق خودرو محسوب می شود. همچنین به دلیل هزینه نگهداری پایین معمولاً اکثر خودروهای دارای قیمت میان رده، از این سیستم بهره مندند.

سیستم تعلیق مک فرسون خودرو چیست

سیستم تعلیق جلو محصولات تیگو و آریزو بسیار محکم و سبک هستند و اینکه مک فرسون یک سیستم تعلیق مستقل محسوب می شود، که تقریباً توسط همه سازندگان خودرو در تمام جهان برای چرخ های جلو استفاده می شود و این سیستم بر اساس یک طرح اولیه مثلثی طراحی شده است که دارای دو قسمت به نام بازوی کنترل ( طبق ) و میله شعاع ( بازوی گشتاور یا همان کمک فنر) می باشد. این دو قسمت ساختار مثلثی شکلی را در برابر شاسی ماشین تشکیل می‌دهند که معمولاً در پایین سیستم تعلیق قرار دارند.

امروزه این دو قسمت در یک بازوی کنترل بسیار بزرگتر همراه با یک میله تثبیت کننده که شاسی و سیستم تعلیق را به هم متصل می‌کند، ساده سازی شده اند. این ساده سازی باعث شده است تا تعمیر و نگهداری سیستم تعلیق مک فرسون نسبت به سیستم های دیگر کم هزینه تر باشد.

سیستم تعلیق جلو چهار وظیفه دارد:

۱. نگهداری وزن قسمت جلوی خودرو

۲. جذب دست انداز و جلوگیری از انتقال این ضربه ها به سرنشینان و بار

۳. تامین کنترل فرمان و میزانی چرخ

۴. تامین کنترل فرمان در زمان ترمز گیری شدید

در سیستم تعلیق جلو از چهار نوع فنر- شمش، لول، موج گیر و بادی – استفاده می شود.

ویژگی سیستم تعلیق جلو خودرو آریزو

سیستم تعلیق جلوی مک فرسون با فنر پیچشی می باشد و عملکرد بسیار مثبت این سیستم تعلیق باعث شده است که محصولات آریزو از هندلینگ مناسبی برخوردار بوده باشند و هنگام عبور از پیچ ها و چسبندگی چشمگیری را از خود به نمایش بگذارند. طبق اعلام شرکت چری بعلاوه محکم بودن سیستم تعلیق جلو محصولات تیگو و آریزو، هندلینگ خوب و دقیق خود را مدیون پلتفرم بسیار با کیفیتی می داند که توسط شرکت بنتلر آلمان ساخته شده است.  ناگفته نماند که یکی از شرکت های بسیار بزرگ آلمانی است و هم اکنون در ۲۹ کشور جهان، ۷۰ کارخانه دارد و با خودروسازان بزرگی همچون بنز، بی ام و و پورشه همکاری می کند.

از نظر ایمنی نیز همانند سایر محصولات این خودرو نیز موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است همچنین برای امنیت بیشتر سرنشینان خودرو آریزو درصد اجزای اصلی بدن از فولاد و فوق مستحکم استفاده کرده و در داخل درب ها و ستون ها از صفحات ضد ضربه استفاده کرده است.

در سیستم تعلیق خودرو آریزو یک شاسی قوی با راندمان بالا بهره گرفته شده که رانندگی را عاری از هر گونه تکان و لرزش ساخته قدرت مانور با این خود را حتی در شرایط نامساعد جوی به شکل مطمئن افزایش می دهد.

از امکانات رفاهی خودروی آریزو می توان به سیستم اتوهلد، ترمز پارک برقی، سانروف و یا روکش های چرمی صندلی‌ها در کنار امکانات دیگری همچون سیستم نمایش میزان باد لاستیک ها، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، آینه های برقی، کروز کنترل، سنسور عقب،  چراغ های روشنایی LED و … اشاره کرد.

ویژگی سیستم تعلیق جلو خودرو تیگو

در سیستم تعلیق جلو محصولا تیگو و آریزو، تعلیق تمام مستقل مک فرسون ( تعلیق جلو ) و تعلیق تمام مستقل چند میله ای ( تعلیق عقب ) طراحی شده برای این خودرو باعث ایجاد بالاترین نرخ کیفیت رانندگی شده و از طرفی دیگر، وجود چنین تعلیقی باعث کاهش تاثیرات پروفایل جاده بر روی خودرو خواهد شد که باعث افزایش هر چه بیشتر شاخصه ی کیفیت آسایش سرنشینان خواهد بود.

بر خلاف اغلب محصولات چینی موجود در بازار ایران که سایز چرخ های آن ها کمی کوچکتر از اندازه عادی به نظر می رسد، ابعاد رینگ و لاستیک تیگو در سطح بسیار خوبی قرار دارد که علاوه بر افزایش زیبایی، تاثیر بسزایی در هندلینگ خودرو داشته است. همچنین از دیگر ویژگی های مثبت این خودرو این است که فاصله ای مطمئن کف آن از سطح زمین است که باعث شده در زمان رانندگی پایه خودرو به راحتی بتوانید از موانع و ناهمواری های ساده کنید شرکت چری تیگو با فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده و ضد لغزش استفاده نموده و بخش عقبی این خودرو را به سیستم جداگانه کششی با فنر پیچشی مجهز کرده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت چری پیشتر نمونه مشابه این سیستم تعلیق خودرو فلان مورد استفاده قرار داده است.

سیستم تعلیق و فنربندی تیگو فراتر از کلاس این خودرو می باشد. در مجموع می توان گفت: یک خودرو شهری برای مصرف روزانه انفرادی یا خانواده ی جوان است. به لطف استفاده استفاده از آپشن های پایه مثل کروز کنترل، برای چهار سرنشین امکان پذیر خواهد بود و همین طور رانندگی اسپرت و و جوان پسندی دارد.

جمع بندی

سیستم تعلیق جلو در خودرو یکی از مهمترین مواردی است که تاثیر بسیار جدی در استفاده از وسایل نقلیه دارد. به همین دلیل از طریق سایت آسیا خودرو به بررسی آن پرداخته ایم.  شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از محصولات به سایت آسیا خودرو مراجعه کنید و برای ارتباط با ما تماس بگیرید.

 

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *