مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

اولین اسکوتر دنیا با قابلیت حفظ خودکار تعادل در اتو اکسپوی هند معرفی شد

اولین اسکوتر برقی جهان با فناوری حفظ خودکار تعادل توسط استارتاپ لایگر موبیلیتی (Liger Mobility) در نمایشگاه اتو اکسپوی هند معرفی شده است.

اولین اسکوتر برقی جهان با فناوری حفظ خودکار تعادل توسط استارتاپ لایگر موبیلیتی (Liger Mobility) در نمایشگاه اتو اکسپوی هند رونمایی شد. همان‌طور که قابل‌حدس است، این اسکوتر بدون نیاز به کمک راکب می‌تواند همواره تعادل خود را روی دو چرخ حفظ کند. با اتکا به این ویژگی، ضمن ارتقای ایمنی، استفاده از اسکوترها بیش از پیش راحت‌تر می‌شود.

مهندسین لایگر موبیلیتی برای حفظ تعادل اسکوتر برقی خود، از انواع سنسورهای پیشرفته و الگوریتم‌های نرم‌افزاری کمک گرفته‌اند. این سنسورها و الگوریتم‌ها با پایش و تنظیم مداوم وضعیت اسکوتر، از واژگون‌شدن آن جلوگیری می‌کنند.

اسکوتر برقی لایگر موبیلیتی به یک موتور قدرتمند (از دید نشریات هندی!) مجهز است. درباره قدرت تولیدی این موتور اطلاعاتی در دست نیست، ولی استارتاپ هندی می‌گوید امکان دستیابی به نهایت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت به‌لطف آن وجود دارد. در رابطه با ظرفیت باتری نیز جزئیاتی منتشر نشده است، اما می‌دانیم که تا ۶۰ کیلومتر مسافت نیازی به شارژ مجدد نیست. براساس بیانیه رسمی، شارژ کامل باتری این اسکوتر برقی ۲ ساعت طول می‌کشد.

تکنولوژی خودتعادلی، اسکوتر الکتریکی لایگر موبیلیتی را به گزینه‌ای مناسب برای کسانی که دارای نقص حرکتی و معلولیت جسمی هستند، تبدیل می‌کند. جالب اینکه این اسکوتر قادر است خود را با حرکات بدن راکب نیز تطبیق دهد تا حفظ تعادل در هر شرایطی تضمین شود.

بهره‌مندی از سیستم ضدسرفت داخلی

اسکوتر برقی لایگر موبیلیتی در کنار حفظ تعادل خودکار، قابلیت‌های پیشرفته دیگری نیز دارد. ازجمله این قابلیت‌ها باید به مواردی مثل GPS، چراغ‌های LED و پد مخصوص شارژ بی‌سیم اشاره کنیم. این اسکوتر به سیستم ضدسرقت داخلی نیز مجهز است و درصورت دزدیده‌شدن می‌توان مکان آن را ردیابی کرد.

لایگر موبیلیتی معتقد است این اسکوتر به‌خاطر افزایش ایمنی راکب و تناسب بهتر با نیازهای طیف گسترده‌تری از مشتریان، انقلابی در زمینه حمل‌و‌نقل شخصی ایجاد خواهد کرد. این استارتاپ قصد دارد اسکوتر پیشرفته خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ وارد بازار هند کند. درباره قیمت حرفی به میان نیامده، اما لایگر موبیلیتی وعده داده است آن را با قیمتی مشابه با اسکوترهای برقی معمولی عرضه کند.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *