مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

این باتری سامسونگ می‌تواند در ۹ دقیقه شارژ شود

باتری جدید سامسونگ برای خودروهای برقی با رنج ۱۰۰۰ کیلومتری در ۹ دقیقه شارژ می‌شود همچنین این شرکت طول عمر این باتری‌ را ۲۰ سال ذکر کرده است.

سامسونگ در نمایشگاه SNE Battery Day 2024 در سئول کره جنوبی شرکت کرده است تا فناوری‌های جدید باتری خودش را نمایش دهد. این شرکت می‌گوید اولین محصولات خط تولید باتری‌های حالت جامد آزمایشی خودش را به سازندگان خودروهای برقی پریمیوم تحویل داده و آن‌ها حدود ۶ ماه است این باتری‌ها را آزمایش می‌کنند. این باتری جدید با هر بار شارژ که ۹ دقیقه طول می‌کشد، حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر شارژدهی خواهد داشت.

براساس گزارش رسانه کره‌ای The Elec، به گفته معاون بخش تولید باتری‌های سامسونگ خودروسازان از باتری‌های حالت جامد این شرکت استقبال خوبی کرده‌اند؛ این باتری‌های جدید کوچک‌تر، سبک‌تر و بسیار ایمن‌تر از باتری‌های خودروهای الکتریکی فعلی هستند.

بااین‌حال به نظر می‌رسد تولید آن‌ها نیز نسبتاً گران است؛ زیرا سامسونگ می‌گوید ابتدا از این باتری‌ها در خودروهای الکتریکی لوکس «سوپر پریمیوم» استفاده می‌شود. به ادعای این شرکت این باتری‌ها می‌توانند بیش از ۶۰۰ مایل (۹۶۵ کیلومتر) را با یک‌ بار شارژ طی کنند.

باتری جدید سامسونگ برای خودروهای الکتریکی پریمیوم

باتری حالت جامد سامسونگ می‌تواند در ۹ دقیقه شارژ شود؛ همچنین این شرکت طول عمر این باتری‌ها را ۲۰ سال اعلام کرده است. البته طول عمر ۲۰ ساله، ظاهراً دارد به استانداردی در شرکت‌های تولیدکننده باتری خودرو تبدیل می‌شود؛ برای مثال شرکت CATL در تلاش است باتری با دوام طولانی‌تر و عمر ۱۵ ساله بسازد.

بااین‌حال یکی از عوامل بازدارنده شرکت‌ها برای تولید انبوه باتری‌های حالت جامد قیمت آن‌هاست. بزرگ‌ترین سازنده باتری‌های برقی، CATL، پیش‌ازاین گفته بود تا قبل از ۲۰۳۰ این باتری‌ها به تولید انبوه نخواهند رسید. البته باتوجه‌به ورود سامسونگ به این عرصه، باید دید این شرکت چه برنامه‌هایی برای رقابت دارد.

تویوتا و سامسونگ وعده‌ داده‌اند تولید انبوه باتری‌های حالت جامد خود را در سال ۲۰۲۷ آغاز کنند. تویوتا گفته است ابتدا باتری‌هایش را در خودروهای برقی درجه‌یک شرکت لکسوس نصب خواهد کرد.

سامسونگ علاوه‌بر باتری حالت جامد با فناوری تولید انبوه اختصاصی خود، می‌خواهد در بخش تولید باتری‌های مقرون‌به‌صرفه نیز رقابت کند. این شرکت درحال توسعه باتری‌های ارزان‌تر LFP و بدون کبالت همچنین روش تولید الکترود خشک است./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *