اکنون ژینتا از تصاویر و مشخصات نسخه تولیدی آکولا رونمایی کرده و ظاهرا باید انتظار حضور آن را در خیابان ها داشته باشیم.
این خودرو موتور وسط از یک تپنده ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر تنفس طبیعی استفاده می کند که ۶۰۰ اسب بخار خروجی دارد و گشتاور آن نیز ۷۰۰ نیوتن متر است.
در دورانی که تورشارژها و خودروهای الکتریکی بر بازار جهانی سلطنت می کنند، این اعداد برای یک پیشرانه خوب است اما نه عجیب است و نه شگفت انگیز! البته آکولا از نظر وزنی بر بسیاری از محصولات قدرتمند برتری دارد.
به لطف شاسی یکپارچه و کف اتاق از فیبرکربن، وزن آکولا ۱۱۹۰ کیلوگرم است.
در ساختار پیشرانه آکولا، توان خروجی توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی به محور عقب انتقال داده می شود. البته مشتریان می توانند از آپشن جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه نیز استفاده کنند.
سیستم ترمز کربن-سرامیک و دیفرانسیل ال اس دی از دیگر ویژگی های آکولا هستند.
آکولا شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۲.۹ ثانیه ثبت می کند که در نوع خود عالی و شاخص محسوب می شود. بیشینه سرعت نیز ۲۹۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی تنها انتخاب موجود برای ژینتا آکولا است.
تولید آکولا محدود به ۲۰ دستگاه است. ژینتا قیمت ۳۶۲ هزار دلار را به عنوان قیمت پایه مشخص کرده است. قیمت نهایی پس از اضافه شدن هزینه های معامله، مالیات و آپشن به ۴۴۸ هزار دلار می رسد.
یک نکته را هم باید اشاره کنیم که آکولا یک کلمه روسی به معنی کوسه است./عصرایران
ثبت نظر