مرسدس بنز از جی تی۶۳ اس ئی پرفورمنس نسخه ۴ درب مدل جدید رونمایی کرد. این سدان آمده تا یکی از بهترین های بازار جهانی در کلاس کوپه باشد.
تغییرات در تزئینات بدنه بر جذابیت های ظاهری این غول آلمانی افزوده اند اما داخل کابین رویداد شاخصی را شاهد نیستیم. طراحان مرسدس یک پدد شارژ بی سیم را برای ردیف عقب در نظر گرفته اند. سانروف الکتریکی نیز از همین قسمت قابل کنترل است.
سیستم اختصاصی ام باکس مرسدس نیز بروزرسانی شده تا جی تی۶۳ اس ئی پرفورمنس میزبان آن باشد.
سیستم صوتی برند حرفه ای برمستر به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود اما قابلیت صدای سه بعدی های اند برمستر آپشن مستلزم پرداخت هزینه اضافه در نظر گرفته شده است.
در قسمت دماغه مرسدس- آ ام گ جی تی۶۳ اس ئی پرفورمنس جزئیات جدیدی را می بینیم که از آ ام گ جی تی کوپه جدید به اینجا راه یافته اند تا همه چیز اسپرت تر و جذاب تر به نظر آید.
زیر درپوش موتور این مرسدس همچنان شاهد حضور تپنده ۸ سیلندر ۴ لیتری توربودوقلو هستیم که البته با ساختار پلاگین هیبرید قدرتمندتر شده تا ۸۳۱ اسب بخار خروجی و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار مجموعه قرار دهد. همین اعداد نشان می دهد که با چه هیولایی سر و کار داریم که هم ویژگی های یک سدان لوکس را دارد و هم در مواقع لازم یک درنده تمام عیار است!
کنترل قلب هیولا به جعبه دنده اختصاصی آ ام گ اسپیدشیفت ام سی تی ۹ سرعته(جی) واگذار شده است. سامانه اختصاصی ۴متیک تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.
زمانی که این مدل در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن برابر با ۲.۹ ثانیه و بیشینه سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت بود که همین آمار چنان چشمگیر است تا طرفداران مرسدس درگیر نتایج تست های مدل جدیدش نباشند!
در سیستم ترمز از کامپوزیت سرامیک استفاده شده، همچنین فرمان پذیری چرخ عقب و سیستم تعلیق تطبیقی را نیز باید به امکانات مرسدس – آ ام گ جی تی۶۳ اس ئی پرفورمنس اضافه کنیم.
مرسدس امکان شخصی سازی رنگ و تریم داخل کابین را نیز برای مشتریان در نظر گرفته است. این تحفه در بازار آلمان برای مشتریان در حالت پایه حدود ۲۰۸ هزار یورو آب می خورد.
تصاویر کابین هنوز منتشر نشده اما احتمالا این منظره را خواهیم دید:
ثبت نظر