مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

باراموندا؛ یک خودروی عجیب با پیشرانه موتورسیکلت ب ام و

نمایش خودروهای عجیب در فیلم های سینمائی که قابلیت حرکت در دریا و خشکی را دارند، یکی از جاذبه های اصلی آثاری بود که قصد داشتند خودرویی فراتر از زمان را به مخاطب نمایش دهند. البته این موضوع در روزگار کنونی دیگر جذابیت چندانی ندارد.

اما اگر یکی از نمونه های واقعی خودروهای دوزیست همچنان می تواند نظرتان را جلب کند پس در ادامه مطلب با باراموندا که دوزیستی متفاوت است، آشنا شوید.

باراموندا در واقع یک نمونه مفهومی یا نسخه پرتوتایپ از خودرویی متفاوت بود که هیچ گاه از این مرحله فراتر نرفت و به خط تولید اقتصادی نزدیک نشد.

هر کدام از چرخ های عقب باراموندا به پیشرانه ۱۰۰ اسب بخاری  ۴ سیلندر ب ام و مجهز شد که در واقع مربوط به موتورسیکلت های این کمپانی آلمانی بود. بدین ترتیب فضایی بین چرخ های عقب ایجاد شد که جت اسکی و دو تخه موج سواری را بتوان آنجا قرار داد. این موتورها داخل فضای گلگیرهای عقب جانمایی شد.

باراموندا

دیزاین پرفورمنس کمپانی فرانسوی که در سال ۱۹۹۴ باراموندا را توسعه داده در اطلاعاتی که از آن زمان باقی مانده، اشاره می کند موتورهای ۱۰۰ اسب بخاری ب ام و برای تجربه یک رانندگی اسپرت روی جاده نیز بسیار مناسب هستند.

از دیگر مشخصات باراموندا می توان به استفاده از سیستم خنک کننده مایع، گشتاور ۲۱۴ نیوتن متر، جعبه دنده ۵ سرعته دستی و بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر اشاره کرد.

باراموندا از منظر ابعاد برابر با ۴۲۲۰ میلیمتر در طول، ۱۹۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۰۵۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافت. فاصله بین محورها ۲۵۱۰ میلیمتر و وزن خودرو نیز ۹۰۰ کیلوگرم ثبت شده است.

منبع:عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *