در زمان مصاحبه تویودا تلاش کرد با مطرح کردن این مسئله که دیگر مدیر اجرایی تویوتا نیست، انتظارات را پایینتر بیاورد. او به این حقیقت اشاره کرد که به تنهایی نمیتواند دستور شروع پروژه خودرو جدید را بدهد. آقای تویودا در ادامه گفت حتی اگر مدیران تویوتا درخواست او را برای یک ماشین جدید کامپکت ۲در قبول کنند، ممکن است اسم محصول تولید شده اصلا سلیکا نباشد. و همچنین ما با بررسی اطلاعات آماری دو دهه گذشته مطمئن نیستیم مشتریان زیادی برای یک ماشین سایز کوچک ۲در وجود داشته باشند زیرا کمپانی همچنان یک مدل ارزان قیمت با همین مشخصات به اسم GR86 را در خط تولید دارد.
در خبری که چند روز پیش منتشر شد، تویوتا، مزدا و سوبارو در یک همکاری مشترک روی ۲ موتور ۱۰.۵ و ۲ لیتری ۴سیلندر توربوشارژ جدید کار میکنند. ممکن است پروژه ساخت این دو پیشرانه حتی از پروژه موتور های الکتریکی جدید پیشی بگیرند. در این گزارش گفته شده موتور ۲ لیتری توربوشارژ که در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش گذاشته شد میتواند یک موتور ایدهآل برای خودروی اسپرتی مثل سلیکای جدید باشد. در گزارش دیگری از مجله Best Car گفته شده توسعه این موتور ۲ لیتری از چند سال پیش کلید خورده و به احتمال بسیار بالا تا امروز آماده است. این مجله همچنین قدرت احتمالی این پیشرانه را حدود ۴۰۰ اسببخار تخمین زده است.
اگر این موتور وجود خارجی داشته باشد مسلما ترکیب آن با سیستم تمامچرخمحرک Corolla GR میتواند یک ترکیب برنده باشد./عصرخودرو
ثبت نظر