مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

جلوگیری از سرقت خودرو با استفاده از سیستم شناسایی بیومتریک

سیستم شناسایی بیومتریک کانتیننتال بسیار شبیه به فناوری تشخیص چهره‌ای است که در تلفن‌های همراه از آن استفاده می‌کنیم.

جدیدترین و مؤثرترین روش برای جلوگیری از سرقت خودرو، سیستم شناسایی بیومتریک ساخت شرکت فناوری کانتیننتال است. این شرکت که درزمینه تولید لاستیک فعالیت می‌کند، یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات خودرو در جهان به شمار می‌رود و قطعات کلیدی را به‌صورت مستقیم در اختیار خودروسازان قرار می‌دهد.

نکته کلیدی در مورد شرکت‌های بزرگی مانند کانتیننتال، بوش، ZF و غیره این است که بسیاری از نوآوری‌های موجود در خودروها محصول آن‌هاست و نه شرکت‌های خودروسازی.

سیستم شناسایی بیومتریک کانتیننتال بسیار شبیه به فناوری تشخیص چهره‌ای است که در گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنیم. بیومتریک علم تشخیص کامپیوتری با استفاده از ویژگی‌های بیولوژیکی است.

این سیستم می‌تواند شامل شناسایی اثرانگشت، تشخیص رابطه منحصربه‌فرد بین ساختارهای چهره، عنبیه یا شبکیه، رگ‌ها یا اثر کف دست باشد. همچنین می‌توان از آن برای تشخیص الگوهای حرکتی مانند راه‌رفتن فرد استفاده کرد.

کانتیننتال این سیستم جدید را با همکاری شرکت تراینامیکس و استفاده از فناوری اختصاصی آن‌ها به نام سیستم احراز هویت تراینامیکس توسعه داده است. این فناوری در صورتی که فرد روی صندلی راننده را به‌عنوان مالک خودرو تشخیص ندهد، از حرکت خودرو جلوگیری می‌کند.

نکته مثبت دیگر اینکه همان‌طور که می‌توانید از گوشی خود برای پرداخت در هنگام خرید استفاده کنید، می‌توان از سیستم شناسایی بیومتریک برای پرداخت عوارض یا خرید سوخت و حتی شارژ خودروی برقی از طریق صفحه‌نمایش خودرو استفاده کرد. علاوه‌براین، کانتیننتال آن را برای پرداخت‌ در اپ استورها و دسترسی به خدمات دیجیتال سازگار کرده است.

سیستم شناسایی بیومتریک کانتیننتال توسط یک دوربین نصب‌‌شده درون نمایشگر ابزار کار می‌کند. این سیستم همچنین نظارت بر میزان توجه راننده به جاده را که در اروپا اجباری خواهد شد، بر عهده دارد.

علاوه بر ثبت و تشخیص ویژگی‌ها و نسبت‌های منحصربه‌فرد چهره راننده با استفاده از تشخیص دوبعدی، این سیستم از تحلیل پرتوهای نور برای جلوگیری از فریب‌خوردن استفاده می‌کند. هنگامی که راننده وارد خودرو می‌شود و تلاش می‌کند آن را روشن کند، صفحه‌نمایش یک نور نامرئی منتشر کرده که چهره فرد را با الگوی نقطه‌ای منظم روشن می‌کند.

بازتاب هر نقطه توسط یک دوربین مادون قرمز و داده‌های تصویری تحلیل‌شده توسط الگوریتم‌های نرم‌افزاری ثبت می‌شود. این الگوریتم‌ها می‌توانند اطلاعات مربوط به سطح چهره راننده را جمع‌آوری کنند. به‌این‌ترتیب سیستم شناسایی بیومتریک می‌تواند بین پوست انسان و یک ماسک سیلیکونی سه‌بعدی تمایز قائل شود.

سیستم تراینامیکس درحال‌حاضر نیازهای امنیتی برای پرداخت با گوشی‌های اندرویدی را برآورده می‌کند. این سیستم در تست‌های خارجی نرخ پذیرش عالی و زمان واکنش ۲۵۰ میلی‌ثانیه را ثبت کرده است. این سیستم درنهایت امکان سرقت خودرو در آینده را به صفر نزدیک خواهد کرد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *