مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

روند صعودی استفاده از کارت سوخت شخصی/ اگر جایگاهی کارت سوخت آزاد ارائه نکرد، چه کنیم؟

سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: پیش‌بینی ما این است میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای سوخـت‌گیری با نرخ آزاد، در ماه جاری و ماه‌ آینده باز هم بیشتر خواهد شد و این سیر صعودی است.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران در گفت‌وگو با  تسنیم، اظهار داشت: بعد از آغاز طرح جمع‌آوری و ساماندهی کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران، شاهد افزایش استفاده از کارت سوخت شخصی در سوخت‌گیری با نرخ آزاد (۳۰۰۰تومانی) هستیم به‌طوری که این میزان، رشدی ۴برابری نسبت به زمان قبل از اجرای این طرح داشته است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای سوخـت‌گیری با نرخ آزاد، در ماه جاری و ماه‌ آینده باز هم بیشتر خواهد شد و این سیر صعودی است؛ انتظار می‌رود دارندگان کارت سوخت برای کاهش صف‌ها از کارت خود استفاده کنند.

* جایگاه‌هایی هستند که کارت سوخت آزاد دارند اما ارائه نمی‌دهند

سخنگوی صنف جایگاه‌داران با بیان اینکه “به‌گفته مسئولان در زمان حاضر حدود ۹۰ درصد مردم کارت سوخت شخصی در اختیار دارند”، گفت: فرآیند صدور کارت سوخت المثنی نیز در حال انجام است و در مجموع همکاری مردم در اجرای این طرح، بسیار خوب است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، در کلان‌شهرها به‌ازای هر سکو در جایگاه‌های پرتردد دو کارت سوخت آزاد و در بقیه نقاط، به‌ازای هر سکو یک کارت آزاد سوخت در جایگاه‌ها موجود است و هر جایگاه سوخت در هر نقطه کشور، حداقل یک کارت سوخت آزاد در اختیار دارد، البته در استانهای مرزی الگوهای بومی در حال اجراست.

* هر کارت سوخت آزاد سقف ۸۰۰۰لیتری سوخـت‌گیری در هر روز دارد

نواز درخصوص جایگاه‌هایی که کارت سوخت آزاد ندارند، گفت: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است، هستند جایگاه‌هایی که کارت سوخت آزاد دارند اما به مردم ارائه نمی‌دهند و علت آن نیز در چند نکته است؛ اول آنکه کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌ها محدودیت سوخت‌گیری از نظر تعداد ندارند، اما از نظر حجمی فقط تا ۸۰۰۰ لیتر با هر کارت سوخت آزاد در ۲۴ ساعت می‌توان سوخت‌گیری کرد، وقتی این میزان سوخت‌گیری با یک کارت قبل از اتمام شبانه‌روز انجام شود، دیگر با آن کارت، امکان سوخت‌گیری تا پایان شبانه روز وجود ندارد، در چنین مواقعی پرسنل ممکن است اعلام کند جایگاه کارت سوخت آزادی ندارد؛ البته این را هم در نظر بگیرید که حجم سؤالات مردم در این خصوص از کارکنان جایگاهها بالاست.

وی اضافه کرد: در مواردی دیگر مشاهده شده است که کارت سوخت آزاد توسط متقاضیان در حال استفاده است و متصدی جایگاه در مراجعه متقاضیان جدید به‌خاطر طولانی نشدن صف سوخت‌گیری، اعلام کرده است که کارت آزاد ندارد تا مردم به استفاده از کارتِ خود روی بیاورند؛ البته مشکلات دیگری هم وجود دارد که رفته رفته در حال مرتفع شدن است و ما تمام تلاش خود را برای رضایت و راحتی مردم انجام می‌دهیم.

* مردم انتقادات خود را با چه شماره‌هایی مطرح کنند؟

سخنگوی صنف جایگاه‌داران با تأکید بر اینکه “تمامی متصدیان جایگاه‌های سوخت باید در صورت تقاضای مردم، کارت آزاد سوخت‌گیری در اختیار آنها قرار دهند”، گفت: اگر مردم در مراجعه به جایگاهی با عدم ارائه کارت آزاد سوخت‌گیری مواجه شدند، می‌توانند مراتب را به شماره ۰۹۶۲۷ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ درمیان بگذارند تا سریعاً رسیدگی شود و بسیار متشکریم از مردم که نظرات و انتقادات خود را هم با ما در میان می‌گذارند.

وی ادامه داد: البته این انتظار از مردم وجود دارد که در صورت داشتن کارت سوخت شخصی، از استفاده از کارت آزاد جایگاه‌ها خودداری کنند تا کسانی که به هر دلیلی کارت سوخت شخصی به‌همراه ندارند، از این کارت‌ها بتوانند استفاده کنند و شاهد ایجاد صف و معطل شدن دیگر افراد در زمان سوخت‌گیری نباشیم.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *