مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

لیوکس انیمال؛ نخستین خودرو مبتنی بر گیاه!

بدنه و شاسی پرینت سه بعدی شده خودرو انیمال به شرکت لیوکس کمک می کند تا زمان، انرژی و انتشار دی اکسید کربن مرتبط با روند تولید را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد.
– استارت آپ اسپانیایی لیوکس (LIUX) مدعی است که تیمش با تبدیل مواد قابل بازیافت مانند پلاستیک و زیست‌رزین به یک خودرو چاپ سه بعدی شده به نام “انیمال” (Animal)، پایدارترین خودرو الکتریکی را ساخته است. در ساخت این خودرو مبتنی بر گیاه از زیست‌پلیمرهای تهیه شده از فیبرها و رزین های ارگانیک استفاده شده است.

این مواد برای ساخت بدنه، فضای داخلی و بخش هایی از شاسی خودرو انیمال بکار گرفته شده و گفته شده تا ۹۰ درصد مواد مورد استفاده در ساخت این خودرو بر پایه گیاهان و مواد بازیافتی است. لیوکس عناصر طراحی غیر ضروری در خودرو را حذف کرده و فقط اجزایی که به راحتی مونتاژ، جداسازی، تعمیر و بازیافت می شوند را بکار گرفته است.

بکار گیری فناوری پیشرفته و بدنه و شاسی چاپ سه بعدی شده خودرو انیمال به شرکت لیوکس کمک می کند تا زمان، انرژی و انتشار دی اکسید کربن مرتبط با روند تولید را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد. این شرایط درباره طراحی داخلی خودرو نیز صادق است و لیوکس از افزودن جزئیات غیر ضروری و عجیب و غریب صرف نظر کرده است. در حقیقت، برای لیوکس همه چیز حول محور ارائه تصویری رضایت‌بخش از محصول خود گردش نمی کند، بلکه ارائه اجزا کاربردی و تجربه سواری در بهترین حالت ممکن برای راننده مورد توجه است.

لیوکس تاکید می کند که مواد مورد استفاده در بدنه همراه با موارد مورد استفاده در طراحی داخلی و بخش شاسی، زیست‌پلیمرها و زیست‌کامپوزیت های مبتنی بر فیبرها و رزین های طبیعی هستند که از طریق چاپ سه بعدی شکل گرفته اند.

به گفته داوید سانچو دومینگو، از بنیانگذاران شرکت لیوکس، ما به دنبال سادگی هستیم زیرا قصد داریم بر ارزش متمرکز شده و همه عناصر اضافی را حذف کنیم. خودرو ما از قطعات ساده ای استفاده می کند که به راحتی مونتاژ، جداسازی، تعمیر و/یا بازیافت می شوند که این امکان را برای ما فراهم می کند تا قطعات و مواد مورد استفاده را در مقایسه با یک خودروی سنتی به میزان ۲۵ درصد کاهش دهیم.

خودرو انیمال به موتوری الکتریکی با توانایی تولید ۲۳۷ اسب بخار نیرو مجهز شده و از باتری برای تامین نیروی خود استفاده می کند. بیشینه سرعت خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن ۵ ثانیه عنوان شده است.

بسته های باتری ماژولار تا چهار عدد در این خودرو قابل استفاده هستند و راننده امکان اضافه، حذف، جایگزین، ارتقا یا بخشیدن یک زندگی دوم به آنها را دارد. با یک بار شارژ کامل باتری (۹۰ کیلووات ساعت)، خودرو انیمال می تواند ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

بسته های باتری به صورت مستقل و قابل جابجایی هستند و می توان آنها را برای خود نگه داشت و در خودروهای دیگر یا مصرف شخصی استفاده کرد. به عنوان نمونه، مشتری می تواند خودرو را با دو بسته باتری خریداری کرده و بعدا دو بسته باتری دیگر به آن اضافه کند یا اگر یک خودرو لیوکس دیگر را خریداری کند می تواند بسته های باتری را برای خود نگه دارد.

خودرو انیمال از هوش مصنوعی استفاده می کند و با جمع آوری داده ها به شرکت و راننده درباره چگونگی بهبود هرچه بیشتر عملکرد خودرو و همچنین سلامت و کارکرد کلی آن کمک می کند.

در حال حاضر، امکان رزرو خرید خودرو انیمال با پرداخت ۲۰۰ یورو وجود دارد و قیمت پایه آن نیز ۳۹ هزار یورو تعیین شده است.

منیع:عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *