با تصمیم اشتوتگارتیها، نسخه ۸ سیلندر G500 پس از تولید سری Final Edition برای همیشه با خطوط تولید خداحافظی کرد.
سیاست کاهش حجم موتورهای درونسوز، یک قربانی دیگر گرفت. این قربانی مدلی نیست جز نسخه ۸ سیلندر از مرسدس بنز G کلاس معروف و محبوب. با تصمیم اشتوتگارتیها، نسخه ۸ سیلندر G500 پس از تولید سری Final Edition برای همیشه با خطوط تولید خداحافظی کرد.
مرسدس بنز G کلاس V8 سه دهه است که روی خط تولید قرار دارد، اما قوانین سختگیرانه زیستمحیطی عرصه را برای این نسخه و دیگر خودروهای مجهز به موتور حجیم تنگتر کرده است.
درهرحال سری Final Edition از مرسدس بنز G500 در سه رنگ مشکی، سفید و زیتونی تولید میشود. از هر رنگ نیز ۵۰۰ دستگاه به فروش خواهد رسید تا مجموع تولید این سری پایانی به ۱۵۰۰ دستگاه محدود باشد. برای ایجاد تمایز هرچهبیشتر، اعضای این سری دارای پلاکهای Final Edition در چند قسمت بدنه هستند و حاشیه قاب چرخ زاپاس آنها کرومی است.
سری Final Edition از شاسیبلند نمادین مرسدس بنز به رینگهای ۲۰ اینچی AMG با پرههای دوگانه مجهز است. درصورت انتخاب رنگ زیتونی برای بدنه، امکان انتخاب این رنگ برای رینگها نیز وجود خواهد داشت. در مدلهای مشکی و سفید، رینگهای مشکیرنگ نصب میشود.
هنگام بازکردن در مرسدس بنز G500 سری Final Edition، لوگوی G و عبارت Stronger than time (بهمعنای قویتر از زمان) روی زمین منعکس میشود. چهارچوب درها، دستگیرههای داخلی، سوئیچ و چادر مخصوصی که همراه با خودرو به مالک اعطا میشود نیز دارای لوگوی G و علامت Final Edition هستند.
در داخل کابین مرسدس بنز G500 سری Final Edition تقریباً همه سطوح جنسی از چرم ناپا دارند، حتی صندوقعقب و حاشیه دکمههای تنظیم وضعیت صندلی! برای جذابیت و تمایز بیشتر، پوشش سقف نیز چرمی است و صندلیها روکشی با رنگ دوگانه دارند. سیستم صوتی نیز ساخت برند بسیار معروف برمستر است.
برخلاف نمای بیرونی، در بخش فنی سری Final Edition تفاوتی با مرسدس بنز G500 استاندارد ندارد. موتور ۴ لیتری V8 موجود در زیر کاپوت اعضای این سری، مثل سابق ۴۱۶ اسببخار قدرت و ۶۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. تولید این سری از ماه سپتامبر آغاز میشود و تا ماه مارس سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا خواهد کرد.
گفتنی است مرسدس بنز خود را برای تولید G کلاس با پیشرانه تمام الکتریکی آماده میکند. این نسخه EQG نام دارد و از پلتفرمی مشترک بهره میبرد.
ثبت نظر