مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

نیو EL7، شاسی بلند برقی چینی برای بازار اروپا

نیو یکی از شرکت‌های چینی فعال در حوزه ساخت خودروهای الکتریکی است که مشتریان اروپایی شناخت چندانی نسبت به آن ندارند. با این حال نیو یکی از رهبران بازار خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. این شرکت بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه شارژ در چین دارد و اکنون تصمیم گرفته است تا تجارت خود را به اروپا بیاورد. نیو ES7 یکی از محصولات پرفروش این شرکت در بازار چین است که از سال آینده با نام EL7 به بازار اروپا عرضه خواهد شد.

نیو EL7 یک کراس‌اوور خانوادگی پنج نفره با طراحی محافظه کارانه است، با این حال ظاهر آن نسبت به بسیاری از خودروهای دیگر برقی موجود در بازار زیبا‌یی بیشتری را به نمایش می‌گذارد. خودروهای برند نیو از زبان طراحی مشترکی بهره می‌برند و نیو EL7 نیز شبیه به دیگر خودروهای این برند است. چراغ‌های LED باریک در جلو و نوار کامل لامپ‌ها در عقب از جمله اصول این سبک طراحی هستند.

شباهت‌های ظاهر خارجی در کابین خودرو نیز به چشم می‌خورند. برای مثال دو صفحه نمایش در کابین نیو EL7 وجود دارند که به صورت جداگانه از یکدیگر قرار گرفته‌اند و صفحه نمایش سیستم سرگرمی به صورت عمودی قرار گرفته است. سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو آپشن استاندارد نیو EL7 است که آن را به یک محصول رقابتی در بازار تبدیل می‌کند.

قدرت نیو EL7 توسط دو موتور الکتریکی تامین می‌شود که در کنار یکدیگر ۶۴۴ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را آزاد می‌کنند. پکیج باتری‌های این شاسی بلند نیز ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و محدوده برد ۶۲۰ کیلومتر مطابق چرخه چینی CLTC را برای آن فراهم می‌کند. قیمت نیو EL7 در چین بین ۶۴۰۰۰ تا ۷۲۰۰۰ دلار (دو و نیم میلیارد الی دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان) است. نیو فرآینده عرضه EL7 در اروپا را از آلمان آغاز خواهد کرد، جایی که این خودرو با قیمت پایه ۷۳۹۰۰ یورو به معرض فروش گذاشته خواهد شد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *