مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

پلتفرم نیو کلاس بی ام و در راه است: سومین تحول تاریخی کمپانی باواریایی

زمانی که پلتفرم نیو کلاس بی ام و در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، مملو از فناوری‌های جدید خواهد بود.

زمانی که پلتفرم نیو کلاس بی ام و در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، مملو از فناوری‌های جدید خواهد بود. این خودروساز طی چندین ماه گذشته اطلاعات زیادی در مورد این معماری جدید منتشر کرده است و در نمایشگاه CES، بی ام و نمای داخلی خودروی نیو کلاس را به‌نمایش گذاشت. معرفی این خودرو درواقع سومین تحول بی ام و در طول تاریخ حیات یکصد‌ساله این کمپانی به‌حساب می‌آید و جهش کامل این خودروساز به‌سمت تولید خودروهای تمام‌برقی محسوب می‌شود.

در این رویداد، این خودروساز نسل جدیدی از نمایشگرهای هدآپ را به نمایش گذاشت. این نمایشگر عریض کل عرض شیشه جلو را در بر می‌گیرد. زمانی که بی ام و برای اولین‌بار آن را در کانسپت i Vision Dee به‌نمایش گذاشت، کابین فاقد صفحه نمایش بود. اکنون بی ام و تصویری را منتشر کرده است که یک نمایشگر باریک و عریض را در پایین شیشه جلو نشان می‌دهد. این نمایشگرها در قالب پلتفرم نیو کلاس بی ام و پدیدار خواهند شد.

«الیور زیپسه»، مدیرعامل بی ام و، معتقد است که تا چند سال آینده صفحه نمایش‌های بزرگ در کنسول مرکزی از خودروها حذف خواهند شد. او می‌گوید این نمایشگرها باعث حواس‌پرتی راننده می‌شوند و مقررات دولتی می‌تواند خودروسازان را مجبور به حذف آن‌ها کند. امروزه خودروسازان صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری را در خودروها نصب می‌کنند که شامل امکانات سرگرمی مانند استریم فیلم و بازی‌های ابری می‌شوند.

پلتفرم نیو کلاس بی ام و برای توسعه سری ۳ استفاده خواهد شد

کانسپت i Vision Dee پیش‌نمایش پلتفرم نیو کلاس بی ام و است و انتظار داریم تا اواخر سال جاری میلادی اطلاعات بیشتری درباره این خودروی برقی منتشر شود. بی ام و هم‌اکنون درحال توسعه این پلتفرم است و می‌دانیم که قصد عرضه مدل‌های اندازه متوسط با این معماری را دارد، بنابراین انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه محصولاتی مانند بی ام و سری ۳ یا X3 با پلتفرم Neue Klasse باشیم. این خودروساز همچنین درحال کار روی یک مدل برقی پرفورمنس با پیشرانه چهارموتوره است.

محدوده پیمایش مدل‌های ساخته‌شده براساس پلتفرم نیو کلاس بی ام و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر نخواهد بود و این خودروساز وعده داده است که با هر دقیقه شارژ ۴۸ کیلومتر به محدوده پیمایش اضافه می‌شود. تولید این پلتفرم جدید از سال ۲۰۲۵ در مجارستان آغاز می‌شود و سپس بی ام و ساخت آن را در آلمان آغاز می‌کند. کارخانه کارولینای جنوبی تولید آن را از پایان دهه آغاز خواهد کرد که حداقل تا آن زمان شش شاسی‌بلند برقی با پلتفرم جدید از خط مونتاژ خارج خواهند شد.

منبع؛دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *