مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

یانگ وانگ U8؛ خاص ترین شاسی بلند چینی این روزها که دور خود می چرخد!

یانگ وانگ نام برند جدیدی در کمپانی بی وای دی است که اولین محصول خود با نام یو۸(U8) را معرفی کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این شاسی بلند که یانگ وانگ آن را آفرودی هم دانسته، شباهت زیادی به دیفندر معروف لندروور دارد.

در مراسم رونمایی از یانگ وانگ یو۸، وانگ چوانفو رئیس بی وای دی در حال رانندگی با یو۸ وارد صحنه مراسم شد تا امضایی برای این برند نوپا باشد. بی وای دی معرفی برند جدید یانگ وانگ را فرصتی برای ارائه آخرین فناوری های خود در صنعت خودرو عنوان کرده است.

یو۸ میزبان جدیدترین فناوری بی وای دی با نام Yisifang است که این کلمه در زبان چینی به عدد ۴ یا ۴ تایی نیز اشاره دارد. Yisifang در واقع به حضور موتور اختصاصی برای هر چرخ اشاره دارد که بدون وابستگی به فرمان امکان گردش دارند. بدین ترتیب خودرو در یک نقطه می تواند چرخش ۳۶۰ درجه انجام دهد.

تنظیم هوشمند گشتاور چرخ ها نیز ارزشمندی خود را در صورت ایجاد مشکل برای فرمان یا ترکیدن لاستیک نیز نمایان می کند.

بی وای دی تاکید دارد که فناوری Yisifang کاملا توسط این کمپانی توسعه یافته و برای پلتفرم های الکتریکی خالص و هیبرید مناسب است که براین اساس می تواند برای آفرودرها و ابرخودروها نیز استفاده شود.

در آزمایش هایی که روی Yisifang  انجام شده، مهندسان بی وای دی به این نتیجه رسیده اند که سامانه چهارچرخ محرک الکتریکی هوشمند این کمپانی ۱۰۰ بار سریع تر سامانه تمام چرخ محرک سنتی است.

یانگ وانگ یو۸

یکی دیگر از ویژگی های مهم شاسی بلند یو۸ به حضور استاندارد آی پی۶۸ مربوط می شود که به ضدآب بودن محصول اشاره دارد. بدین مفهوم که یو۸ و تجهیزات الکتریکی آن به نحویی عایق بندی شده اند که این خودرو به عنوان یک آفرودر می تواند در آب شناور شود.

یانگ وانگ یو۸ توسط ولف گانگ جوزف ایگر طراحی شده که زبان طراحی متفاوتی را نیز ارائه می دهد. طراح اثر خود را با نام دروازه زمان و فضا توصیف کرده است که این یعنی حضور المان های آینده نگر در کار طراحی خودرو یو۸.

یانگ وانگ یو۸ از منظر ابعاد برابر با ۵۳۰۰ میلیمتر در طول و ۳۰۵۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است. رینگ های آلومینیومی نیز در اندازه ۲۰ اینچی نصب می شوند.

در نمای جانبی برای دستیابی به منظره ای یکپارچه، دستگیره های درب ها از نوع پاپ-آپ استفاده شده اند.

تصاویر دقیقی  از فضای داخل کابین در دسترس نیست اما مقامات بی وای دی تایید کرده اند که از نمایشگر تمام دیجیتال اطلاعات کیلومتر و همچنین نمایشگر بزرگ لمسی برای تنظیمات سیستم سرگرمی در یو۸ استفاده می شود.

YangWang U8

با توجه به حضور پلتفرم فناورانه Yisifang، پیشرانه خودرو از ۴ موتور الکتریکی استفاده می کند که خروجی هر موتور بالغ بر ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ نیوتن متر پیش بینی می شود. انتظار می رود مجموع خروجی پیشرانه بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار باشد.

شاخص  صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو نیز برابر با ۳ ثانیه اعلام شده است. دستیابی به این شاخص با توجه به طراحی و شرایط ائروداینامیک یو۸ یک موفقیت چشمگیر محسوب می شود.

یو۸ از معماری ۸۰۰-ولت پشتیبانی می کند اما جزئیات باتری و زمان شارژ آن اعلام نشده است. بی وای دی از فناوری جدید باتری تیغه ای

قیمت پیش بینی شده برای یانگ وانگ یو۸ بین ۱۱۰ تا ۲۱۰ هزار دلار است.

منبع:عصرایران

 

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *